• Quis apartats hauria de tenir?

    Arran de l’experiència pilot del quadrimestre passat, alguns participants us vau queixar que us havia resultat costós i difícil navegar per aquest bloc. La vostra experiència ens servirà per elaborar un manual que ajudi a moure’ns per aquest bloc.  Us agraíriem que escrivíssiu un comentari explicant sobre quins aspectes, conceptes o apartats hauria de tenir aquest manual.

    Recordeu que el termini és el 20 de març i obtindreu 2 punts pel comentari. Això sí!, cal que us identifiqueu (nom i curs).

  1. Susana

    05 Mar 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Els primers dies mirant el bloc no sabia on estava la informació que jo buscava, però a mesura que anava entrant començava a entendre el bloc.
    Mi experiència és molt bona, ja que tots els enllaços són de gran ajuda per poder estudiar, de tota manera m’he comprat un llibre dels recomanats per aprendre més en ortografia (és el que em costa més).

    Una salutació.

    Susana Barrera, I 1.

  2. cesca I3

    09 Mar 11
    18:45 #

    Entenc que l ‘aprenentatge es basa en l`autocorrecció, però estaria bé tindre un corrector ortogràfic inserit a la web de manera que poguem veure i ser concients dels nostres errors. Ja que de vegades, quan en adonem, és massa tard i aixó ens dificulta el ritme de treball i resta dinamisme, que crec important per fer més amè l’estudi.

    adèu i gràcies.
    cesca I3

  3. Ana I3

    09 Mar 11
    18:45 #

    Hola bona tarda !

    Jo, quan vaig començar el curs passat, vaig tindre molts problemes amb el bloc , i de fet ho vaig assenyalar un parell de vagades en els meus comentaris.
    Després, amb el temps vaig aconseguir fer-me amb el format, “ una mica estrany si que ho és”.
    Els enllaços, no tots funcionen gaire bé, o t’has de en registrar per poder entrar, n’hi ha un parell, que mai no he aconseguit que funcionessin, o no he sapígut per que servien :
    1. Word press- diaris en anglès ???, o tots els idiomes , vaia, creia que estudiàvem el català.
    2. SALC – t’has de fer un fitxa, això significa perdre tems d’estudi d’altres enllaços, que si, mereixen la pena.
    3. A l’enllaç del centre de reacció “ la puntuació- la coma -. les explicacions de com es posen les comes. Ja ho vaig dir en altre comentari anterior però es que des de que ho vaig llegir la primera vegada em va recordar al comentari dels germans Marx:
    “La parte contratante de la primera parte, será considerada como la parte contratante de la primera parte.” (…..)

    Si algú entén això si us plau que m’ho expliqui:

    “Es a dir la 1 es posa entre dos elements; la 2 a l’inici i al final d’un mateix element. Aquesta simple distinció si s’aplica bé permet esmenar alguns dels errors típics com el de menjar-se algun signe de la parella coma-2 És força habitual que potser concentrat en l’entonació o en les pauses que es farien si es llegís en veu alta l’aprenent estalviï alguna coma-2 que els incisos de l’escrit quedin camuflats i que el lector hagi d’estar més atent per copsar-los Per exemple algunes comes que es podrien oblidar fàcilment són la 2a de “si s’aplica bé” la 4a que alguns posarien erròniament abans del “que” anterior o fins i tot la 1b del començament.”
    4. SI cíliques al més que hi som (històric), et surt tot el que s`ha penjat, però després si poseu enllaços, hauríeu de posar pestanyes que surtin des de el mateix per que fos mes fàcil.

    Crec que ja he criticat bastant, que al final em faran fora per queixar-me.
    Ana I3

  4. Ana I3

    09 Mar 11
    18:45 #

    Hola, altre vegada !
    el rellotge no està molt enderedit? per què ara son 17:25h i no les 18:43h
    Ana I3

  5. Patricia I1

    11 Mar 11
    18:45 #

    hola
    Bé, jo crec que per començar a treballar el més fàcil seria posar un manual amb els passos a seguir i correctores ortogràfic com diu Cesca tampoc aniria malament.
    El que no veig molt bé és que els exercicis els corregim nosaltres mateixos.

  6. Yvonne (I3)

    12 Mar 11
    18:45 #

    Hola!

    Crec que un manual no seria tan necessari si el bloc estigués una mica millor estructurat. Per exemple, no em sembla gaire adequat l’apartat “categories” per trobar les tasques a fer.

    Si s’elaborés un manual, per a mi el més important seria indicar on trobar les feines i com posar els comentaris.

    Records.

    Yvonne (I3)

  7. Martin I3

    13 Mar 11
    18:45 #

    Jo penso que per ser la primera vegada que feia aquest curs a distància, com experiència no va estar malament, els enllaços no eren gaire dificils i després la diferència entre cursos penso que l’estudiant li va ajudar molt a l’hora de fer un treball o la redacció.
    Personalment l’únic inconvenient i que més m’ ha costat és trobar a I2 una part de gramàtica a on es puguessim fer consultes a part dels llibres de text que ja tenim els alumnes.
    Gràcies.
    Martín I3

  8. Amor Martos

    13 Mar 11
    18:45 #

    Sobre el manual estaria bé que fós pràctic senzill, sense complicacions.

    Per cert, que ha passat amb el meu comentari d’aquest apartat? vaig contestar el divendres (11/3/2011) i em trobo que no hi ès!!!

    Potser seria interessant que una vegada un alumne que ha escrit un comentari li arribès per email la confirmació de que esta pendent del moderador.

    Es una observació, vers al que m’ha passat per que sinò com demostra l’alumne que ha escrit un comentari? Hi ha que pensar que els comentaris son les nostres respostes als exercicis plantejats en el bloc, i si desapareixen com podem demostrar al profesor que hem contestat?

    Gràcies,
    Amor Martos S1

  9. Rosa Escofet I2

    14 Mar 11
    18:45 #

    Bona nit,
    Jo en el bloc em costa molt de mourem. Trobo que els apartats no estan ordenats i per torbar-ho has de moure’t d’un costat a l’altre. Un dels companys ha suggerit la presentació per pestanyes i em sembla molt bona idea.
    Salutacions
    Rosa Escofet I2

  10. Carmen Gálvez I3

    14 Mar 11
    18:45 #

    Hola,

    Avui DIA 12!!!!!!!!! he entrat, de casualitat, a tafanejar el bloc del quadrimestre passat i m’he adonat que ja havien exercicis penjats!!!!! A mi m’extranyava que el Jaume no respirés encara, però jo esperava un email avisant-me de que ja tenia feinetes al bloc.
    És que sóc curteta? Potser sí.

    Fins aviat.

    Nota de l’autora: He tingut problemes per penjar els meus comentaris per això no coincideixen els dies.

  11. Ana I3

    14 Mar 11
    18:45 #

    Hala!!!!
    Com heu pogut comprovar m’ equivocat de vaixell. aquest comentari anava a la següent pestanya, això passa per treballar quant pots, no relaxar-te i fer les tasques tranquil·lament.
    Ara penjaré el que correspon a la pregunta.

    Ana I3

  12. Ana I3

    14 Mar 11
    18:45 #

    Bé, bona nit a tothom!
    Com que jo, soc la primera que fico la pota, crec, que el manual del bloc hauria de esser, per tontos si,si, si ……ja ho ser, no ho som!!, però em de fer possible que el que llegeixi el manual, sigui el moment que sigui, sàpiga que ha de fer, sigui amb pressa amb temps, amb un mal dia o el millor del mon, no sempre estem amb les idees clares.
    Al meu treball, vam fer un manual del programa amb el mes bàsic, d’aquesta forma si algú devia de cobrir un lloc de treball per una urgència, podia treballar:
    – Cobrar un tiquet d’un pago retornat
    – Fer un abonament o una inscripció.
    – O poder fer un dia d’entrenament.

    Amb això, vull dir que hauríem de fer un manual, esquemàtic, com si anéssim a estendre’ns en públic, i ens cal uns punts bàsics per desenvolupar-lo.
    En principi, serien pestanyes, a cada enllaç que hi posen la COQL i tot amb pla esquema.
    Els enllaços de la esquerra , també deurien d’estar ben distribuïts, segon el seu servei.
    No es practic, tenir que anar de una pagina a d’altre per trobar el que vols.
    Ana I3

  13. Antònia Gomez

    15 Mar 11
    18:45 #

    Bona tarda,
    Per mi navegar pel blog es un embolic i trigo molt temps, penso que hauria de ser mes fàcil i senzill, la presentació per pestanyes estaria molt bé!
    Salutacions
    Antònia (S2)

  14. Susana S3

    16 Mar 11
    18:45 #

    Hola, bona nit,

    Jo crec que abans de començar les tasques del bloc hi hauria d’haver una mena de manual d’instruccions per aprendre a bellugar-te.
    A banda d’això, i una vegada dintre del bloc, considero que els enllaços haurien de ser més clarificadors i per tant jo crec que es podrien dividir en seccions. Així doncs podrien tenir:
    1.- Vocabulari, traductor i corrector ortogràfic. En aquesta secció, a banda dels diccionaris, estaria bé poder tenir accés a un corrector ja que la finalitat del bloc es escriure.
    2.- Nivell d’autoaprenentatge intermedi. Aquí estaria bé poder diferenciar entre els diferents nivells i que els temes i exercicis estiguin adreçats a les unitats didàctiques.
    3.- Nivell d’autoaprenentatge suficiència. També diferenciats per nivell i unitats didàctiques segons pla de treball. Que no fos tan genèric.
    4.- Serveis. Aquí tindrien cabuda tots els serveis lingüístics al nostre abast.
    També penso que, a vegades, les instruccions per fer les aportacions al bloc haurien d’anar seguides d’un guió. Només a vegades!!!.
    Bé, en sembla que per començar hi ha prou.

    Salutacions.

    Susana S3

  15. Eva-S3

    16 Mar 11
    18:45 #

    Hola,
    Al principi em va costar una mica navegar pel bloc, trobar les tasques que havia de fer o el històric dels comentaris. També vaig tenir dubtes a l’hora de penjar les tasques, hi havia vegades que es penjaven en el mateix apartat i d’altres que havies de sortir per penjar-les en un altre.

    Potser jo milloraria la estructura, des de un punt visual, per què fos més intuïtiu navegar.

    Eva-S3
    .

  16. Rosa Cendon I2

    19 Mar 11
    18:45 #

    A l’inici et trobes perduda, però haig de dir que a mida que entrava i sortia dels enllaços, carpetes dels diferents nivells, etc. cada vegada era més fàcil. Penso que es necessiten uns dies per acostumar-se al blog. Però això passa amb tots el cursos a distància. De fet, molts tenen un temps d’adaptació abans de començar de veritat.

    A mi em va ajudar molt llegir els comentaris dels companys. Així vaig aprendre a diferenciar unes carpetes d’altres, uns nivells dels altres. Penso que no es necessita un manual, però potser és convenient una explicació de tot el que conté el blog. A més a més, les primeres tasques haurien de ser de recerca, de buscar certs apartats, comentaris, etc. per què ens acostumem a navegar pel blog.

    La pàgina d’inici, a part de la introducció/presentació, hauria de tenir un índex de tot el contingut del curs que doni accés directe a cada unitat. Només dins de la unitat s’haurien de trobar les tasques. L’accés a les diferents tasques ha de ser únic. Vaig observar que des de la primera tasca resum es donava accés a les diferents tasques que s’han de lliurar abans del 20 de març. Però la visió de conjunt es perd perquè a sobre i a baix es troben requadres de les tasques d’aquest curs, del curs passat, etc.

  17. M.Carmen S2

    19 Mar 11
    18:45 #

    Hola,
    Quan vaig començar el curs el quadrimestre passat, també estava molt perduda, mai havia fet un curs on line, però poc a poc, em vaig adaptar. Aquest bloc està bé, clar que sempre es pot millorar. Estic d’acord que seria bona idea posar un corrector ortogràfic per facilitar-nos l’aprenentatge.

    Fins aviat i ànims!!

    M.Carmen S2

  18. Oscar S2

    19 Mar 11
    18:45 #

    Hola,

    La meva opinió és que l’estructura és una mica complicada quan comences a navegar per aquest bloc, però un cop agafes la dinàmica em sembla correcte. Potser amb pestanyes seria més àgil.

    Crec que una millora seria introduir una pestanya amb el calendari. Jo tinc poc temps lliure, suposo com la majoria de vosaltres, i penso que ens seria molt útil el tenir al mateix bloc una calendari per mesos amb el dia límit d’entrega, tant de cadascuna de les tasques com de les unitats.

    No estic del tot d’acord en tenir un corrector al mateix bloc. Ens facilitaria potser massa la feina, no?

    Bé, per gustos els colors (Jaume, precisament anava a treure aquesta expressió d’aquest comentari però finalment he decidit deixar-la. La finalitat: a veure si em pots confirmar si és correcte en català).

    Una abraçada i gràcies,
    Óscar S3

  19. Oscar S3

    19 Mar 11
    18:45 #

    Hola,

    Una nova errada del bloc: desconec la raó, però em surt per defecte Óscar S2 al “nom obligatori” (per això als dos comentaris anteriors apareixo com a Oscar S2, suposo que em guarda el nom del curs anterior). L’he canviat a veure si es guarda.

    Una abraçada,
    Óscar S3

  20. Esther S2

    19 Mar 11
    18:45 #

    Bona tarda,

    Personalment el manual hauria d’explicar primerament que hi ha a les 4 pestanyes que trobem a dalt (Inici, Benvinguda, Qui som, Sala Chill-out). D’altra banda explicar molt bé com funcionen les activitats si tenen links que s’ha de consultar on es situaran ( si bé a l’explicació de l’activitat, desprès del text…).

    Des del meu punt de vista ara tal i com està ja és prou comprensible perquè allà on hi ha descrita l’activitat hi ha el “link” a sota, que posa “ARTICLE COMPLERT” que et porta on has de fer el comentari. El que s’hauria d’explicar és que aquest “link” et porta al lloc on és publica el comentari i que la casella per fer-ho es troba al final de tots els comentaris dels companys.

    Desprès també és podrien citar els enllaços que trobem per tal facilitar-nos les tasques, tot posant una breu explicació de com s’utilitzen i on ho podem aplicar. Per exemple el diccionari de llengua catalana per trobar dubtes , el centre de redacció ens pot donar recursos i tècniques alhora de fer un text…

    Per acabar jo potser eliminaria “El més popular” ja que encara que estiguin totes les activitats ho trobo innecessari.

    Salut.

    Esther S2

  21. M. Ángeles Sanz I3

    20 Mar 11
    18:45 #

    Hola bon dia,
    La meva opinió és que no crec que sigui necessari realitzar un manual, que ens ajudi a moure’ns per el bloc. Jo crec que els manuals no els utilitzem gaire. Qui es llegeix els manuals de les “coses” que adquirim?. Tots anem provant per a que serveix una cosa i l’altra. Ho mateix passa amb el bloc, en quant l’utilitzes una mica i vas provant els diferents elements t’acostumes. Una altra cosa és l’estructura i el contingut del bloc que crec que es pot millorar afegint alguns elements i millorant el seu aspecte visual. En aquest punt recullo algunes de les idees escrites pels meus companys i que comparteixo:
    – Posar un índex a la pàgina d’inici amb tot el contingut dels cursos i que ens doni accés directe a cada nivell, dins de cada nivell a cada unitat i dins de cada unitat a les tasques.
    – Afegir al bloc un calendari amb les dates d’entrega de les tasques del bloc i dels exercicis de les unitats del pla de treball
    – Inserir un corrector ortogràfic.
    – Adaptar el contingut dels itineraris d’autoaprenentatge del nivell intermedi (és el que jo conec) a les unitats de síntesis del pla de treball o viceversa.
    – Confirmar, de manera automàtica per mail, la recepció dels comentaris inserits en el bloc. (No sé perquè els meus comentaris de les tasques 1.1, 1.2 i 1.3 que vaig escriure el divendres encara no apareixen).


    I per últim, el rellotge del bloc sempre està molt avançat, es pot ajustar?.

    Salutacions,

    M. Ángeles Sanz I3

  22. Jordi Tormo - S2

    20 Mar 11
    18:45 #

    Bona tarda,
    El curs anterior vaig tenir problemes puntuals per trobar les tasques. Una entrada directa de TASQUES poder seria interessant per tal d’evitar errades o distraccions per part dels alumnes.

  23. Margarita Martin - S2

    21 Mar 11
    18:45 #

    Hola,
    Tot i que es tacta d’una eina molt intuïtiva, i quan has entrat un parell o tres de vegades ja saps com moure’t pel bloc, hi ha vegades que pots perdre’t entre les tasques i no saber si t’has saltat alguna i te l’has deixat per contestar.
    Crec que seria molt útil fer un petit índex de les entrades de les diferents tasques associant a aquestes les dates d’entrada al bloc. No sé si això és possible però estaria molt bé poder aprofitar l’apartat “històric” i desglossar-ho en apartats amb les dates de les entrades de les tasques i penjar un accés per a cada tasca que s’ha penjat en aquella data o, de la mateixa forma, utilitzar l’apartat “categories” i desglossar-ho en els accessos a cada tasca de cada unitat. Suposo que això no es pot fer (si es pogués suposo que s’hagués fet) per tant al manual crec que s’hauria d’explicar que hi ha a diferents apartats (Inici, benvinguda, Qui som, …) que s’han de seguir i contestar a les tasques que es proposen en elles.
    També crec que és important que s’expliqui al manual que per introduir un comentari s’ha de clickar a l’apartat “Article complet”, escriure-ho al final al lloc corresponent i finalment clickar a “enviar comentari” per a que quedi gravat, ja que a mi això em va donar algun problema al començament per que no ho feia correctament.
    Salutacions,


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes