• Què m’ha semblat?

    Per millorar un text ens proposen que ho fem com a lectors.  Escriviu un comentari aquí valorant el text inicial que teniu a sota del vostre (l’últim haurà de valorar el primer). Recordeu que els experts recomanem  que us fixeu atentament en cada paràfrag i respongueu les preguntes següents:

    • Què en penseu?
    • Ho enteneu?
    • Hi esteu d’acord?

    Obtindreu 1 punt. Mireu que els comentaris siguin del tot respectuosos amb la persona autora del text. Penseu que vosaltres valoreu, però que també serà valorat el vostre text.

  1. María González

    12 Abr 11
    18:45 #

    Bona nit a tothom!!!

    Bé, és tracta de valorar el text inicial, però com que sóc la primera….. a qui valoro.?
    Doncs….. pensant-ho bé, crec que faré una valoració de mi mateixa.

    Normalment, redacto textos en castellà amb força fluïdesa i sense haver fer un esquema de la redacció que aniré a fer.
    Però es aquí on veig les meves limitacions a l’hora de expressar-me amb aquesta llengua que tant m’estimo i m’avergonyia comprovar que encara em queda molta feina per fer abans d’assolir en nivell d’expressió, tant oral com escrita que tinc amb el castellà.
    De moment, vaig per bon camí i recordant-me dels propòsits que en el tema 1 vaig redactar, he de dir que he acabat de llegir el meu primer llibre en català de la escriptora Mercè Rodoreda amb el títol de “Aloma”. Recomano a tots els meus companys que llegeixin llibres de autors catalans.
    Bé, no ma anat del tot malament, doncs el meu corrector ortogràfic no a treballat massa aquesta nit.
    Adéu companys, i…… a qui li toqui comentar el meu text, imploro i prego amb genuflexió inclosa, que sigui benvolent.
    Petons volant als seus amos arribaran.

    María González (I1)

  2. Ana I3

    13 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia Yvonne!
    Una altre vegada em toca dir que m’ha semblat el teu text.
    Bé, jo opino que esta força bé, ja que com ella va explicar es una carta informal, i per això utilitza paraules col•loquials, i frases comuns, com si estigues parlant amb el receptor de la carta.
    Això sí, he trobat que pot ser era massa curta, ens em quedat amb ganes de més, tu que sempre dius que t’agrada dir moltes coses, m’ha estranyat. Hauries d’haver explicat alguna cosa més a la mare no? Ja se que ha vegades no estem molt inspirats!. Per la resta jo crec que esta molt bé
    – has posat les dades de cadascú al principi –( Datació)
    – has fet una exposició del que volies explicar- (Exposició I Conclusió)
    – Has fet una comiat –(Comiat)
    – Has signat (Signatura)
    Es un text fàcil d’entendre ja que es informal, i com que no es d’opinió, doncs, com no hi he d’estar d’acord amb el que ella vol contar a la mare.
    Enhorabona, l’has fet molt bé. Es clar que jo no soc imparcial ni el Jaume.
    Ana I3

  3. Ana I3

    13 Abr 11
    18:45 #

    si us plau que algú arregli el rellotge que ens mengen dies, ara son les 8:30h del 13 Abril
    Ana I3

  4. Susana Barrera Rosendo

    13 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia,

    He de valorar Maria Gonzalez.
    Ha triat una invitació, no he vist cap error gramatical i l’expressió per a una invitació m’ha semblat perfecta.

    Salutacions.

    Susana Barrera, I1.

  5. Rosa Escofet I2

    13 Abr 11
    18:45 #

    Hola,

    M’agrada la carta que ha fet la Marisol, per la seva senzillesa i comunicació.

    Pel meu estil, només faria alguns canvis com són:

    . La data a la dreta de la carta. En la meva també em va quedar a l’esquerra, i potser, és un problema del programa
    . Després de la data i de la salutació, deixaria doble espai, així com després del punt i apart del cos del missatge

    Salutacions

    Rosa Escofet I2

  6. Montse M.O.(S1)

    17 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia!
    Faré el meu comentari sobre el text de la Noelia Cornejo.Ella ha decidit escriure una carta oferint-se com a candidata a una empresa.
    Si les preguntes són:Què en penso?Ho entenc?Hi estic d’acord? És un text que no permet contestar si estic d’acord o no, però,sí que puc dir que s’enten clarament el missatge, és adeqüat respecte a la intenció (oferir els seus serveis) i respecte a qui s’adreça perquè hi ha concordància en el tractament al llarg del text.
    Està ben redactat, no trobo faltes d’ortografia.I ben organitzat (salutació, cos,comiat,signatura, lloc i data) encara que, potser, falten les dades de l’emissor i el destinatari.
    Es nota que ha fet tots el passos especialment els tres primers:
    1r buscar un model,
    2n pensar en el lector,
    3r buscar idees per a l’escrit i per altra redactar-lo amb el llenguatge que requereix el lector.
    La resta de passos com fer esborranys, plans i esquemes, revisar la forma forma, consultar manuals,etc segur que també són feina feta per la Noelia.
    Enhorabona!

  7. Amparo Atencia S1

    18 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Comentaré el text de la Mertixell Ballús, que ha fet una sol•licitud per demanar informació sobre cursos de dansa.

    L’esquema per fer una sol•licitud és el següent:
    1.- Títol de la sol•licitud.
    2.- Dades personals.
    3.- Nucli del text.
    4.- Signatura.
    5.- Datació.
    6.- Destinació.
    La signatura també pot anar després de la datació.

    Primer les seves dades personals.

    Crec que repeteix al primer paràgraf la paraula “cursets”.
    Jo posaria: M’agradaria rebre informació dels cursets i cursos de dansa contemporània que dueu a terme en el vostre centre.
    En el segon, posaria “Sol•licito”:
    Sol•licito, especialment dels cursos intensius d’estiu, conèixer les dates, horaris, els preus i si hi ha algun tipus de certificat, un cop acabat el curs.
    I a l’últim, crec que no és correcte “ que vulgueu indicar-me “, jo ho redactaria de forma distinta:
    Us prego una petita explicació del requisits que són necessaris per formalitzar la inscripció.

    Gràcies.

    No és necessari tornar a posar el nom, perquè ja està a l’encapçalament del document.

    Data: Barcelona, 30 de març 2011

    Destinació: Escola de Dansa A.M.
    XXXXX
    XXXX

  8. lourdes I1

    18 Abr 11
    18:45 #

    Bona tarda,
    En toca valorar el text que ha fet Susana Barrera.
    M´ha semblat força correcte l´ invitació.
    La informació bàsica ha quedat clara.
    Qui convida,lloc, dia , hora i confirmació d´assistencia.
    Lourdes I1

  9. Mercè Martorell

    18 Abr 11
    18:45 #

    Bona tarda,
    Jo farè el comentari del text de la Gemma Franco, doncs la meva companya Rosa ha fet el de la Marisol, que em tocava a mí.
    Cap problema.
    Es tracta d’un anunci senzill i correcte, molt original, que m’agradat.

    Una salutació.

    Mercè Martorell I2

  10. Carmen Gálvez I3

    19 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia,
    A mi em toca fer el comentari de la Mª Ángeles Sanz.
    La seva carta formal em sembla que està molt bé: l’ortografia, les frases i el pàragrafs son entenedors, l’estructura també està prou bé llevat la data que jo la posaria enmig de les dues adreces.
    També vull afegir que la primera línia del primer pàragraf quan diu “com presidenta” ha de dir “com a presidenta”. Tot i així, m’hi ha agradat molt.
    Salutacions.

  11. Eva-S3

    19 Abr 11
    18:45 #

    Hola Cloti,

    He de valorar el teu text sobre les retallades a la Sanitat pública. He entès el teu escrit i estic d’acord amb el que exposés: que les retallades no afectin la qualitat de l’atenció mèdica al pacient.

    Jo crec que el text està ben estructurat. Has posat un títol al article i fet una introducció en el primer paràgraf. Els següents paràgrafs formen el cos del text i en l’últim has fet la conclusió.

