• Comencem?

    Enhorabona! Hem estat triats per la Comissió d’Observació de la Qualitat Laboral (COQL) com a grup pilot.

    Aquest organisme vol dur a terme un estudi per evitar l’alt índex de baixes mèdiques, per estrès, del personal que assumeix les tutories en cursos a distància.  Alguns membres sospiten que les correccions de les activitats d’expressió escrita i oral absorbeixen molt de temps i esforç per part del corrector més que no pas del redactor del text.

    Així doncs, ens han elaborat un programa perquè pugueu ser capaços d’expressar-vos eficientment sense haver d’estar pendents de les correccions del tutor. I ens proposen les dues primeres tasques.

    1. D’entrada ens volen conèixer. Per tant, cal que aneu a la pàgina  Qui hi participem? i hi deixeu un petit perfil vostre. Podeu seguir el de l’exemple. Consideren que donaran 1 punt a cada autor del perfil.
    2. També volen saber la vostra opinió a fi d’orientar el curs. Escriviu un comentari breu en aquesta entrada responent a la pregunta:
    • Què penseu de l’experiència pilot? Per què? Consideren que donaran 1 punt a cada persona que deixi un comentari.

    Teniu  fins al 17 d’octubre per deixar-hi els dos textos. Recordeu que cal que escrigueu el nom i el curs en cada participació que feu al bloc. És requisit imprescindible per obtenir la puntuació.

  1. Maria Alaejos

    07 Oct 10
    18:45 #

    Crec que és una bona idea el que tots ens puguem expressar poc o molt i no haguem de donar tanta feina als tutors, si aquest grup funciona serà una millora molt favorable per a tots (tant per professors com per alumnes) però sobretot per als professors, que si tenen menys càrrega laboral millor podran ensenyar i més aprendrem.

  2. Peter S3

    08 Oct 10
    18:45 #

    La veritat és que em sembla una proposta fantàstica; un tracte d’adults entre adults. Una clara mentalització des del començament del curs de qui és el responsable del procés d’aprenentatge no hauria d’estar al principi de qualsevol receptari per l’èxit escolar? Aquest interrogant no pretén insinuar que la presencia correctora del professor és un sinònim del fracàs escolar, si no més bé té la voluntat d’obrir una reflexió sobre perquè i per a qui estudiem. Tinc la sospita que un debat sobre aquest tema a les aules dels nostres instituts i universitats podria donar molts fruits. El tema dóna per molt debat, oi?
    Per cert aquest gent tant nòrdic i tant Grönholm que surten tant ben parits a la foto no tenen aspecte de comptables retallant despeses més que una comissió que vetlla pel benestar dels professors?
    Peter

  3. Montse Montilla Ortega

    12 Oct 10
    18:45 #

    L’ experiència pilot podria ser interessant, en tot cas és un repte i aquí estic fent el meu primer pas. Jo no sóc gaire aficionada a les noves tecnologies (ni MP3, ni baixar música ni películ.les, ni Facebook…) i tot això és nou per mi, una nova experiència que a més he de compartir amb professors i alumnes.
    Espero que m’ agradi.

  4. M.Eugènia S1

    12 Oct 10
    18:45 #

    Crec que la idea del bloc és molt bona per dues raons principalment. La primera, perquè posa a l’abast de tots els alumnes la possibilitat de conèixer i utilitzar noves eines de comunicació i d’aprenentatge. I la segona perquè ajuda a que la metodologia dels estudis a distàncies sigui molt més engrescadora, amena, social…
    Jo aposto per aquesta prova pilot i estic completament segura del seu èxit.

  5. Amparo Atencia

    13 Oct 10
    18:45 #

    Com és una experiència pilot, podem fer les modificacions, correccions nosaltres mateixos “sobre la marxa” , la podrem crear nosaltres mica mica, comprovant que és millorable i tenir la possibilitat de treballar entre tots.

  6. Martín

    13 Oct 10
    18:45 #

    En el meu cas és la primera vegada que faig un curs a distància, però penso que hauria de tenir alguna tutoria obligatória presencial, per poder esbrinar dubtes i practicar una mica més la llengua parlada.
    Doncs, crec que és una nova idea d´estudis i haurem d´esperar per fer una valoració del mateix.

