Comerços i empreses
El sector econòmic és un àmbit que, com qualsevol altre, forma part de la nostra manera de ser i ens identifica. Per això, la llengua també hi és present. Les llengües permeten la comunicació i el català ha de ser una de les claus que obri la porta cap al client.
Els estudis demostren que etiquetar en català o dirigir-se al client en català no tanca portes, al contrari. El català és vist com una manera de posar-se al dia, com un benefici més, per això actualment és una de les primeres llengües amb presència a Internet.
Com en el sector associatiu o per a la població en general, des del Servei de Català:
– oferim assessorament lingüístic gratuït: revisions de textos, resolució de consultes o informació sobre recursos de llengua
– elaborem materials amb nocions de llengua relacionades amb el llenguatge comercial
– difonem informació relacionada amb l’ús de la llengua als comerços i les empreses
Aquesta campanya pretén que el sector econòmic en general sàpiga què contempla la Llei de política lingüística amb relació a la llengua i l’activitat econòmica: en la documentació interna i externa, la retolació, l’etiquetatge i les comunicacions als clients (garanties, llibrets informatius…).
El nou Codi de consum també informa de les disposicions sobre la llengua. Per a més informació, podeu consultar la Llei 22/2010, del 20 de juliol.
L’eina Llenguatest consum permet saber el grau de compliment de la llei amb relació a l’ús de la llengua en el funcionament de l’empresa i el comerç.
Cap comentari
Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!
Escriu un comentari
RSS dels comentaris