A vegades ens plantegem com cal pronunciar una paraula.
Alguns dubtes ens el resol la pàgina Ésadir, el portal lingüístic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.
Fins i tot hi podem escoltar la pronunciació d’un nom propi, d’unes sigles…, per exemple: com es pronuncien les sigles de l’Educació Secundària Obligatòria (ESO), el nom d’un artista musical com János Décsényi o el de la televisió àrab Al-Jazeera.
De moment no hi surten ni Scrabble ni facebook. De manera que ja en parlarem a classe…
Això sí, sobre l’Scrabble hi ha una altra pàgina que ens facilita certa informació, el cercaterm del TERMCAT.
El servei de consultes terminològiques en línia del TERMCAT és una eina de consulta multilingüe que us pot ajudar a resoldre els dubtes terminològics que tingueu en l’elaboració, la revisió o la traducció de textos especialitzats en llengua catalana.
En concret, sobre l’Scrabble dóna la informació següent:
ca parauler, m
es juego de palabras cruzadas
fr jeu avec les mots
en word game
Definicions
ca: Joc de taula consistent a formar mots encreuats en un tauler de joc emprant fitxes que tenen diferents valors de puntuació.
Notes
ca: Se sol conèixer per la marca registrada Scrabble.
Per tant, aquest joc sembla que en català el podem anomenar un “parauler“. Déu n’hi do!
Cap comentari