RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • I si hi feu un tomb?

    http://www.flickr.com/photos/45152500@N00/5945676436

    Perdoneu, m’he oblidat d’ensenyar-vos el piset! Us convido que visiteu algun dels enllaços recomanats. La plantilla que faig servir m’ha fet una mala passada: no me’ls deixa classificar. Els havia etiquetat com a:

    • blocs homòlegs
    • diccionaris
    • recursos

    Fem una primera tasca col·laborativa. Escriviu un comentari descrivint-ne un. És a dir, cal que indiqueu a quin grup pertany i per a què ens pot servir?

32 comentaris

  1. Marta Estadella

    24 Oct 12
    18:55 #

    Un diccionari és un recull de mots d’una llengua. Pertany al grup del lèxic, el qual, ve del grec i significa “diccionari”.

    Respondre

    1. jsans

      24 Oct 12
      21:23 #

      Marta,

      us proposo que comenteu un dels enllaços. Per tant, aprofitant que has fet aquest comentari, quin diccionaris has visitat i recomanes. Gràcies!!

      Respondre

      1. Marta Estadella

        30 Oct 12
        13:54 #

        Ho sento, no havia entés bé la tasca. Doncs acostumo a utilitzar un dels enllaços que has proposat: Diccionari de la llengua catalana(IEC). Considero que és molt útil i és el millor que he trobat en català online. Ara miraré l’enllaç dels dictats, ja que molts heu comentat que es tracta d’una eina molt bona.

        Respondre

  2. Ramon Cuñé

    25 Oct 12
    17:47 #

    He visitat el Servei d’Autoformació en Llengua Catalana.
    Pots fer exercicis de manera autònoma i té una funció d’autocorrecció, però crec que aquesta funció no treballa del tot bé en algun cas. M’explicaré.
    He fet un exercici de SS i la paraula “assessor”, tant si l’escric amb ss com si ho faig amb s, la compta com a correcta.
    Si algú més detecta algun altre error en aquest servei, si us plau que ens ho digui per a estar-ne al corrent tots plegats.

    Respondre

    1. Núria Teixidó

      02 Nov 12
      21:36 #

      Ramon, és obligatori registrar-se per fer-lo servir?

      Respondre

      1. Ramon Cuñé

        08 Nov 12
        17:10 #

        Sí, però és senzill; crec recordar que és donar un mail.

        Respondre

  3. Victòria Toribio R.

    26 Oct 12
    12:16 #

    He visitat el servei de dictats en línia de la Generalitat.
    Em sembla una eina molt bona ja que et permet practicar des de casa i sense necessitat de que ningú et llegeixi el text.

    Respondre

  4. Alina

    26 Oct 12
    23:43 #

    He anat a explorar l’Optimot i ha canviat d’adreça a:
    http://www14.gencat.cat/llc/AppJava/index.html
    Aquest recurs permet fer recerques de mots en un recull de diferents tipus de diccionaris: el diccionari de la llengua catalana, diccionaris terminològics, diccionari català-castellà i castellà-català, verbs conjugats, antroponímia, refranys… fins i tot al nomenclàtor de Catalunya i de la Catalunya Nord.
    També té fitxes que expliquen l’ús dels mots, la ortografia, la fonètica, el lèxic, la sintaxi…
    En resum, és com un diccionari que et dóna la resposta de diferents diccionaris.

    Respondre

  5. Marc Sau

    27 Oct 12
    14:42 #

    He visitat l’enllaç de l’ús de majúscules i minúscules, ja que recordava perfectament que va majúscula després de punt o punts suspensius, o al principi d’un text, però no tenia tant clar que poséssim majúscula després d’admiració o d’interrogació, o la majúscula després de parèntesis.

    Respondre

    1. Marc Sau

      02 Nov 12
      20:17 #

      He entrat en els dictats en línia i he fet algun dictat de nivell superior, però les audicions es fan realment difícils, ja que la veu va molt ràpid i no dona temps d’escriure 5 o 6 paraules seguides. I si bé ho fas com aconsellen de prémer la pausa del reproductor, això fa que quan li tornes a donar al “play” ja t’hagi saltat una paraula i hagis d’anar tirant enrrere. Es fa realment complicat si ho vols fer així, sense mirar els pdfs dels dictats.
      Tinc un dubte sobre això: el tema del dictat, en l’examen serà amb una lectura tant ràpida com la que apareix en aquests dictats?.