  7. Àngels

    14 Oct 10
    18:45 #

    Per el fa al bloc, jo ja el vaig utilitzar en els darrers cursos i he de reconèixer que hi ha molta informació d’interés, al no ser un curs no presencial el bloc ens fa més propers.
    En els darrers 2 cursos que he fet, un va ser el tutor qui ho corregia i l’altre va ser d’autocorrecció. No sabria dir ben bé quin sistema és millor, quan corregeix el tutor et dóna molta informació sobre les errades, i quan t’autocorregeixes penso que t’hi fitxes més, justament perquè saps que després ets tu mateix el que has de buscar el perquè de les errades.
    Per tant, si l’autocorrecció serveix perquè el tutor pugui possar més energia en d’altres aspectes de l’aprenentatge, dono per bona aquesta experència pilot.

  8. Carmen Gálvez I2

    15 Oct 10
    18:45 #

    Jo no vull ser pesimista. A mi m’encantaría poder assistir a classes presencials i solucionar els meus dubtes automàticament preguntant-li al mestre i tenir un contacte personal i visual amb els meus companys. De totes maneres perque vegeu que vull confiar en aquesta experiència pilot posaré tota la meva energia i concentració.

  9. Isabel Torres - nivell S3

    15 Oct 10
    18:45 #

    Mai he participar en una experiència pilot, però entenc que servirà perquè aquesta eina es pugui aprofitar al màxim possible, si no ara, en cursos posteriors. Em sembla molt bé poder col•laborar en aquesta tasca.

  10. M.Carmen - S1

    16 Oct 10
    18:45 #

    El bloc em sembla una bona idea, això d’estar en comunicació fa que sigui un curs a distància més complet, i ens anirà molt bé per treballar l’expressió escrita.
    Esperem que l’experiència pilot sigui un proposta positiva.

  11. Lidia Ibor

    16 Oct 10
    18:45 #

    Jo crec que s’ha d’apostar per les noves experiències i penso que aquesta és una bona proposta, tant per al professor com per a nosaltres. Per una banda deixarem que el professor no vagi tant atabalat i nosaltres ens hi esforçarem una mica més. S’haurà de fer la prova.

    Lidia Ibor S3

  12. Eva-S2

    16 Oct 10
    18:45 #

    Em sembla bé provar un nou mètode d’aprenentatge i ser participe d’questa prova pilot. No sóc gaire amant de les noves tecnologies i de l’interacció virtual, però reconec que estalvien molt de temps i donen molta flexibilitat a l’hora d’estudiar. Així doncs, provem-ho!!

  13. Cristina Sanjurjo S1

    16 Oct 10
    18:45 #

    Jo opino que estem davant d’una bona proposta per dues raons principalment, d’una banda cadascú s’ha de fer responsable del que fa i de com ho fa, i de l’altra, crec que és un doble repte, d’una banda s’ha de dominar l’entorn virtual, i de l’altre un s’ha de saber preparar els temes per dur a terme una bona feina.
    Per la part que fa al professorat, al no ser responsables directes de les correccions, podran aportar més suport a l’alumnat per tal que vagi resolent els dubtes concrets i aturades personals que pot donar un curs a distància.
    La interacció del grup també ajudarà a que, entre tots, tirem endavant aquest curs.

  14. Montse Hurtado-S3

    16 Oct 10
    18:45 #

    Jo opino que es un bon sistema i molt bona idea. El bloc a part de facilitar la tasca de correcció als tutors, ens permet tenir mes contacte entre els companys. Trobo que a l’hora de realitzar les unitats pot ser molt interessant tenir la possibilitat de compartir dubtes, opinions e inquietuds
     

