RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Com ha anat la unitat 5?

    Cal que valorem com ha anat aquesta unitat.  Escriviu un comentari valorant com us ha anat aquesta unitat. Podeu respondre les preguntes habituals  o bé relatar la vostra experiència. Com us vagi més de gust!

     

    • Apunteu un objectiu o un contingut que heu assolit i un altre que us costa o no l’enteneu del tot.

14 comentaris

  1. Marta Estadella

    26 Mar 13
    17:25 #

    Aquesta unitat l’he trobat més fàcil que l’anterior. Pel que fa al tema dels Sinònims i Antònims, he ampliat bastant el ventall de posssibilitats, ja que era un tema que mai l’hi havía donat importància.

    L’exercici de recitar un poema en veu alta m’ha servit, ja que activitats com aquesta hem fet poques i m’agradaria practicar més.

    A més, m’agradaria comentar que la última trobada presencial que vam realitzar, per mi, va ser molt profitosa.

    Respondre

  2. Olga Fornas

    01 Apr 13
    21:31 #

    Aquesta unitat per mi ha estat un desastre he intentat fer l’ exercici i un membre del grup ja la havia penjat. També he de dir que no hem establert cap tipus de contacte entre les persones que en teoría haviem de treballar junts i de sobte he trobat el full de ruta penjat.
    Sincerament no sé que ha fallat però jo no he pogut fer la feina.

    Respondre

  3. Raquel Abellón

    03 Apr 13
    11:47 #

    Durant aquesta unitat 5 he de destacar la bona comunicació entre els integrants del grup, aquest fet m’ha ajudat molt a la realització del tema que ens ha tocat preparar.
    He fet molts exercicis del llibre Castellnou, però tot i així he de reconèixer que encara a vegades fico la pota, i que per tant hauré de fer més pràctiques. També comentar que les 2 ultimes trobades presencials les he aprofitat molt i m’han servit per aclarir conceptes.

    Respondre

  4. Ferran GUSTÀ

    09 Apr 13
    19:24 #

    Aquesta unitat, m’ha estat més fàcil de seguir i m’ha servit per seguir ampliant coneixements.
    El tema de llegir poesia trobo que ha estat profitós per poder sentir un mateix com pronuncia.
    Referent al grup, molt bona comunicació entre tots.

    Respondre

  5. Pilar

    11 Apr 13
    0:05 #

    Aquesta unitat m’ha fet veure que vaig una mica perduda.He tingut problemes amb el meu company de coescriptura. A més la cohesió dels texts no és el meu fort, i m’he adonat que no trobo el ritme de les poesies. Malgrat tot això no perdo l’esperança.
    Respecte al treball en grup penso que hem treballat força bé.
    Crec que el no poder anar a les trobades presencials em perjudica molt, donat que tinc les rúbriques i els resums corregits però no entenc el motiu de la correcció.

    Respondre

  6. Alina

    14 Apr 13
    1:06 #

    Doncs no sé perquè, però aquesta unitat se m’ha fet eterna. A part d’això m’ha anat molt bé repassar cada tema, perquè són d’aquells on hi ha alguna cosa que sempre oblido.
    I haig de reconèixer que mai m’havia parat a pensar en els usos de ser i estar (i crec que no l’he estudiat mai, a diferència dels altres temes). Així que referent als temes tractats crec que aquesta ha estat la unitat més profitosa per a mi.

    Respondre

  7. Marc

    14 Apr 13
    11:08 #

    En la unitat m’ha anat bastant bé el treball de col·laboració, ja que hi ha hagut força comunicació entre el grup a través del correu i això ha facilitat que tots poguéssim dir la nostra.
    També, els exercicis proposats per treballar la unitat han ajudat a millorar i, cada cop més, te’n dones compte dels temes en que fluixeges més i has de repassar.

    Respondre

  8. Benet

    14 Apr 13
    17:24 #

    Aquesta unitat ha anat força bé. Crec que bastant clara, el tema de la poesia i la gravació molt divertit.
    La relació amb el grup força bé.

    Respondre

  9. Manoli Carmona

    14 Apr 13
    18:56 #

    En aquesta unitat, he après què són els contactes lingüístics i he refrescat la memòria respecte a l’ús dels verbs ser i estar i a les oracions subordinades substantives.

    Com en totes les unitats, el que més he fet servir per a resoldre les activitats són els fulls de ruta dels companys. També he treballat bastant les activitats que havíem de fer al bloc.

    D’altra banda, comparteixo amb algun company el comentari què aquesta unitat se m’ha fet una mica llarga, potser l’aturada de la Setmana Santa en té part de la culpa.

    Els objectius que crec que tinc assolits són la substitució pronominal i la identificació de les oracions subordinades substantives. Els que haig de practicar més són l’ús dels verbs ser o estar, i ampliar el vocabulari d’antònims i sinònims.

    Respondre

  10. Núria Teixidó

    15 Apr 13
    3:15 #

    Els meus comentaris sobre la unitat 5:
    En general en aquesta unitat,com en les altres, m’ha faltat temps per dedicar-li.
    El fet de tenir diferents dates límit per fer cada tasca i no assabentar-me’n m’ha atabalat bastant.
    Puc dir que m’ha agradat llegir en veu alta i que després d’haver escoltat a algun company potser ho faria una mica diferent o triaria algun altre poema per millorar la meva lectura.
    Em va encantar “el beneficio de compartir” i em va semblar genial treballar aquest tema aprofitant el curs.
    He tingut dificultats amb els pronoms febles. Quan he d’escriure més d’un no se si hi he de posar dos guionets, apòstrof, etc. Buscaré informació addicional.
    El tema del ser i estar ja me l’havia plantejat alguna vegada i la veritat és que el full de ruta m’ha semblat molt útil, és molt aclaridor.
    M’angoixa una mica el tema dels sinònims. Tot i que sovint conec el significat de les paraules o bé pel context el dedueixo,crec que en general em falta vocabulari. Per tant em costa trobar sinònims si no és amb ajuda d’un diccionari.Penso que llegir seria una bona manera d’enriquir-lo, però no se d’on treure el temps…
    En relació a les oracions subordinades substantives em costa una mica distingir les completives de les de relatiu, imagino que serà qüestió de fer més exercicis.
    Potser el que m’ha quedat menys clar aquesta unitat són els tipus de contactes lingüístics. El full de ruta d’aquesta part m’ha semblat caòtic i una mica confús, vaja que no n’he tret l’aigua clara. Encara no he esgotat tots els recursos addicionals que s’hi recomanaven. Els hi faré un cop d’ull.

    Respondre

  11. Toni

    17 Apr 13
    12:53 #

    Aquesta unitat ha anat francament bé. La connexió amb el grup per a l’elaboració del full de ruta ha estat perfecte, tot i que al principi vam tenir una mica de dificultats per centrar el tema davant la seva amplitud.

    M’ha agradat molt l’experiència de la lectura de la poesia per la seva originalitat i pel fet de conèixer noves formes d’aprenentge a distància.

    Finalment, he volgut concentrar-me i li he dedicat força temps especialment en la redacció del text d’opinió.

    Respondre

  12. rebeca

    18 Apr 13
    4:12 #

    Aquesta unitat m’ha resultat més fàcil que les altres excepte les oracions subordinades substantives que he tingut una mica més de dificultat.
    Per estudiar els temes he utilitzat el llibre de castellnou i els fulls de ruta realitzades pels companys.
    Els dubtes que puc tenir els soluciono preguntant als companys o directament al professor.

    Respondre

  13. Núria González

    20 Apr 13
    19:58 #

    En aquesta unitat m’he dedicat, a banda d’estudiar els diferents fulls de ruta, a practicar la fonètica que és el meu punt feble. Això ha fet que em despistés i presentés molts exercicis fora de termini, excepte el full de ruta de les oracions subordinades substantives on tots els companys de grup hem col·laborat i treballat.

    Respondre

  14. Vanessa

    28 Apr 13
    20:27 #

    Crec que començo a dominar la fonètica, que era el tema que més em preocupava. El marc sociolingüístic l’he d’estudiar, però compto que no serà el més complicat. La combinació de pronoms també l’he de practicar força.

    Respondre

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Joan: No a mi també em passa
  • Mateu: Hola, estic fent un treball sobre aquest tema i la en el qüestionari demana perquè Ramon Llull es diu que es...
  • Marcelo: En aquesta unitat he fet les tasques i he assolit el temes que tenia pendents d´altres unitats de cara a...
  • Marcelo: # UNITAT 64 Quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic? La constitució espanyola...
  • Marcelo: Tracta d´una narració de Jaume March de la situació amb detall de la seva investidura com a cavaller. El rei...

Núvol d'etiquetes

#dgava12 Anna Codina avaluació inicial categories gramaticals classificació d'enllaços com es descriu una persona com es parla en públic comunitat d'aprenentatge David Álvarez desenvolupar col·lectivament un tema del marc sociolingüístic determinants dubtes del curs fer-se de Twitter Fernando Trujillo funcions sintàctiques genere i nombre del nom i de l'adj. marc jurídic del català Marc sociolingüístic morfologia verbal Patty Smith piular un autoretrat presentacions pronoms de relatiu redacció del text inicial redactar un contracte d'aprenentatge reflexionar sobre el curs repte del curs signes de puntuació signes de puntuació dobles tasca 0.1 tasca 0.2 tasca 0.3 tasca 0.4 tasca 0.5 tasca 0.6 tasques unitat 0 unitat 0 unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5 unitat 6 valorar el treball en equip visitar el bloc