RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

Sobre aquest bloc.

CNL Eramprunyà

  • Fem el darrer esforç?

    L’últim pla de treball

    Recordeu que heu de deixar un comentari en el quadern d’aprenentatge per relatar com us ha anat la confecció del full de ruta. Recordem les preguntes que us heu de plantejar; ara bé, podeu escriure un comentari més lliure.

    • Què us heu qüestionat o plantejat?
    • Què han de saber els companys?
    • Com ho poden saber? (Quins exercicis o material recomaneu)
    • Per comprovar si han assolit aquest contingut, què han de fer?
    • Què han de fer en cas que no superin el repte?

    Cliqueu aquí.

    Penseu que hem habilitat els fulls de ruta de les unitats anteriors perquè hi proposeu els dubtes que tingueu. Ja ho heu fet? Al final del curs, hi haurà bonificació extra per a qui en deixi i per a qui aclareixi dubtes.

    Del 26 d’abril  al 12 de maig : heu d’assolir els altres objectius de la unitat, tenint en compte els fulls de ruta, i les diferents tasques del blog. Cliqueu aquí.

    Finalment,  reflexioneu com us ha anat aquesta unitat. Escriviu un comentari de valoració; si voleu, poden respondre les preguntes. Cliqueu aquí.

    Ah, com podeu conservar la nota de curs?

    1,5  punts per:

    • 1 punt el full de ruta
    • o,5  punts el quadern d’aprenentatge

    3, 5  punts per la tasca:
    0,5 punts tuitada de la unitat
    1 desenvolupament d’un concepte del marc sociolingüístic
    2 vídeo de la presentació

    Article complet

  • Reserveu forces!

    De Neuro74, extreta d’http://www.flickr.com/photos/neuro74/4510036089/

    Ara és quan el camí es torna més costerut. És impossible defallir, tot i que sentim el cos extenuat. Potser és el moment per rememorar tot el trajecte, iniciat al novembre.

    • La tuitada de la unitat. Espero que us agradi. Cliqueu aquí.
    • A veure si ens en sortim: ens preparem cooperativament el tema del marc sociolingüístic? Cliqueu aquí.
    • Arran de l’èxit d’aquesta activitat en la darrera trobada presencial, l’hem de repetir. Cliqueu aquí.
    • Aprofitem aquesta aturada per buidar la motxilla? Cliqueu aquí.

    Article complet

  • Segons vosaltres, té raó?

    De diebmx, extreta d’ http://www.flickr.com/photos/diebmx/319721898/

    Vam iniciar aquesta llarga i àrdua travessia demanant-vos l’opinió de la tesi de Fernando Trujillo. A més, vau escriure a què us comprometíeu i vau preparar una exposició oral per a la primera trobada. Bé, doncs, hem d’anar plegant veles i tancant el cicle. Us proposo una altra activitat oral.

    Prepareu una presentació explicant què ha representat aquest curs, què heu complert, què us ha agradat i què caldria millorar en una futura edició.  Com que haurem d’aprofitar la darrera trobada per repassar, aclarir dubtes, desestressar-nos, no tindreu oportunitat d’exposar-la. Així doncs, haureu d’elaborar-la en vídeo. Aquí en teniu un model. Cliqueu l’enllaç.

    Per assolir aquesta tasca, us recomano que mireu aquests documents:

    • Com és un aprenentatge en comunitat 2.0? Quins recursos heu utilitzat? Cliqueu aquí.
    • A què us vau comprometre? Us en recordeu? Cliqueu aquí.
    • Quin és el vostre EPA (Entorn Personal d’Aprenentatge)? Recordeu aquesta presentació? Cliqueu aquí.
    • Com hem de fer una presentació? Cliqueu aquí.
    • Com podeu produir el vídeo? Instruccions elaborades per Carme Bové i  Romeu, consultora de la UOC. Cliqueu aquí.

    Mantindreu 2 punts si:

    • Si argumenteu la resposta sobre la tesi del professor andalús.
    • Si exposeu el vostre aprenentatge.
    • Si valoreu el curs.
    • Si les diapositives reforcen la vostra explicació.
    • Si faciliteu l’enllaç del vídeo dins el termini (fins al 12 de maig).

    Conservereu 1 punt si:

    • Si ometeu un  o més dels criteris anteriors.

    Deixeu un comentari en aquesta entrada amb l’enllaç del vostre vídeo.

     

    Article complet

  • Què heu entès?

    De Mypoorbrain, extreta d’http://www.flickr.com/photos/mypoorbrain/2703923188/

    Deixeu un comentari resumint el fragment següent (màxim cinc línies) :

    E en presencia de toes les persones damunt dites, lo dit senyor Rey feu comensar la missa de San Spirit, axi que com hagueren dita Lapístola lo dit senyor se acostá al altar, e yo axi mateix qui estich en cors en pals de calses, volch lo dit senyor quel dit mossen en Johan Exemeniç de Muntornés e mosssen en Berenguer de Manresa, cavallers, me calsasssen los esparons.—E calsats los esperons, lo dit senyor Archabisbe pres una capa de Cor e lo mitre e la crossa; axi que pres un libre e comença lo offici de la Cavaylleria; axi que li posaren lespaa de denant, e aquella beneyhi e sennya e dix la oracio apropiada — la qual es molt sancta— sobre la dita espaa.

    E com la dita espaa fo beneyta, lo dit senyor Rey la trasch del foure, e mesla en la mia man dreta, volent que la esbrandis: e axi se feu, e apres mana que yo me agenoyllas.

    E yo, estant de genoyllons, e tinent lespaa treta en la ma, lo dit senyor Archabisbe dix una oracio molt bona e molt appropiada sobre mi, en la qual oracio tot cavaller es tengut de defendre la terra ab lo senyor, item deu defendre e mantenir dones, vidues e pupils, e deu defendre lo be publich.

    E apres acabada la dita oracio, lo senyor Rey pres de la mia ma lespaa, e tornala en lo foure, e fou dit un respons als clerges; e dit aquel, lo dit senyor senyi a mi lespaa dient una oracio molt bona e molt apropiada. Axi quem doná lo bufet en la cara e besam en la boca, segons ques acostumat.

    E yo baxe les mans que tenie juntes sobrel cap, agenoyllem e besli les mans e los peus.

    Jaume Marc, Llibre de la baronia d’Eramprunyà

    No us esvareu pas! El protagonista narra la cerimònia en què participa com a protagonista. Em sap greu, però l’autora de Cinquanta ombres de Grey no es va inspirar en aquest passatge, o sí? Teniu fins al 12 de maig.

     

    Article complet

  • Preparem els temes del marc sociolingüístic?

    De SBA73, extreta d’http://www.flickr.com/photos/7455207@N05/2292184002/

    Em sap greu, però no ens ha tocat cap viatge a Mallorca! Què us sembla si preparem un dels exercicis del marc sociolingüístic col·laborativament? Us proposo que cada grup s’encarregui d’un tema. Atenció, però!! Cadascú ha d’apuntar una idea clau del tema i ha de desenvolupar-la en unes tres línies com a màxim. Mantindreu 1 punt si hi participa cada membre del grup i desenvolupa 1 idea. El termini és el 12 de maig.

    • #unitat61 per què és important la figura de Ramon Llull dins l’evolució del català?
    • #unitat62 quines van ser les repercussions lingüístiques del franquisme?
    • #unitat63 quines iniciatives s’haurien d’emprendre per afavorir la normalització lingüística en els àmbits públics?
    • #unitat 64 quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic?

     

    Article complet

  • Què us ha aportat?

    Vam començar la primera trobada amb una tasca: presentar un personatge que admiràveu, oi? Mireu aquest vídeo.

    Escriviu una piulada amb una paraula que respongui la pregunta del títol d’aquesta entrada.  A més, confeccionem una banda sonora? Incloueu en el tuit l’enllaç de la cançó que il·lustri què ha significat aquest curs o bé el que us ha suggerit la xerrada de Janine Shepherd. No us oblideu de les etiquetes: #dgava12 #bso.

    Per mantenir 0,5 punts està prohibit repetir paraula. El termini és el 12 de maig.

     

    Article complet

  • Com ha anat la unitat 6?

    Cal que valorem com ha anat aquesta unitat.  Escriviu un comentari valorant com us ha anat aquesta unitat. Podeu respondre les preguntes habituals  o bé relatar la vostra experiència. Com us vagi més de gust!

     

    • Apunteu un objectiu o un contingut que heu assolit i un altre que us costa o no l’enteneu del tot.
    • Teniu fins al 12 de maig per obtenir 0,5 punts. 

     

     

    Article complet

  • Com heu treballat la unitat 6?

    De Rob124, extreta d’ http://www.flickr.com/photos/15472273@N07/5944222765/

    Relateu el procés que heu seguit per confeccionar el full de ruta. Recordeu que  heu de respondre aquestes preguntes:

    • Qui som? 
    • Com ens hem  organitzat?
    • Què hem pretès?
    • Què ens hem plantejat o qüestionat?
    • Què hem fet? 
    • Com ens valorem? Expliciteu quins aspectes han estat positius i quins haurien de millorar

    Ara bé, si us en semblen unes altres de millors, podeu respondre-les mentre sigui un exercici consensuat per tot l’equip.

    Article complet

  • Podem donar per acabada la unitat 4?

    De FutUndBeidl, extreta d’http://www.flickr.com/photos/61423903@N06/7172836245

    Aquesta trobada va servir per resoldre un conflicte. Vam haver d’ajudar l’agencia publicitària que ens va demanar ajut en els eslògans.  En desconeixien el motiu, però alguns eslògans van ser retornats pels clients. Segons ells, alguns incomplien el requisit de la tasca. Així doncs, ens vam haver de convertir en un comitè  de control de qualitat. Aquí en teniu la solució.

    L’activitat ens va servir per resoldre alguns dubtes:

    • que  com a pronom de relatiu i que com a conjunció
    • qui com a promom relatiu però en una oració subordinada substantiva o bé com a pronom interrogatiu
    • quan he d’escriure què i quan he d’escriure que

    Amoïna la fonètica.  Si no tenim oïda, hem de tenir memòria. Vam recomanar quina era la millor manera d’aprendre’n els continguts: relacionar grafies i possibles sons. També hem de saber diferenciar les parelles de sons sords i sonors per poder reconèixer el fenomen de la sonorització i l’ensordiment. Recordeu que afecten a les oclusives, fricatives, africades. Pel que fa a les aproximants,  són les oclusives sonores quan no es troben en cap context d’oclusió (principi absolut, contacte amb nasals, contacte amb una altra oclusiva i l + d).

    Vam mirar de datar uns fets històrics i vam comentar el quadre. Cliqueu aquí. Això ens va servir per practicar el resum dels textos antics.

    Aquests eren els reptes i la corresponent solució d’aquesta unitat.

    correcció

    Recordeu que vam acordar d’aprofitar els diferents fulls de ruta de cada unitat per deixar-hi dubtes. Serà la manera de reciclar el fallit guiatge. També heu de corregir-vos l’article d’opinió. El teniu en la vostra carpeta (compartit amb mi)

    Article complet

  • Fulls de ruta unitat 5

    De Chiot’s Run, extreta d’http://www.flickr.com/photos/34912142@N03/4055659990

     

    Aquests són els fulls de ruta per a aquesta unitat:

    Bona unitat 5!

    Article complet

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • Joan: No a mi també em passa
  • Mateu: Hola, estic fent un treball sobre aquest tema i la en el qüestionari demana perquè Ramon Llull es diu que es...
  • Marcelo: En aquesta unitat he fet les tasques i he assolit el temes que tenia pendents d´altres unitats de cara a...
  • Marcelo: # UNITAT 64 Quin és el marc jurídic del català en el seu domini lingüístic? La constitució espanyola...
  • Marcelo: Tracta d´una narració de Jaume March de la situació amb detall de la seva investidura com a cavaller. El rei...

Núvol d'etiquetes

#dgava12 Anna Codina avaluació inicial categories gramaticals classificació d'enllaços com es descriu una persona com es parla en públic comunitat d'aprenentatge David Álvarez desenvolupar col·lectivament un tema del marc sociolingüístic determinants dubtes del curs fer-se de Twitter Fernando Trujillo funcions sintàctiques genere i nombre del nom i de l'adj. marc jurídic del català Marc sociolingüístic morfologia verbal Patty Smith piular un autoretrat presentacions pronoms de relatiu redacció del text inicial redactar un contracte d'aprenentatge reflexionar sobre el curs repte del curs signes de puntuació signes de puntuació dobles tasca 0.1 tasca 0.2 tasca 0.3 tasca 0.4 tasca 0.5 tasca 0.6 tasques unitat 0 unitat 0 unitat 1 unitat 2 unitat 3 unitat 4 unitat 5 unitat 6 valorar el treball en equip visitar el bloc