  15. Marta Sureda Berná

    16 Oct 10
    18:45 #

    Trobo molt positiu que existeixi un organisme com la Comissió d’Observació de la Qualitat Laboral que vetlli per la salut dels tutors els quals fan, entre d’altres moltes tasques, les correccions dels alumnes que imparteixen els cursos a distància. També trobo positiu que haguem estat triats com a grup pilot doncs això ens permet participar en un projecte en el que podem “dir la nostra”, per tal d’optimitzar el procediment de tutoria dels cursos a distància com ara el nostre.
    Però de moment no veig gaire clar el programa de treball que ens proposen. Crec que es poden aplicar altres solucions per aconseguir el benestar dels tutors i que tots nosaltres, com a grup dins d’una experiència pilot, hem de participar-hi fins a trobar el que millor s’ajusti a les necessitats de tothom.
    En el meu cas concret, quan em vaig plantejar de fer aquest curs de català a distància, vaig tenir-ho molt clar en escollir la modalitat d’aprenentatge amb tutoria (malgrat el cost econòmic que suposava) perquè per a mi és més eficaç tenir el suport d’un tutor durant tot el curs i que em faci totes les correccions que calguin dels treballs que li vaig lliurant i que tant d’afany hi poso en ells.
    Per acabar, us desitjo a totes i a tots que us vagi molt bé aquest curs!
    Marta Sureda, nivell S3.

  16. Bego- S3

    16 Oct 10
    18:45 #

    He llegit els vostres comentaris i ja veig que la gran majoria esteu d’acord amb el nou sistema de correcció en les activitats d’expressió escrita. Jo no ho tinc tan clar. Potser és que no acabo d’entendre el mecanisme del mateix: si no hem d’estar pendents de la correcció del tutor, llavors com sabrem si ho hem fet bé? Tots estem aquí per aprendre i millorar el nostre nivell de català i qui millor per corregir-nos que el nostre tutor.
    El nou sistema, però, sembla molt més proper i també més dinàmic, fet que implicarà que el ritme de treball sigui més continu i que l’esforç, en quant al temps que haurem de dedicar-li, sigui més gran.

  17. susanaS2

    17 Oct 10
    18:45 #

    Em sembla una proposta molt interessant. El bloc ens ajudarà a treballar l’expressió escrita, a sentir-nos part d’un grup i pal.liar la sensació de solitud dels cursos a distància.
    Que les correccions siguin cosa nostra representa un compromís envers nosaltres mateixos, primers interessats en arribar a la nostra fita. Ens haurem d’adaptar a aquesta nova forma de treballar. Darrera sempre tindrem al tutor, o sigui, que no estem sols.
    Anem a treure profit de les noves tecnologies!

  18. Anna C.

    17 Oct 10
    18:45 #

    Crec que el sistema de l’aquest bloc pot ser una bona eina de treball. Ara, en l’època en la que ens troben, les noves tecnologies, tot està canviant i mes d’un curs es troba en aquesta fase.
    No he treballat mai fen cursos a distancia i de moment estic amb ganes de tirar-ho endavant. Al ser pilot, crec que tenen que tindre les bases ben definides per ajudar i facilitar les tasques tant a l’estudiant com el professorat, en un futur pot tenir algunes variacions però per això es pilot, no?
    El bloc està ben treballant, te la navegació molt ben definida i podem estar en contacte amb diferents nivells que fa que tots podem aprendre de tots!.-

  19. Yvonne Curs I2

    17 Oct 10
    18:45 #

    Per a mi és la primera vegada que participo en un bloc i em sembla molt interessant. Crec que amb la ajuda de tots i amb el temps, es pot millorar aquest sistema per treure el màxim benefici pels tutors i alumnes. L’autocorrecció és una bona manera d’aprenentatge, però a vegades em costa una mica.
    Estic contenta de poder ser part d’aquest grup pilot i tinc curiositat de com sortirà tot.

  20. Paqui

    17 Oct 10
    18:45 #

    Aquest periode inicio S3, i l´experiència pilot ja la vam portar a la pràctica a una part del S2 amb el sistema d´autocorrecció. Des de la meva opinió, aquest sistema, per una banda, el trobo positiu perque ens ajuda a centrar-nos més en els continguts teòrics i veure el per qué dels nostres errors, amb la particularitat que potser ens quedi retingut el concepte pel fet de buscar-ho als llibres de text o al material corresponent. Ara bé, d´altra banda, hi ha moments de dubtes en aquesta recerca que amb la correcció del tutor ens ho aclareix millor i més ràpid. Però com el contacte amb ell, malgrat que no sigui presencial, és inmediat a través del bloc o el correu electrònic, doncs, dubte resolt. Sempre salvaguardant tot lo positiu que té el contacte directe i l´expressió oral a una classe.
    Per la resta, molta força de voluntat i ganes d´aprendre malgrat el pas del temps.

  21. M. Ángeles Sanz I2

    17 Oct 10
    18:45 #

    Pel que fa a aquest sistema d’aprenentatge, no puc aportar una opinió en un sentit únic. D’una banda, crec que està bé tenir un bloc i escriure en català esforçant-me per a no cometre errors, fent ús dels mitjans al meu abast, diccionari, corrector,…. Tots sabem que allò que escrivim ho veuen tots els nostres companys. Però, d’altra banda, crec que, almenys en el meu nivell, necessitem que el professor ens corregeixi , saber que és el que fem malament per millorar i aprendre.

  22. Pilar Benito Marruedo

    17 Oct 10
    18:45 #

    Sento no estar gaire d’acord amb la majoria de vosaltres. M’agrada l’ensenyament convencional, malgrat em trobi dins aquesta experiència pilot. Al tractar-se del tercer curs a distància que faig he tingut l’oportunitat de poder passar per altres sistemes de correcció i us he de dir que l’autocorrecció em deixa més dubtes, que finalment han de ser aclarits pel tutor.
    D’altra banda, entenc que aquest sistema d’aprenentatge augmenta la responsabilitat dels estudiants i ens obliga a treballar més i d’una forma més continuada. El nostre esforç serà major i això voldrà dir que segurament el resultat del curs millorarà. A més, reconec que sempre s’ha d’apostar pels nous conceptes i les noves tecnologies.
    Pilar Benito – S3

  23. Rosa Cendón I1

    17 Oct 10
    18:45 #

    Jo opino que tots els treballs escrits haurien de ser corregits pels tutors. Em considero una persona meticulosa. Miro i analitzo tot el que poso per escrit; de fet, em costa molt escriure textos que es publicaran a la web i que per tant són públics. Si m’equivoco vull saber on m’he equivocat. Estic d’accord que els tutors tenen massa feina i penso que no harien de fer les correccions amb pressa. S’haurien d’establir uns terminis raonables que es poguessin acordar sense pressió de forma consensuada i d’aquesta manera tots rebrem això que nessesitem: ells tranquil.litat a l’hora de corregir i nosaltres séguretat i respostas als nostres dubtes.

  24. Óscar S2

    18 Oct 10
    18:45 #

    Els cursos a distància, segons la meva opinió, tenen els seus avantatges i els seus inconvenients. Jo destacaria com a avantatge la llibertat d’horaris i la utilització de les noves tecnologies de comunicació. Per contra, és molt impersonal, no estableixes contacte presencial i directe amb els altres alumnes i amb el professor, encara que avui en dia és molt utilitzat a la resta d’àmbits de comunicació (el facebook seria l’exemple més visible).

    D’altra banda, el mètode d’autocorrecció en principi dona més feina a l’alumnat i menys al professorat, raó per la qual em decantaria per la correcció que realitza el tutor. Però tinc experiència en un altre curs que vaig realitzar, i recentment, en el qual la correcció la realitzava el professor de cada matèria; doncs bé, un cop havies penjant l’exercici, i si la nota assolida posteriorment era satisfactòria, la majoria de l’alumnat no miràvem les correccions, i si ho fèiem era sense analitzar-les amb profunditat. Per contra, amb l’autocorrecció, falta per veure, i per això entenc que li diem experiència pilot, què passa si ens equivoquem amb aquesta autocorrecció, i quin mecanisme es pot crear per donar resposta a aquesta qüestió.

  25. Mª Angeles Gil

    18 Oct 10
    18:45 #

    Hola, sóc la Mª Angeles Gil I3 i lo primer és que aquest any encara estic feta una mica de lio i he fet el comentari de presentació i ara al rebre la segona tasca m’he donat conta que no havia fet tots el comentaris de la tasca 1.1. O sento, encara no m’he fet a la pàgina nova, però encara que sigui fora de temps i que no conti per la puntuació o faig ara.
    La experiència pilot depèn una mica de cadascú a vegades es bona per que aprens més i a vegades treballes més per res. Jo treballo en l’Administració i Barcelona es prova pilot en moltes coses i a vegades treballes molt i no conta per res i a vegades t’ho prens sense ganes i es una bona experiència, però tot hi ha que provar-ho.

  26. jsans

    18 Oct 10
    18:45 #

    Família,

    Us he de felicitar pel nivell dels vostres comentaris, tants per als qui us entusiasma l’experiència com per als qui no us en malfieu una mica. Els he repassat i em sembla que aconsegueixen l’objectiu: expressar una opinió i argumentar-la. Per tant, ja sé que encara és d’hora per establir conclusions, però el projecte comença a funcionar.

    Redacteu uns textos de molta més qualitat que quan me’ls heu adreçat a mi perquè us els corregeixi. A més, entre tots heu teixit un debat molt ric no només pel contingut sinó pels recursos que heu fet servir. Heu mirat de mantenir la coherència. Cadascú ha procurat que el seu comentari enriquís el text. Els detractors us heu mirat a l’hora d’expressar-vos a causa del context inicial.

    Avui tinc control amb els de la COQL. Suposo que hauré de passar proves de mesurament afectiu i que debatrem el contingut d’aquesta tasca. De moment, m’hi feu anar amb el cap ben alt.

    Contineu així.

  27. Francesca I2

    18 Oct 10
    18:45 #

    A mi em sembla bé simplificar el treball el tutor, per la meva part les avantatges les aniré veient a mida que les vagi coneixent.
    A mi també m’ha passat aìxò d’embolicar-me amb les tasques. De moment per a mi tot és pilot, però ja ho agafaré.
    Em sembla interesant l’autocorrecció, al principi em va costar una mica , però veig que es pot apendre bastant.

  28. Sandra Chiodo

    18 Oct 10
    18:45 #

    Hola!! Soc la Sandra Chiodo i es la primera vagada que participo en un bloc i estic feta un lio.Mai he fet un curs a distància perque m`agrada tenir al tutor a prop per consultarli.
    La experiència aquesta em sembla bona perque posa en joc l`interes de cadascu per aprendre.

  29. Ana I2

    18 Oct 10
    18:45 #

    Hola a tots soc l’Ana i a mi m’ha passat el mateix que a la M. Àngels, vaig fer la presentació, i després me n’adona’t que faltaven coses per omplir, però es que encara no em trobo gaire segura.
    Amb respecte del tema en qüestió, a mi personalment crec que per els que som nous ens ha faltat que ens donessin informació més concreta, referent a com s’havia de treballar al bloc, amb diapositives o simplement ensenyant-lo per conèixer els continguts, jo trobo que ha faltat això, es ben fàcil amb un portàtil a la classe ens hauríem fet una idea.
    De moment ja soc fora del límit de presentació per que a cap lloc posa que es la tasca 1.2 o jo no sé veure’l.

  30. Marta Sanz

    19 Oct 10
    18:45 #

    Hola, sóc la Marta del curs S1, i la veritat és que m’està costant tot això, i no m’ho esperava! No sóc gaire amant de les noves tecnologíes, fóra de la feina, només faig servir el correu per comunicar-me amb amics que estàn lluny, i faig servir els buscadors per cercar alguna informació, per buscar feina, però com deia una altra companya, ni facebook, ni baixar res.. però el bloc sí que em sembla una bona idea perquè ja que no assistim a classe, ens permet comunicar-nos i per tant, segur que serà enriquidor!

  31. m gemma

    19 Oct 10
    18:45 #

    Hola sóc la Gemma S3, aquest any serà el tercer any que faig català a distancia, es una esperiència molt interessant, sobre tot un repte personal en el meu cas.
    La idea del bloc penso que es una eina de treball que ens serveix per poder aprendre a utilitzar les noves tecnologies com la informatica, i a més per aprendre català, que es nostre objectiu principal. El bloc es una forma més atractiva per poder compartir experiències amb els companys, i poder resoldre els dubtes amb el tutor, pot ser una experiència molt enriquidora per a tot.
    Ànim.

  32. Miquel Angel

    19 Oct 10
    18:45 #

    Hola,
    Yo soc una mica exceptic al curs a distancia, i par mi si que es una verdadera experiencia pilot, soc exceptic per las seguen tas raons:
    Fe un curs a distancia requereix mes esforç i autodisplina que un curs presencial.
    Soc un anti mòbils, xarxes socials i demés martingales que estan tan de moda actualment.
    Molta gent amb definiria com un antisocial per tot aixo encara se me fa mes dificil tot això.

    Fins aviat,
    Miquel Angel

  33. Esther S1

    19 Oct 10
    18:45 #

    Jo crec que es un bon mètode per realitzar amb cursos a distància ja que a banda que el professor tingui menys feina, també ens pot servir per aprendre a treballar amb l’ordinador que cada cop es més imprescindible dins una llar. D’altre banda s’ha de tenir en compte que hi ha gent que li costa més que d’altra i peró aquesta prova pilot els pot ajudar a espavilar-se i posar-se al dia ja que cada cop es més frecuent realitzar tasques amb l’ordinador.

    El que espero que no us passi com a mi, que no pder-ho mirar tinc algunes activitats en retràs.

    Segur que aquesta prova serà tot un èxit!

    Esther Muñoz S1

  34. Margarita Martín

    20 Oct 10
    18:45 #

    Hola! estic al curs S1 i és la segona vegada que començo un curs a distància. La primera no vaig finalitzar ja que requereix o molta disciplina o un bon tutor que sàpiga engrescar-te (a mí em van fallar els dos). Tot i que penso que amb el tutor d’aquest curs no em passaria… crec que el bloc pot ser una bona forma per aconseguir motivar-nos a escriure més en català. Però també penso que aquest mètode pot fer que escriguem més, però que si ningú no ho corregeix, que cometem faltes i no siguem conscients d’això i que no sàpiguem la forma correcta d’escriure-ho.

  35. Luisa Mellis

    20 Oct 10
    18:45 #

    Per dir-vos la veritat no m’agrada gens ni mica aquest sistema. Porto 3 anys fent el curs à distància i ara ho trobo més complicat que més. Els llibres, que solien ser un bon referent, amb les seves explicacions concretes i les claus dels exercicis, ara ja no ho son. A demés, aquest sistema ens obliga a estar pendents de la pàgina web que, per la seva part, té un disseny bastant confús. No tinc gaire ganes de participar, no és per res, sinó que quan em sento per treballar amb l’ordinador ja tinc massa pàgines on connectar-me (el banc, els horaris, el correu, etc., etc.) i no crec que sigui la millor manera d’estudiar. M’agrada seure’m, concentrar-me, sintetitzar i, a ser possible, el ‘feed-back’ del professor.

  36. Antònia Gomez

    20 Oct 10
    18:45 #

    Bona tarda, és el quart curs que faig català a distància, ja que vaig començar amb l’I1, i la veritat que m’ha anat molt bé. Tot cal dir que has de ser constant, marcar pautes d’estudi, que de vegades és impossible de complir pel treball, ja en el curs anterior vaig fer l’acte corregir els exercicis, i em va anar bé. Encara no controlo molt la nova pàgina que treballem, vaig una mica perduda, però amb l’ajuda del Jaime tot serà mes fàcil.
    Antònia Gomez (S1)

  37. Jordi Tormo

    20 Oct 10
    18:45 #

    Hola!
    És la primera vegada que faig un curs a distància, per tant no tinc elements de valoració encara per poder emetre una opinió al respecte . Intentaré fer un esforç per escriure i expressar-me amb la màxima correcció. Sempre he pensat que l’esforç personal és bàsic en el procés d’aprenentatge pero la ma amiga del professor també és necessària quan arriben els dubtes. Ja en parlarem.

  38. […] nova etapa va néixer al començament com una falsa experimentació sobre la correcció  per conscienciar l’alumne que escriure és un procés i, per tant,   […]


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes