• Canviar actituds amb el condicional i el pretèrit imperfet de subjuntiu

    Ahir a classe, després de marcar-nos uns objectius que volem aconseguir amb l’ús del plàstic i decidir quin text redactaríem per aconseguir-los, vam poder comprovar que el que volem, en definitiva, és canviar certes actituds o hàbits de la gent a qui adreçarem aquest text.

    Per canviar actituds, cal que fem propostes, suggeriments, recomanacions. Els principals verbs que utilitzem per fer-ho són suggerir, recomanar, proposar, haver de, caldre que, ser interessant que, agrair que, etc., que es conjuguen en condicional. A continuació, exposem la manera com s’ha de canviar el mal hàbit. Els principals verbs són reciclar, reutilitzar, reduir, evitar, substituir, conscienciar, etc., que s’han de conjugar en pretèrit imperfet de subjuntiu. A la imatge teniu les terminacions d’aquests dos temps verbals.

    Aneu fent frases per practicar-ho a partir dels objectius que us heu proposat pel que fa a l’ús del plàstic.

Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Xavier Abelló Vilella: Es corregeixen presencialment a classe.
  • Carmen: No hi ha solucions dels exercicis? Moltes gràcies,
  • Javier Quesada: Moltes gràcies a tothom pel companyerisme i la vostra amabilitat, ha sigut un plaer estar amb...
  • Montse: Moltes gràcies per tot Xavi, per la teva paciència amb nosaltres i per transmetre’ns els teus...
  • Monica: Moltes gràcies pel vídeo Xavier, sempre cuidant-nos i pensant en nosaltres.

Núvol d'etiquetes

accents diacrítics accentuació activitat activitats adjectius agenda apostrofació article articles avaluació del curs benvinguda cinema en català classe combinació de pronoms febles correu electrònic desenvolupar arguments diftongs dièresi esquema examen final exàmen oficial grups imperatiu intervenció oral J/G lectura lectura en veu alta objectiu comunicatiu opinió paràgraf planificació presentació oral Programació del curs Programa del curs pronoms febles pronoms relatius propostes recomanacions sol·licitud síl·laba tema temes verbs vocal neutra voluntariat