RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Suficiència 3: diari de curs

    En aquesta pàgina trobareu tot el que fem a classe. Us permetrà estar al dia quan us perdeu alguna classe.

    29 de maig de 2019

    Hola! Avui hem començat a fer exposicions orals. N’hem fet dues i les hem comentat.
    I a continuació hem treballat temes diversos, dels que més us amoïnen: pronoms relatius i verbs, en aquest cas. Hem seguit amb alguns exercicis com els que fareu a l’examen, amb qüestions barrejades. Cal acabar-los a casa, els comentarem dilluns.
    També he fet una proposta d’activitat “Llegir per escriure” perquè la feu els que vulgueu.
    A partir d’avui ens queden 3 classes abans de l’examen, les dedicarem a anar fent les exposicions orals i a repassar les qüestions que vosaltres proposeu.

    28 de maig de 2019

    Bona tarda! Ahir vam fer coses diverses: vam comentar els exercicis que teníeu de conjuncions i verbs, vam llegir i comentar les diferències entre sinó / si no i en vam fer una pràctica, vam repassar i practicar quan escrivim al / el (tenint en compte els complements directes que no porten a) i, per acabar, vam organitzar la darrera exposició oral que farem abans de l’examen. Tothom va triar tema (entre quatre opcions) i dia (a partir de demà).
    Les que no vau venir demà em podeu demanar els temes i les dates que queden.

    23 de maig de 2019

    Bon dia! Ahir vam corregir les fotocòpies de qüestions ortogràfiques que teníeu i després vam treballar connectors. Primer amb una activitat per parelles classificant diferents connectors segons la seva funció i després vam parlar dels usos de perquè / per què / per a què.
    Per acabar vam comentar alguns dels vostres textos: qüestions de cohesió i usos de pronoms febles i pronoms relatius, principalment.

    Aquest cap de setmana no hi ha cap activitat d’expressió escrita per fer. Els que me’n deveu alguna podeu aprofitar per posar-vos al dia. Sí que hi ha alguna fotocòpia de verbs i de connectors.

    21 de maig de 2019

    Bon dia! Ahir vam corregir un text. Era una recepta de confitura de figues per publicar en una revista i en vam fer una revisió exhaustiva: ortografia, lèxic, passar les instruccions construïdes en infinitiu a imperatiu, afegir-hi pronoms febles, signes de puntuació…
    Per fer a casa teniu unes fotocòpies amb activitats d’ortografia i de conjugació verbal.

    15 de maig de 2019

    Bona tarda! A la classe d’avui hem comentat l’activitat de preposicions (en, amb, a, de) davant d’infinitiu que teníeu per fer a casa, i després hem vist què passa amb aquestes preposicions davant la conjunció “que”. Ras i curt: desapareixen.

    Després hem recuperat i repassat temes diversos: precisió lèxica, gramàtica dintre d’un text (adjectius, verbs, preposicions, conjuncions…) i pronoms relatius. Ja sabeu que si voleu les fotocòpies podeu passar demà al matí abans de les 11 o divendres a recollir-les.

    Per dilluns, cal presentar l’activitat “Escoltar per escriure” que us vaig proposar el dia anterior.

    14 de maig de 2019

    Bon dia! A la classe d’ahir vam acabar de corregir uns exercicis de pronoms febles que ens quedaven i ens hi vam barallar una mica.
    A continuació vam intentar veure un vídeo sobre els problemes que generen els plàstics al medi ambient per preparar una activitat “Escoltar per escriure”, però ens va fallar la tecnologia i vam quedar que el miraríeu a casa. Si m’envieu un correu us passaré la fotocòpia amb les instruccions i l’enllaç. Ho recolliré dilluns vinent.

    I per acabar, vam sentir una exposició oral i vam treballar l’alternança de preposicions amb el text que us havia passat dimecres i una nova fotocòpia.

    8 de maig de 2019

    Bona tarda! A la classe d’avui hem comentat dièresis i pronoms febles, a partir de les fotocòpies que teníeu.

    A la segona part de la classe hem fet algunes expressions orals (del tema del model d’examen) i n’hem vist els punts forts i els febles.

    Per acabar, he passat una fotocòpia sobre preposicions davant d’infinitius i de conjuncions, que comentarem el proper dia. A casa només cal llegir-la.

    7 de maig de 2019

    Bon dia! Ahir vam dedicar bona part de la classe a repassar qüestions dels verbs, a partir dels exercicis que teníeu. A la segona part, vam treballar les dièresis. Teniu una fotocòpia amb activitats per practicar-les.

    Dimecres corregirem les dièresis i també els exercicis de pronoms febles que teniu de la setmana passada. A més, farem algunes exposicions orals a partir dels esquemes que vau fer.

    30 d’abril de 2019

    Bon dia!Ahir vaig tornar textos revisats i els vam comentar una mica. També vaig recollir els vostres esquemes per a l’exposició oral, en parlarem la setmana vinent.

    Després vaig repartir fotocòpies: primer vam veure paraules amb ela geminada i vam fer un exercici de vocals i consonants, després vam treballar amb tres pàgines de verbs. Només vam tenir temps de fer i corregir la primera pàgina. La resta, cal fer-ho a casa. La tercera fotocòpia que vaig donar, sobre pronoms febles, no cal fer-la. És per a la setmana vinent.

    I per acabar, vaig repartir dos textos que parlen sobre la fuga de cervells, amb dos punts de vista diferents. Cal llegir-los i escriure un article d’opinió (cartes al director) imaginant que ets un estudiant que haurà de marxar a l’estranger a treballar o tens algun familiar, amic o conegut en aquesta situació. Ha de tenir unes 180 paraules. És per a dilluns, recordeu que dimecres no hi ha classe.

    Els que no vau podeu venir, podeu passar aquest matí o el de dijous per l’oficina a buscar fotocòpies. Si no us va bé, envieu-me un correu i mirem com ho podem fer.

    25 d’abril de 2019

    Bon dia! Ahir ens vam retrobar després d’unes bones vacances i vam començar comentant els exercicis que havíeu fet a casa. D’aquí en van sorgir alguns temes que caldria repassar o veure, i que anirem fent les properes setmanes. També vaig recollir els textos que havíeu d’escriure (“Escoltar per escriure”) i vam comentar, amb alguns textos anteriors que m’havíeu entregat, qüestions textuals, com la cohesió o la informació innecessària, i algunes qüestions de gramàtica i ortografia.
    A casa, per dilluns cal preparar l’esquema del que seria l’expressió oral de l’examen, l’activitat 3: “llegir per parlar” del model.

    10 d’abril de 2019

    Bona tarda! Avui hem comentat la fotocòpia de pronoms que us vaig donar dimarts i després hem vist i comentat els textos que m’havíeu lliurat: el primer exercici del model d’examen. Han sortit qüestions d’ortografia, de signes de puntuació i de cohesió. A la propera classe comentarem els que em falten per corregir.

    Recordeu que ara no tornem a tenir classe fins al dia 24, i que cal fer: exercici d’Escoltar per escriure del model d’examen (aquí teniu l’enllaç de l’àudio), exercicis de gramàtica i lèxic del model d’examen i fotocòpia d’accents diacrítics.

    Us esperem divendres a la Lectura de poemes del món, a 2/4 de 8 al Teatre Municipal!

    9 d’abril de 2019

    Bon dia! Ahir vam comentar els exercicis de pronoms febles de la fotocòpia que teníeu i en vaig donar una altra.

    Després vam mirar una pàgina web (aula de català) que us pot ser útil per consultar temes de gramàtica i ortografia, i vam veure l’apartat de verbs pronominals, perquè ho havia demanat la María.

    La segona part de la classe la vam dedicar a l’apartat de l’examen Escoltar per escriure, vam sentir l’àudio dues vegades, vam comentar el que havíem entès i el que ens suggeria, i ara caldrà fer l’escrit, per al dia 24.

    Per dimecres, la fotocòpia de pronoms febles. Si no heu vingut a classe, podeu passar a buscar-la.

    3 d’abril de 2019

    Bona tarda! Avui hem treballat moooolt els pronoms febles. He començat fent exercicis substituint un sol pronom i després hem treballat la combinació de 2 pronoms: sobretot la combinació de complement directe i indirecte: “A les noies, no els les demanis, les respostes de l’examen.”
    Els que no heu vingut, crec que teniu foto dels apunts al grup de whatsapp i podeu passar per l’oficina a buscar les fotocòpies.

    I recordeu que cal fer l’exercici d’expressió escrita per dilluns.

    1 d’abril de 2019

    Bon dia, ahir vam fer una primera part de la classe veient com són els exercicis de l’examen i vam preparar el primer exercici: “llegir per escriure” perquè vosaltres el pugueu fer a casa (controlant una mica el temps que us costa. Entre llegir el text i fer el vostre no hauríeu de trigar més d’una hora).

    La segona part de la classe la vam dedicar als pronoms febles, vam fer una repassada des del principi: quins complements substitueixen, quan van al davant i quan al darrere, quan s’apostrofen… Dimecres continuarem.

    Els deures a casa són fer l’exercici de “llegir per escriure” per dilluns de la setmana vinent. El podeu trobar a l’examen model de Suficiència 3 que hi ha a la nostra pàgina web. En aquest enllaç

    _________
    19 de desembre de 2012
    De les dues últimes classes no hi ha gaire res per comentar. Hem estat repassant, aclarint dubtes, comentant els vostres articles d’opinió i, sobretot, intentant controlar els nervis.
    Només em resta desitjar-vos bona feina demà!

    12 de desembre (12.12.12!)
    Bon dia. Ahir vam sentir l’última expressió oral, la de la Mihaela i vam comentar alguns dels errors que havíeu comès a les cartes al director.
    A continuació vam fer tres activitats d’avaluació (CL, CO i lèxic) i finalment vam comentar un dels exercicis que teníeu per fer a casa, el del text “El Pep i la Marieta”. No vam tenir temps de fer la resta, per tant ens queden per dijous els exercicis de connectors, els de pronoms relatius i comentar el model de prova homologada de la pàgina del CPNL.
    També podeu portar tots els dubtes que tingueu, que aprofitarem aquestes dues classes per comentar-los.

    5 de desembre
    Bon dia. Ahir a classe vam fer alguna expressió oral a l’entorn dels avantatges de viure al camp o a la ciutat i vam veure com tenir un bon guió ens ajuda a l’hora d’expressar-nos oralment. Ara ja només ens falta sentir la intervenció de la Mihaela.
    En acabat, vam comentar algunes qüestions més de connectors (per què/ perquè/ per a que/ per bé que/ posat que…) i vam repassar l’ús dels pronoms relatius.
    També vam veure una mica el calendari que ens queda d’aquí a final de curs.
    De moment, per a dimarts vam quedar que faríeu els exercicis del model de prova homologada que teniu a la pàgina del CPNL, que us els corregiríeu i els comentaríem dimarts. També heu de triar una de les dues expressions escrites i donar-me-la, com a màxim dijous vinent.
    A més, teniu exercicis de connectors per fer [5, 7 i 8 de la pàg. 188 i 191] i, si voleu, de pronoms relatius [3, 4, 5 i 6 de la pàg. 196] i l’activitat de precisió lèxica de la fotocòpia “El Pep i la Marieta”.
    Per acabar, vam quedar que dimarts faríem alguna activitat d’avaluació: comprensió oral, comprensió lectora i precisió lèxica.
    Ja sé que tot plegat és molta feina, però és que ja som a la recta final. Ànims!
    I recordeu que dijous no hi ha classe.

    30 de novembre
    Bon dia. Heu comptat que ens falten poquíssimes classes per acabar el curs? QUINS NERVIS!
    Bé, anem per feina. Ahir vam dedicar gairebé tota la classe a comentar els vostres articles d’opinió. Això ens va permetre veure alguns errors típics de cohesió, alguns de coherència, de paràgrafs massa curts, de idees que es repeteixen, d’informació innecessària… i alguns problemes de recursos lingüístics: algunes paraules usades amb sentit que no tenen, d’altres que no encaixen en el context… I vam ensopegar amb faltes d’ortografia lletges, molt lletges.
    A partir d’aquí vam insistir en algunes qüestions de connectors que ja havíem vist: per/ per a si no/ sinó i vam deixar els perquè/per què/ per a què per dimarts.
    Per dimarts, cal fer els exercicis 1,2 i 3 de les p. 184-186 i la carta al director que us vaig encarregar dimarts passat. Bon cap de setmana!

    28 de novembre
    Bon dia, tot i la pluja i el vent. Ahir a classe vam sentir una lectura en veu alta i dues intervencions orals sobre els avantatges i els inconvenients de viure al camp o a la ciutat.
    Després vam dedicar una bona estona a comentar els exercicis de pronoms febles que teníem pendents, i molt ràpidament els de b/v (bàsicament vam comentar la importància de la memòria visual, en aquests casos).
    Finalment vaig tornar els exercicis d’avaluació de gramàtica i de comprensió lectora i vam comentar els verbs que havíeu fallat més (consenteixo per consento; coneixo per conec…).
    A la propera classe comentarem les expressions escrites; els que no hi éreu demaneu-me la instrucció per a la propera que cal fer.

    23 de novembre
    Bon dia. Resum molt ràpid perquè ahir hi éreu tots. Vam fer dos exercicis d’avaluació i després vam començar el tema 3: El camp i la ciutat llegint un text sobre els avantatges i els inconvenients de viure a la ciutat i a partir del text vam comentar algunes qüestiones de connectors (per/per a; què/que; doncs…); de verbs (*tenir que; correlacions verbals…)
    Us recordo que per dimarts tenim exercicis de pronoms febles del llibre per comentar, exercicis d’ortografia (p. 46 a 62) i algunes exposicions orals, per defensar avantatges o inconvenients de viure al camp o a la ciutat.

    21 de novembre
    Bon dia. Com sempre, vam fer algunes intervencions en veu alta i les vam comentar entre tots. A continuació vam veure un parell de qüestions que ens quedaven del tema 2. Els que no hi éreu les trobareu a les últimes fotocòpies: connectors i correlació de temps verbals en oracions condicionals (Si fas cas dels anuncis, compres coses que no necessites./ Si no fessis cas dels anuncis no et gastaries tants diners./ Si no haguessis fet cas d’aquell anunci, no t’hauries comprat aquest moble tan lleig.)
    Per acabar, vam fer un exercici de comprensió oral, que va costar força d’entendre. Continuarem practicant.

    Recordeu que dijous cal entregar els exercicis d’expressió escrita, que farem un exercici d’avaluació de comprensió lectora i un de gramàtica (verbs) i que comentarem els exercicis d’ortografia de les p. 70-78 del llibre.
    I no us oblideu que tenim xerrada de la Patricia Gabancho a les 6 a la sala d’actes!

    16 de novembre
    Bon dia. Ahir vam fer una lectura en veu alta (ja només falta en Jordi) i una exposició, que ens va permetre veure com sona el català que parlen a Menorca.
    A continuació vam comentar la fotocòpia que teníeu de pronoms febles i vam insistir en la combinació de pronoms de complement directe i indirecte. Entremig vam tenir una llarga discussió sobre per què en alguns casos no coincideix el que ens demana la norma gramatical amb l’ús que en fem els parlants, i no en vam treure l’aigua clara. Vaig aprofitar per insistir-vos que vingueu el dia 30 a la Biblioteca, a l’acte que farem entorn del Diccionari català-valencià-balear, perquè tindrà molt a veure amb els diferents registres de la llengua.
    En acabat ens en vam anar a coses més agradables, vam parlar de l’expressió escrita. Vam analitzar una carta al director, vam veure com estava estructurada, si tenia algun problema de cohesió… i us vaig demanar de fer-ne una, que em podeu donar dimarts o dijous de la setmana entrant. Els que no vau venir, demaneu-me papers.
    Per avançar en el repàs d’ortografia que aneu fent vosaltres sols, vam quedar que faríeu els exercicis de [j] i [x] que teniu a les pàgines 70-78 del llibre.
    I, abans de plegar, us vaig passar informació sobre Patricia Gabancho, la periodista catalanoargentina que ens farà una xerrada, sota el títol “Llengua, cultura i cohesió social” dijous vinent a les 6 a la sala d’actes, en la presentació de Voluntariat per la Llengua 2012. M’agradaria que hi vinguéssiu encara que no estigueu inscrits a VxL.

    14 de novembre
    Bon dia. Ahir a classe vam continuar amb les lectures en veu alta i les exposicions al voltant del món de la publicitat.
    Vam continuar amb els pronoms febles (que donen força maldecaps), primer comentant els exercicis que havíeu fet del llibre i després amb una fotocòpia que jo us vaig passar.
    Com que vam acabar una mica saturats vam quedar que dijous corregiríem la fotocòpia, i la resta d’exercicis del quadern (pàg. 216, ex. 4 i 5) els faríeu amb calma i els comentaríem el dia 27.

    9 de novembre
    Bon dia. Us faig un resum molt resumit perquè ahir hi éreu tots.
    Vam continuar amb les lectures en veu alta i vam tenir dues intervencions al programa de tertúlies, on dos tertulians ens van donar la seva opinió sobre el món de la publicitat.
    Vam patir una mica amb esses sordes i sonores i en acabat, a partir de més eslògans publicitaris vam començar a veure la combinació de dos pronoms febles, que vosaltres treballareu a casa amb el llibre (pàg. 206 a 213).
    I abans de plegar us vaig tornar a animar a participar en el concurs del Diccionari català- valencià- balear. Fins dilluns al matí podeu portar les vostres respostes a la biblioteca. Vinga, que hi ha premis!

    7 de novembre
    Bon dia. Ahir a classe vam continuar fent i avaluant lectures en veu alta i en Santi i la Isabel van fer una intervenció oral molt interessant. Es tractava de participar en una tertúlia de televisió i opinar sobre els problemes de l’incivisme a la ciutat. En acabat, vam comentar entre tots com havia anat.
    Després vam comentar els dubtes que teníeu pel que fa als exercicis de verbs i també vam comentar l’exercici de pronoms que us havia penjat al bloc.
    Per acabar, vam continuar amb el treball a l’entorn de la publicitat: vam completar els eslògans de la pàgina “productes anunciats” i vam veure com els publicistes juguen amb el llenguatge.
    Dijous comentarem els exercicis d’esses de les pàgines 62 a 68 i treballarem la combinació de 2 pronoms febles a partir de més eslògans.

    31 d’octubre
    Bon i plujós dia. Ahir a classe vam tornar i comentar els exercicis d’avaluació del dia anterior, vam continuar avaluant lectures en veu alta i vam fer un modelatge de com fer una exposició oral. Dimarts vient la Isabel i en Santi faran les dues primeres exposicions i continuarem amb les lectures en veu alta.

    Vam comentar els dubtes que teníeu dels exercicis d’apostrofació  i finalment vaig repartir les fotocòpies del segon tema, a l’entorn del món de la publicitat. Vam quedar que us llegiríeu el text de presentació del tema i faríeu el primer exercici, d’esses, que podeu completar amb els exercicis de la pàg. 62 del quadern.

    D’altra banda, us recordo que tenim uns exercicis de verbs del llibre per comentar dimarts vinent i un exercici de reforç de pronoms dintre d’aquest bloc.

    D’altra banda, us recomano de mirar un post que vaig penjar ahir sobre un petit joc lingüístic que hem organitzat diverses àrees de l’Ajuntament, per celebrar l’aniversari del Diccionari Català Valencià Balear. M’agradaria que hi participéssiu.

    També us penjo informació sobre el Voluntariat per la llengua, per si us animeu (si ara esteu atrafegats amb l’examen, us hi podeu apuntar per començar a partir de gener) .

    Bona castanyada!

     

     

    29 d’octubre

    Bon dia. Dijous passat a classe vam comentar dubtes sobre els exercicis d’accentuació i dièresi.

    Després vam fer 4 lectures en veu alta i vam avaluar les persones que havien llegit; també vam fer dos exercicis d’avaluació: un de comprensió oral i un de gramàtica i lèxic, que alguns de vosaltres vau considerar que eren molt difícils. Dimarts us els tornaré corregits i els comentarem.

    En acabat vam veure l’última part de la unitat 1: com fer un text argumentatiu i us vaig recomanar de mirar alguns posts del bloc, de l’apartat de Consells: Consells per redactar textos i Consells per escriure frases eficients.

    Us recordo que demà comentarem si teniu algun dubte en els exercicis d’apostrofació (que haureu fet i us haureu autocorregit).

    24 d’octubre

    Bon dia. Ahir a classe vam comentar els exercicis sobre complements i pronoms febles del llibre, que vosaltres havíeu fet i us havíeu autocorregit. Com que alguna gent hi tenia una mica de problemes, vam quedar que us en penjaria més aquest cap de setmana. De moment, des d’aquest enllaç entreu directament als exercicis de pronoms dels Itineraris d’aprenentatge. Les últimes activitats són globals, sense dir-vos quin tipus de complement cal substituir. És el que demanàveu alguns.

    Vam comentar el text  “Entrevista amb l’alcalde”  fixant-nos en l’ús dels guions, en la transcripció de diàlegs; en els apòstrofs (per aprofundir-hi: exercicis pàg. 40 a 44 del llibre) i en l’ús de majúscules per anomenar institucions, organismes, departaments… i de minúscules per anomenar els càrrecs públics.

    Vam quedar que podíeu fer exercicis per treballar els verbs (pàg. 118 a 130,  especialment els exercicis del 4 al 12)  i, com que hi ha força feina, que teníeu temps fins al dia 6 de novembre per fer-los i autocorregir-vos-els.

    Finalment, vam acabar de fer les lectures en veu alta de Calders i Tísner, que ens han servit de pràctica per començar dijous a fer avaluació de lectura. Els 4 que llegireu, prepareu-vos-la bé. Els altres us hi haureu de fixar i ajudar a avaluar-los.

    Dijous comentarem si us ha sorgit algun dubte en fer els exercicis de repàs d’accentuació i dièresi, farem l’avaluació de les 4 lectures, i també un exercici d’avaluació individual de comprensió oral i un de  gramàtica (verbs, pronoms i connectors).

    I, si tenim temps, parlarem de com fer un bon text argumentatiu.

     

    22 d’octubre

    Bon dia. No he anotat res al diari fins avui perquè divendres vaig tenir formació i no vaig ser a l’oficina en tot el matí. De totes maneres, també éreu tots a classe , o sigui que ja sabeu el que vam fer:

    Vam corregir els exercicis de complements verbals de la p. 158 del llibre.

    Vam corregir i comentar la fotocòpia del text “Augmenta l’incivisme al voltant dels contenidors”. Vam parlar dels accents i també de l’ús de les comes i us vaig suggerir exercicis del llibre per fer, per tal de repassar l’accentuació (p. 30 a 38). Vam quedar que els faríeu, si pensàveu que  us calien, i que us els autocorregireu. El dijous 25 comentarem si teniu algun dubte.

    Vam llegir i comentar el text amb el decàleg per a la convivència a l’escala i el vam completar amb els verbs adequats en imperatiu i també en subjuntiu (amb la fórmula cal que+ subjuntiu), amb diferents subjectes (tu, vosaltres…). Dimarts mirarem quins exercicis podeu anar fent, per repassar més els verbs.

    I per acabar, vam començar a practicar la lectura en veu alta a partir de textos de Calders i Tísner. Com que no vam tenir temps d’acabar continuarem el proper dia i, a partir de dijous, avaluaré l’expressió oral a tres persones  per classe.

    17 d’octubre

    Com que ahir éreu tots a classe, les anotacions d’avui són per resumir una mica el que vam fer.

    Vam corregir els exercicis de la pàgina 138 i 139. Vam treballar la diferència entre complements predicatius (Tornaven tranquil·les. ) i complements circumstancials (Tornaven. Tornaven tard. ) i vam parlar del complements de règim verbal o preposicionals, que semblen complements directes però amb verbs que necessiten una preposició (S’adonaven de la veritat). A pròposit d’això us vaig demanar de fer a casa els exercicis 1 a 4 de les p. 158 a 161. I, qui vulgui, els de les p. 164 a 173. Aquests són autocorrectius, i comentarem dubtes dimarts vinent.

    D’altra banda, vam parlar de com fer una bona lectura en veu alta a partir de diverses persones conegudes que llegeixen textos de Tísner, Sales i Calders. En un post a l’inici del bloc us he posat l’enllaç, per si en voleu sentir més.

    I, per acabar, vau estar accentuant un altre text  a l’entorn de l’incivisme  (Incivisme al voltant dels contenidors), que comentarem dijous.

    15 d’octubre de 2012

    Us comento la classe del dia 11 amb una mica de retard, per culpa del festiu de divendres. Dijous 11 vam comentar el primer text de les fotocòpies, vam buscar expressions equivalents als connectors subratllats i vam aprendre (o recordar) que no es pot dir “degut a” ni “arran de”.

    A partir de l’última pregunta de l’exercici vam treballar la precisió lèxica, és a dir parelles de paraules que són totes dues correctes però de vegades en confonem els significats (com ara, mig o mitjà). En acabat, amb el segon text vam treballar els conceptes de sintagma, oració simple i oració composta i vam repassar alguns complements del verb (el complement directe i l’indirecte, els circumstancials i l’atribut).

    A casa, cal mirar-se la pàgina 137 i 138 del llibre, i fer els exercicis 5, 6 i 7.

     

    10 d’octubre de 2012

    Benvingudes i benvinguts al bloc de Suficiència 3. Ahir va començar el curs. Els que no hi éreu demaneu-me les fotocòpies de presentació de curs i també la unitat 1. A la classe ens vam mirar el calendari del curs i el programa, vam veure recursos informàtics que us poden ajudar  i vam començar a treballar el primer text de la unitat, que comentarem dijous.

    Si cliqueu aquí podreu veure el model de prova que us vaig comentar a classe.

     

     

     

     

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • mpadros: Bon inici!
  • Lourdes Plaja Moreno (BIS): Hola, bon inici de curs a tothom.
  • mpadros: Aquesta setmana continuarem treballant-hi.
  • Cynthia Abad: Gràcies per donar-nos més exercicis de pronoms febles. A veure si finalment me’n surt. Encara no...
  • mpadros: Sí, Jordi, corresponen a tota la unitat 11.

Núvol d'etiquetes

Articles avaluació de curs Cantem en català Comentaris i suggeriments Consells Curiositats Descripció Diari de curs Entreteniments Errors freqüents Exercicis autocorrectius Exercicis de reforç expressió escrita expressió oral Frases fetes lectura Novetats Ortografia poesia prova Pàgines web règim verbal Sant Jordi solucionaris Suficiència 1 Tinc una pregunta Tipologia textual Una comprensió oral Varietats generacionals Varietats geogràfiques Vídeos sobre les vostres EO xerrada