    El article té un grau de formalitat molt personal i col•loquial, potser, jo l’hagués fet una mica més objectiu. També em sembla que l’ús del connector “D’altra banda”, necessita estar precedit pel de “D’una banda”. És a dir, primer dir “D’una banda…. i desprès dir… D’altre banda”. I potser, repassaria les comes. Però, jo no m’atreveixo a opinar, perquè encara no les domino!

    Salutacions,
    Eva-S3

  12. Mercè Martorell

    19 Abr 11
    18:45 #

    Hola, bona nit,

    En el meu comentari que vaig fer ahir, vaig posar “Cap problema”.
    Avui, mirant la web de la UOC, en l’apartat ” Servei lingüístic”, construcció genuïna d’una frase, en català no es pot escriure. S’ha de posar:
    No passa res /Això no és problema/ No hi ha cap problema.
    Ho tindrè en compte.

    Mercè Martorell I2

  13. Óscar S3

    20 Abr 11
    18:45 #

    Hola Mònica,

    A mi em toca valorar el teu text:

    Per començar, comentaré una errada d’escriptura al títol: viure. També considero més adequat el mot “Imserso” amb majúscules i entre cometes.

    Posaria dos punts abans de citar la frase de la teva avia. Crec no està massa bé connectada la frase “Com deixava passar els dies, …”, amb el “Recordo…” de l’anterior.

    Al segon paràgraf, milloraria la redacció de la segona oració, potser per ser massa llarga. Opino el mateix per l’últim paràgraf.

    Per últim, felicitar-te pel tema escollit, doncs a vegades ens oblidem una mica de la gent gran. És important fer-los un homenatge de tant en tant.

    Óscar
    S3

  14. Yvonne (I3)

    21 Abr 11
    18:45 #

    Hola!
    Em toca valorar el text de l’Ana (I3) que és una carta de queixa a l’ajuntament.
    Primer de tot vull donar-li les gràcies per la seva bona valoració del meu text (però no entenc perquè li tocava jo, quan no sóc la persona de sota).
    Ha estat molt valenta i ha triat fer una carta oficial que realment és de nivell suficiència. Em sembla molt difícil i ha intentat fer-ho amb molts detalls i sentit d’humor.
    Per informar-me he mirat en” itineraris d’aprenentatge llengua catalana nivell suficiència, la carta formal” i m’he adonat dels següents punts:
    – Posa la data al principi i al final de dues maneres diferents (ho recomanen al final del text)
    – Falta l’adreça completa (potser perquè tot el mon sap on és l’ajuntament)
    – No hi ha una fórmula de salutació (per exemple “distingida senyora”)
    – El to és una mica sarcàstic ( “el pobre individu, no hi estava molt llest”,”aquest humà no hi estava gaire inspirat”, “deixant-nos els nassos”), quan podria haver aplicat un to més agradable i seriós, la qual cosa ajudaria a assolir l’objectiu
    – La redacció de la carta no s’ha fet en positiu o amb un to conciliador
    – La introducció no conté l’objectiu de la carta
    – Les frases són massa llargues (podria haver estat jo) i complicades d’entendre (o sóc jo?). La frase que comença amb “En aquell moment” compta amb 76 paraules i la que comença amb “Per acabar” amb 55.
    – La carta no està ben estructurada i és massa llarga amb detalls irrellevants (hem de pensar que està adreçada a una persona que té molta feina i a qui no volem avorrir)

    Errors d’ortografia:
    – Diu “em de anar amb compte” i no “hem d’anar amb compte”
    – Posa “mes i mes” i no “més i més”
    – Escriu “esta” i no “està”
    – Em sembla que la paraula “stop” i “cec” no s’escriuen amb majúscules
    – Posa “es” moltes vegades sense accent “és” (es tracta de la tercera persona de singular del present d’indicatiu del verb ésser)
    – Posa “això que es posa per que els cotxes no aparquin” però crec que ha de ser “per a què”
    – No entenc per què posa,” que si es molt necessària en aquest carrer ” entre cometes
    – Escriu “des de aquest ajuntament” i no “des d’aquest”
    – Posa “explicació del fets” quan és “dels” i en “els seus mateixos treballador” deu ser “treballadors”

    Puntuació:
    – Hi falten moltes comes i a vegades haurien millorat les frases posant-hi un punt i fent-les més curtes.
    – Aquesta frase resulta difícil d’entendre per falta de puntuació: “ Ja que com he demostrat, es totalment inútil puguen vostès certificar-ho, cosa què resulta tan difícil d’explicar per escrit.”

    Em sap greu fer una critica del seu text, però m’ha costat molt entendre-ho i què volia dir. Estic segur que s’ha esforçat molt, perquè hi ha posat molts detalls i originalitat però potser que no ha trobat gaire informació sobre com escriure una carta formal.

    Bona nit
    Yvonne (I3)

  15. Meritxell Ballús S1

    21 Abr 11
    18:45 #

    Bona nit,

    Em toca comentar el text presentat per la Dolores Ferres, una sol.licitud per demanar la llicència d’apertura d’un negoci.

    Penso que està ben escrita, que l’estructura i el contingut són correctes; ha seguit perfectament les pautes de presentació d’una sol.licitud.

    Filant molt prim i guiant-me per un patró de com es fa una sol.licitud, en l´encapçalament hauríem de posar: nom i cognoms, lloc i data de naixement, DNI, domicili i telèfon.

    I en el comiat hauríem de posar: la localitat, dia mes i any i la signatura.

    L’exposició de motius i la demanda trobo que són correctes.

    El text s´entén perfectament i estic d´acord en com s´ha escrit.

    Meritxell
    S1

  16. Yolanda Capel I1

    22 Abr 11
    18:45 #

    Bon día a tothom

    Farè una valoració de mi mateixa de la carta d`invitació. La informació bàsica esta clara: Lloc, día, hora, programa de la festa etc….

    Salutacions

    Yolanda Capel I1

  17. Dolores ferres morales

    22 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia a tothom:
    En toca valorar la “SOL.LICITUD D´INFORMACIÓ SOBRE CURSOS DE DANSA” de la Isabel Barbens.
    Opino que esta força bé el text i s´ entén perfectament, però, pel meu gust ( i només per fer una crítica), penso que és massa formal per a qui va dirigit.
    Jo, respectant el text, posaria:

    M’ he assabentat dels cursets i dels cursos de dansa contemporània que dueu a terme en el vostre centre. M’agradaria rebre informació dels cursos que hi impartiu.
    Els que més m’interessen són els intensius d’estiu , per aquest motiu voldria conèixer les dates , els horaris i els preus i si hi ha algun tipus de certificat un cop acabat el curs.
    Us agrairia, també, que m’indiquéssiu els requisits estipulats per formalitzar la inscripció.
    Cordialment.
    Lola ferres –S-1

  18. noelia Cornejo Lozano

    23 Abr 11
    18:45 #

    Bona tarda,

    Em toca valorar el currículum de l’Amor Martos.

    Penso que expressa una idea en cada frase i utilitza paraules, frases i paràgrafs curts.

    S’anten perfectament el missatge és concís, breu i clar.

    Per altre banda penso que no cal posar a la part superior C.V, al llegir ja se sap que és un currículum.

    Hi han alguns errors ortogràfics gairabe tots d’accent com:

    Confeccio/confecció, assesoria/assessoria, analisi/anàlisi, grafiques/gràfiques, mayo/maig, titól/títol, accès/accés, mès/més, academia/acadèmia.

    Pel que hi respecta a la meva opinió, crec que está força bé i penso que seria una molt bona candidata per a la feina.

    Ben fet Amor!

    Noelia Cornejo S1

  19. M.Carmen S2

    23 Abr 11
    18:45 #

    Hola,
    He de valorar el text de l’Antònia Gómez.

    En aquest text predictiu es parla d’una una situació futura.

    – Crec que el text és adequat, s’adapta a la situació comunicativa.
    – Transmet la informació d’una manera clara i ordenada.
    – Utilitza el temps verbal més usual, en aquest tipus de text, que és el futur.
    – Fa servir els connectors i el signes de puntuació adequats.
    – La ortografia és correcta.

    En general, el text està molt bé i no he trobat cap errada.

