RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Què vam aprendre l’1 de desembre?

    Ahir vam fer una activitat d’EO i una altra d’EE (carta a la direcció d’un diari) sobre la vida al poble i a la ciutat.
    També us vaig resoldre alguns dubtes, com per exemple l’ús de SER i ESTAR. Us deixo alguns enllaços que espero que us ajudin:
    Ésadir
    Xtec
    Salvador Oliva

    Com que la setmana que ve no tenim classe, us deixo apuntada una llista d’exercicis que podeu fer:
    – p.168-169 (pronoms relatius, ja els vam veure l’any passat)
    – p. 108-110 (B/V, també ho vam veure l’any passat)
    – p. 159-160 (confusions lèxiques)

    Repasseu tot el que hem fet, sobretot els pronoms (ens queda un exercici avaluatiu). Si teniu cap dubte, us el resoldré el dia 13. Les classes que ens queden, farem poca cosa nova. Procuraré que repassem i fem algun exercici semblant als de l’examen, que servirà de repàs per a tothom i d’avaluació a qui falti alguna activitat avaluativa.

    Recordeu que també heu de fer un article d’opinió de 180 paraules. Si voleu, me’l podeu enviar per correu (scamps@cpnl.cat) abans de dimecres, dia 7, perquè us el torni corregit el dia 13. Si no, miraré de tornar-vos-el el dia 15.

    Per a qui no va venir ahir, us deixo el contingut de l’article:
    Decideixes escriure un article d’opinió per a una revista local en què es parla de la gent gran. Pots prendre com a punt de partida algun d’aquests titulars:
    – Els avis i els iPad
    – Mobbing immobiliari: el cas especial de la gent gran
    – L’envelliment de la població fa créixer el nombre de professionals que atenen la gent gran
    – El paper actiu de la gent gran en la societat actual
    – Una paga per als avis cangur
    – El baix poder adquisitiu de les persones grans

    El dia 13, les persones que encara no han fet la intervenció oral (Carles, Mariana, Lina, Yulia, Berta i Salima) la faran. Donaran la seva opinió sobre la gent gran. Per preparar la seva intervenció poden fer servir alguna de les preguntes següents i preparar-se un esquema:
    – Què hem de fer quan les persones grans no es poden valdre?
    – Els avis d’avui tenen una bona qualitat de vida?
    – La gent gran: persones al servei de la comunitat o una molèstia?
    – La importància dels avis en la societat actual.
    – Els avis han d’educar els néts?

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • mpadros: Bon inici!
  • Lourdes Plaja Moreno (BIS): Hola, bon inici de curs a tothom.
  • mpadros: Aquesta setmana continuarem treballant-hi.
  • Cynthia Abad: Gràcies per donar-nos més exercicis de pronoms febles. A veure si finalment me’n surt. Encara no...
  • mpadros: Sí, Jordi, corresponen a tota la unitat 11.

Núvol d'etiquetes

Articles avaluació de curs Cantem en català Comentaris i suggeriments Consells Curiositats Descripció Diari de curs Entreteniments Errors freqüents Exercicis autocorrectius Exercicis de reforç expressió escrita expressió oral Frases fetes lectura Novetats Ortografia poesia prova Pàgines web règim verbal Sant Jordi solucionaris Suficiència 1 Tinc una pregunta Tipologia textual Una comprensió oral Varietats generacionals Varietats geogràfiques Vídeos sobre les vostres EO xerrada