      Respondre

      1. Núria Teixidó

        02 Nov 12
        21:29 #

        Jo comparteixo dubte amb el Marc, també he escoltat un dictat de nivell superior i m’ha semblat que anava rapidíssim. Serà així el día de la prova?
        Un altre dubte que em plantejo és si serà una audició o algú llegirà el text.

        Respondre

  6. Manoli Carmona

    27 Oct 12
    20:23 #

    He visitat diversos enllaços, però hi ha un que m’ha semblat bastant útil: El de “Dictats en línia”, que crec que pertanyeria al grup de “Recursos”.

    Des d’aquest enllaç et pots descarregar textos en .pdf, llegir-los, escoltar després l’audició del text, i escriure’l, ó bé, escriure el text directament i després autocorregir-lo.

    El que també trobo interessant és que aquesta mateixa web, té un enllaç a una versió de la “Gramàtica de la llengua catalana”, on poder consultar dubtes fonètics, ortogràfics, morfològics, etc. que ens hagin sorgit a l’hora de transcriure el dictat.

    Respondre

  7. Pilar

    29 Oct 12
    11:34 #

    He estat donant un cop d’ull per diferents enllaços, hi han alguns que no he entès com funcionen ben bé. Com per exemple el Optimot, crec que formaria part de diccionaris, però he intentat jugar una mica amb ell i no he aconseguit res. He deduït a primera vista que funciona com un diccionari de sinònims, o sinó com a corrector. En el segon cas formaria part del apartat de recursos.
    La veritat que dels pocs enllaços que he entès són els de dictat en línia,el commutador fonètic i l’ús de majúscules i minúscules. Bastant pràctics els dos primers, i l’últim són apunts.

    Respondre

  8. Raquel Abellón

    29 Oct 12
    13:53 #

    He visitat el Optimot, crec que és un bon cercador on hi trobem diccionaris, verbs, terminologies entre d’altres, ens poden servir molt d’ajuda per la nostra confecció de textos, redaccions… i per resoldre dubtes lingüístics, per tant el classificaria com a diccionaris i també com a recursos.

    Respondre

  9. Vanessa

    30 Oct 12
    0:42 #

    He visitat l’És a dir, ja que era un dels enllaços sense referència en els comentaris anteriors. Aquest recurs no és pas un diccionari, però sí serveix per trobar referències sobre els dubtes que en generen en la pràctica habitual del català (escrit i parlat).
    Tot i que originàriament està adreçat a professionals de la comunicació, també pot ser útil per a nosaltres. Ens permet mantenir-nos al cas de l’actualitat (com s’escriu el nom d’un polític, d’un indret o d’una tendència social, per exemple).

    Respondre

  10. Beatriz

    31 Oct 12
    11:27 #

    He visitat Diccionari sonor de dubtes de Català Oral.

    Dins d´aquesta web, tens l´opció d´accedir al DDCOR – Diccionari de Dubtes del Català Oral, on pots buscar paraules i t´expliquen com es pronuncien en els diferents dialectes (Central, Mallorquí, Rossellonès, Nord-occidental i Valencià).
    Em sembla molt i molt interessant, sobretot, per als que, com jo, tenim una pronúncia nefasta.

    Respondre

  11. rebeca

    01 Nov 12
    5:30 #

    Fent una ullada a l’enllaç “Centre de redacció”,he trobat un apartat molt interessant a l’hora d’elaborar textos.
    Ja que en aquest curs ens plantejaran redactar diferents models de textos,aquí trobarem una guía molt útil per poder elaborar un bon treball, ja que t’indiquen pas a pas com fer una correcta redacció

    Respondre

  12. Benet

    01 Nov 12
    12:52 #

    He visitat diferents enllaços del bloc, els enllaços d’altres cursos de català m’han semblant curiosos i en algú que altre he trobat informació interessant com per exemple video sobre la hstòria de la llengua i la història de Catalunya, supos que ens servirà per la part de la històri de la llengua p. e. http://blogs.cpnl.cat/nivelldtarragona/tag/historia-de-la-llengua/
    i també http://blogs.cpnl.cat/blocdapunts/ del dia 29 d’octubre ( http://youtu.be/qtp1x5HWCD8 )

    Respondre

  13. Benet

    01 Nov 12
    12:54 #

    Faltava una cosa: mireu el “curro” del video dels ninos

    Respondre

    1. Núria Teixidó

      02 Nov 12
      21:32 #

      Me l’he mirat i m’ha agradat molt, però trobo que han volgut resumir molt i s’han quedat massa curts.

      Respondre

  14. Laura

    01 Nov 12
    21:03 #

    He visitat, entre d’altres, el recurs: Ús de majúscules i minúscules. Considero que és molt útil doncs a vegades es dubta en quin moment s’han d’emprar. És a dir, en els escrits corrents potser ho tenim clar però a l’hora de realitzar textos formals adreçats a alguna entitat, per exemple, doncs podem tenir dubtes de si hem d’escriure d’una manera o d’un altre.

    Respondre

  15. Núria Teixidó

    02 Nov 12
    22:04 #

    Vaig estar mirant l’Argumenta, i vaig estar distreta una estona perquè hi ha una guia en forma de còmic, però com a recurs no li vaig sapiguer trobar el què i a més no em va entrar gens per la vista.
    En canvi, acabo de fer un cop d’ull a l’Itinerari d’Aprenentatge, i m’ha semblat fantàstic.
    Està dins del grup dels recursos, com el que esmentat abans.
    Per una banda hi ha una guia i unes activitats per ajudar-te a conèixer i crear diferents tipus de text. També hi ha un apartat que s’anomena “Patrons discursius” que si no m’equivoco és per millorar l’expressió. I per últim, a l’apartat on diu continguts lingüísticotextuals hi ha uns excel·lents apunts d’ortografia, sintaxi…etc
    M’ha semblat que pot ser molt útil.

    Respondre

  16. Núria Teixidó

    02 Nov 12
    22:04 #

    En general hi ha tants recursos que m’atabalo, només em passa a mi?

    Respondre

    1. jsans

      03 Nov 12
      0:43 #

      Núria,

      És normal. Per això us vaig demanar que en recomanéssiu un: així els teníem tots referenciats entre tots plegats.

      Respondre

  17. Toni

    03 Nov 12
    18:38 #

    He mirat diferents els diferents recursos que tenim a la nostra disposició. Però per poder aportar nous comentaris, en centraré en el Bloc del nivell D Tarragona.

    Es tracta del bloc que han utilitzat en el CNL de Tarragona per desenvolupar les classes presencials del nivell D de català. Aquest enllaç ens pot aportar els següents elements:

    – Pot ajudar-nos a fer-nos una idea de com s’utilitza un bloc com a eina de treball col·laboratiu
    – Està plena de recursos pràctics, resums de continguts, esquemes, exercicis (amb sol·lucionaris).
    – Destaca el bon tractament que hi ha respecte a la història de la llengua i dialectologia.

    Respondre

  18. Olga Fornas

    04 Nov 12
    12:18 #

    Referent al comentari que demaneu jo crec que els recursos són tot el material amb que podem comptar pel desenvolupament del curs, ja sigui mitjançant textos, manuals, via bloc, internet, etc.
    En aquest moment estic intentant centrar-me amb el curs, ja que es la primera vegada que utilitzo un bloc com mitjà de treball en una formació i crec que estic força peix. No sé si he revisat tot els continguts de la unitat zero. Mica amb mica crec que aprendre.

    Respondre

  19. Gonzalo

    04 Nov 12
    17:05 #

    Jo també estic intentant centrar-me amb el curs, ja que també es la primera vegada que utilitzo un bloc com mitjà de treball en una formació. Estic mirant si he revisat tots els continguts de la unitat.

    Respondre

  20. Neus

    04 Nov 12
    19:21 #

    He xafardejat el “Centre de redació” i he vist que pertany a l’UPF i que va adreçat als estudiants d’aquesta`, tot i aixó, he seguit fent una ullada a la pàgina i he entrat a l’etiqueta de “resums” i la veritat és que m’ha semblat una eina prou útil i ben organitzada com per treure’n tot el suc possible. M’he enrecordat de que l’any passat vem haver d’elaborar textos de manera estructurada i penso que aquesta eina pot ser-nos de ran utilitat per aquesta finalitat.

    Respondre

  21. Martha

    04 Nov 12
    21:05 #

    Molts enllaços al nostre abast i aquests en porten a uns altres de nous. Després de tafanejar alguns dels esmenats prèviament per vosaltres, per eliminació he triat “Com comunicar”.
    Està bé. És una eina pel professorat com a destinatari principal, però molt útil també pels estudiants. Hi ha un vídeo amb una exposició oral, després pots puntuar l’exposició segons els paràmetres que et proposen a tenir en compte(llenguatge verbal, no verbal i interès i eficàcia). Per últim, hi ha un pdf amb 50 consells pràctics per fer exposicions orals eficaces. L’he trobat bastant complert.

    També he fet un tomb per tutorialgoogle.docs. Es una manera de treballar documents de forma col·laborativa. Per exemple, jo penjo un word al que teniu accès tots.Qualsevol el pot modificar i s’actualitzarà automàticament, no caldrà que sigui penjat de nou. La resta tindrà l’última versió actualitzada i disposada a ser modificada per qualsevol altre del grup. La opció B és que es pengi un document i la resta tingui accès però no la possibilitat de fer-li modificacions.

    Respondre

  22. Marcelo

    05 Nov 12
    0:48 #

    Ja que el curs es a distància una eïna molt important són els dictats en línia per desenvolupar la perfecció de l´ortografia.
    Proposo que el Sr. Sans Vellvehí penji en aquest bloc dictats per acostumar-nos al seu to de veu per l´exàmen final.

    Respondre

    1. jsans

      08 Nov 12
      1:00 #

      Sr. Costas Sosa,

      Recorda si en el model de prova, n’ha fet algun? Si opteu per fer dictats, ha de ser per practicar l’ortografia. No tindreu cap dictat a la prova, si no vaig errat.

      Respondre

  23. Núria

    06 Nov 12
    0:04 #

    Sento arribar tard però acabo de conèixer el recurs de dictats en línia i crec que serà una de les pàgines més visitades durant aquest curs. Ja l’he posat com a favorita.

    Respondre

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Joan: No a mi també em passa
  • Mateu: Hola, estic fent un treball sobre aquest tema i la en el qüestionari demana perquè Ramon Llull es diu que es...
  • Marcelo: En aquesta unitat he fet les tasques i he assolit el temes que tenia pendents d´altres unitats de cara a...
  • Marcelo: # UNITAT 64 Quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic? La constitució espanyola...
  • Marcelo: Tracta d´una narració de Jaume March de la situació amb detall de la seva investidura com a cavaller. El rei...

Núvol d'etiquetes

#dgava12 Anna Codina avaluació inicial categories gramaticals classificació d'enllaços com es descriu una persona com es parla en públic comunitat d'aprenentatge David Álvarez desenvolupar col·lectivament un tema del marc sociolingüístic determinants dubtes del curs fer-se de Twitter Fernando Trujillo funcions sintàctiques genere i nombre del nom i de l'adj. marc jurídic del català Marc sociolingüístic morfologia verbal Patty Smith piular un autoretrat presentacions pronoms de relatiu redacció del text inicial redactar un contracte d'aprenentatge reflexionar sobre el curs repte del curs signes de puntuació signes de puntuació dobles tasca 0.1 tasca 0.2 tasca 0.3 tasca 0.4 tasca 0.5 tasca 0.6 tasques unitat 0 unitat 0 unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5 unitat 6 valorar el treball en equip visitar el bloc