    M.Carmen S2

  20. Cloti_S3

    24 Abr 11
    18:45 #

    Hola, em toca comentar l’article d’opinió de l’Òscar S3: “La crisi actual”.
    El text s’entén perfectament, encara que ha escollit un títol enganyós, ja que en un principi ens feia pensar en la crisi econòmica i fins que no hem arribat al segon paràgraf , no ens ha dit que es tractava de la crisi dels 40.
    Pel que fa als paràgrafs, tenim l’introducció i el desenvolupament correctes, però la conclusió és massa tallant. Crec que ho hauria de treballar una mica més, encara que sé que l’Òscar ho va fer expressament perquè “no volia acabar amb unes conclusions molt extenses”.
    Quant a l’ortografia he trobat aquestes errades:
    Primer paràgraf:-…la he digerit…/…l’he digerit…
    -…un altra tema…/…un altre tema…
    Quart paràgraf:…el temps passa poc a poc…/…el temps passa a poc a poc…
    Finalment, el tema m’ha agradat , ja que jo també estic a la barrera dels 40 i aquesta crisi l’estic començant a patir i l’hauré de pair, perquè sempre hem d’intentar veure les coses positives i encara ens queda la meitat de la nostra vida per davant, oi?
    Cloti_S3

  21. Natalia

    25 Abr 11
    18:45 #

    Bon dia;
    a mi em toca valorar el text de la Yolanda, es tracta de una invitació a una festa.
    Es un text senzill i correcte. Les dades bàsiques estan inclosos, hora, data, pla de la festa. M’ha agradat molt.

    Salutacions
    Natalia

  22. Mònica Pons s3

    25 Abr 11
    18:45 #

    Hola Eva,

    Em toca valorar el teu text ” saben el que respirem?”

    -El títol es molt encertat.
    -Crec que està ben estructurat.
    -El llenguatges es cordial i directe.
    -La introducció, el desenvolupament i la conclusió son correctes.,
    Per últim estic d’acord amb tu, la contaminació ens afecta a tots.
    “Parlar menys i actuar més”
    Felicitats!!!!
    Monica Pons S3

  23. Rosa Cendon I2

    25 Abr 11
    18:45 #

    Bona nit,

    Em toca el comentari del petit anunci de la Mercè Martorell. És un anunci que podem trobar a qualsevol diari.

    Penso que està molt bé. És curt però conté tota la informació necessària. Com es tracta d’un anunci formal, ha utilitzat la forma neutra; la tercera persona del singular. Va posar les dades de contacte, en aquest cas un apartat. Només una cosa: Jo destacaria en negreta la informació més important.

  24. Miriam Ruiz I2

    25 Abr 11
    18:45 #

    Hola,
    Em toca valorar el text de Rosa Cendon.
    Es una carta informal a una amiga. M’agradat molt perquè dona moltes informacions però de manera curta i col•loquial. També, introdueix molts signes de puntuacions que fan que el text tingui el caràcter espontani que ha de tenir una carta d’aquest tipus.
    D’altra banda he entès perfectament el missatges , i acaba amb una clara invitació.
    Respecte a l’ortografia: és un dubte, si no s’hauria d’escriure: “no he tingut cap moment lliure” en lloc de: “no he tingut ni un moment lliure”.
    M’ha servit molt valorar aquest text, per aprendre del que he fet jo. Perquè a diferència del meu, ella utilitza les puntuacions que fan que el text tingui el caràcter informal adient a aquest estil.
    Miriam I2

  25. Antònia Gomez (S2)

    25 Abr 11
    18:45 #

    Bona nit,
    Em toca valorar el text de l’Esther, és un text instructiu on hi ha pautes per protegir-se a l’estiu.
    – Crec que el text és adequat.
    – Està ben estructurat.
    – La ortografia és correcta.
    Penso que està molt bé fet.
    Antònia Gomez (S2)

  26. Esther S2

    25 Abr 11
    18:45 #

    Bona nit,

    Hem toca valorar el text d’en Jordi Tormo, una recepta de cuina. Primerament trobo que els text està ben estructurat, primer hi trobem els ingredients i després la preparació numerada per passos. El text és fàcil de comprendre i he entès perfectament com preparar arròs amb llet.

    D’altre banda referint-me a l’ortografia puc dir que trobo més correcte posar Arròs amb llet, desprès el títol que ens indica la preparació de la recepta ” Recepta per fer l’arròs amb llet (per a quatre persones):” és una mica repetitiu ja que posa el mateix que al títol del principi, jo potser hi posaria “Preparació (per a quatre persones)” i per finalitzar he trobat una petita errada al 2 pas: “Heu de vigilar atentament durant els últims minuts que l’arròs del fons no s’hi cremi” crec que és més correcte dir: “Heu de vigilar atentament durant els últims minuts que l’arròs del fons no es cremi”.

    Per acabar la salutació m’ha agradat molt, la trobo molt apropiada per al tipus de text.

    Salut,

    Esther S2

  27. M. ANGELES SANZ I3

    25 Abr 11
    18:45 #

    Hola bona nit,
    He de valorar el text inicial de la Rosa M. Suñén.
    La Rosa ha redactat una carta formal.
    Seguint les indicacions de l’exercici m´he fixat atentament en cada paràgraf i he tractat de donar resposta a cadascuna de les preguntes proposades.
    Al llegir el text he pensat en ho que la Rosa volia aconseguir amb la seva carta, la reducció de la seva jornada laboral durant un temps i explicar totes les gestions realitzades l’efecte.
    La carta s’entén molt bé.
    El format és correcte l’escrit s’adequa a la situació comunicativa, te coherència, i cohesió. He trobat un parell d’errades d’ortografia però en general el text esta força bé.
    M. Ángeles Sanz I3

  28. Margarita Martin - S2

    26 Abr 11
    18:45 #

    Hola,
    Haig de valorar el text de la M. Carmen, és una recepta de cuina (text instructiu).
    La primera part, on descriu els ingredients que es necessiten per elaborar la recepta, la veig correcta ja que indica les quantitats necessàries d’ingredients per a quatre persones.
    A la part de la preparació, trobo a faltar més punts i a part i alguna explicació més detallada en algun punt, crec que aquesta redacció la M. Carme l’havia fet per a persones que saben cuinar però jo introduiria detalls per donar més informació a persones que no cuinen normalment.
    Jo l’hagués escrit de la següent manera:
    Trossegeu el pollastre i salpebreu-lo.
    En una cassola, fiqueu l’oli (per indicar que s’ha de ficar tot l’oli que s’ha descrit als ingredients) i, una vegada calent, daureu lleugerament el pollastre.
    A continuació afegiu-hi la ceba (sencera, tallada, …) i el tomàquet tallat (-s, en cas de referir-se a tots dos ingredients) a trossos grans, els alls sense pelar i les herbes aromàtiques.
    Continueu amb tota aquesta barreja al foc, remenant de tant en tant, fins que la ceba quedi transparent.
    Després, afegiu-hi el vi blanc, tapeu la cassola i baixeu el foc al mínim. Ha de coure lentament.
    Remeneu-lo de tant en tant i vigileu que no es quedi sense salsa. Si calgués, afegiu-hi una mica d’aigua i continueu la cocció fins que el pollastre quedi ben tendre.
    També afegiria una orientació sobre el temps aproximat que ha d’estar coent.
    M. Carmen, espero que els meus comentaris et serveixin d’ajuda i no dubtis que provaré de fer la teva recepta.
    Salutacions.

  29. Jordi Tormo - S2

    27 Abr 11
    18:45 #

    Hola!

    El text instructiu de la Margarita Martín-S2: “Instruccions, recomanacions i consells a seguir en cas d’incendi” em sembla ben estructurat i correcte, sense faltes ortogràfiques.

    En algun punt seria possible d’aclarir una mica més l’actuació. Per exemple, en el punt tres del cas d’incendi a casa, quan comenta “tapeu qualsevol forat” se’m planteja el dubte de com i amb què fer-ho.

    Salutacions cordials.

  30. ROSA I3

    05 Mai 11
    18:45 #

    Hola! la carta que haig de mirar es la de la Yvonne i crec que es una carta correcta, ben estructurat…


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes