1. Esther S2

    08 Mai 11
    18:45 #

    Bona tarda,

    La valoració que han realitzat del meu text ha sigut molt positiva i no se m’ha assenyalat cap error tant ortogràfic com gramatical, ni de concordança. Personalment crec que el text està ben estructurat i no hi veig cap error. Però desprès de realitzar l’activitat dels errors (borsa) he pogut veure que si que tinc un error, encara que no se resoldre’l, potser en comptes de “beveu aigua molt sovint” podria ser “Recordeu beure aigua de manera constant.”

    Salutacions!

    Esther S2

  2. Carmen Gálvez I3

    08 Mai 11
    18:45 #

    Bona nit,

    No sé perquè raó el meu text no ha estat valorat per ningú. No obstant aixó, opino que és una carta ben estructurada llevat la data, que tal i com vaig explicar immediatament després d’escriure-la, el sistema no em va respectar el marge. Creia que estava correctament escrita però s’ha posat a la venda una errada meva, de la borsa d’errades I la número 14: “li agrairia m’ho comuniqués el més aviat possible” que podria ser “l’agrairia que m’ho comuniqués el més aviat possible”.

    Fins aviat

  3. Yvonne (I3)

    09 Mai 11
    18:45 #

    Primer un missatge per a la companya Carmen:
    Dius que el teu text no ha estat criticat, però just he vist la valoració de Cesca del teu text a sota dels textos inicials publicats.
    Records
    Yvonne

    Bona nit a tothom!
    Estic molt satisfeta amb les dues valoracions que m’han fet (la Rosa i l’Ana) del meu text inicial, la carta personal . Moltes gràcies.
    No m’han detectat cap falta d’ortografia, però jo si que m’he adonat d’una. Vaig escriure “de abril” en comptes de “d’abril”.
    Una cosa que sí que em va dir l’Ana, era que la carta era una miqueta curta, que podria haver estat més llarga. Jo crec que ni era curta ni llarga. Avui en dia que gairebé ningú escriu cartes personals…

    Records
    Yvonne (I3)

  4. Ana I3

    09 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia!
    Començaré demanant disculpes a Martin, per què, no sé que hem va passar pel cap, què vaig agafar el text de sobre, en contes del de sota, no m’he adonat fins que no he llegit la valoració del meu text per la Yvonne, avui dia 8 de Maig de 2011.
    Donar-li les gràcies a la Yvonne, per fer la meva valoració tan minuciosa, estic d’acord amb tu, quin text més malament fet: Com tu dius les corre cuites no son bones.
    Pel que dius de la redacció, t’informo que no és una carta formal, sinó informal , recorda que soc una veïna del poble, també has de pensar, que no es gens fàcil explicar una cosa com aquesta, sense ensenyar-la.
    Amb respecte del que dius de que tinc moltes faltes, tens molta raó, com ja he dit ho vaig fer molt de presa, per què no sabia com plantejar el tema sense avorrir , i donar suficient informació al lector, haig de dir que em va costar molt, però es que no estava gens inspirada.
    Gràcies de nou, per fer-me veure els meus errors, intentaré solucionar-ho i perdó un altre cop al Martin.
    Ana I3

  5. marisol i2

    10 Mai 11
    18:45 #

    Bona nit a tothom!!

    Segurament té raó la Rosa, ja que potser una mania meva de posar-ho així. A partir d’ara ho tindré en compte i ho faré així.
    Moltes gràcies per aquest consells.

    Marisol, i2

  6. Amparo Atencia S1

    11 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Jo vaig fer un currículum i no he vist cap comentari del meu text.
    Abans de fer-ho vaig buscar informació de com redactar el currículum, del contingut i de les regles bàsiques que s’han de utilitzar.
    Tot i així, ha sortit a la borsa d’errades II “ Batxiller. Centre Immaculada Concepció, 1983”. He posat “ Batxiller. Centre Immaculada Concepció de Gavà, finalitzat l’any 1983”

    Amparo S1

  7. Rosa Escofet I2

    11 Mai 11
    18:45 #

    Bona tarda,

    La carta familiar que vaig fer no ha estat valorada, però les aportacions que han fet els companys al bloc, les valoro positives. La frase és més clara, amb major expressió i sense faltes.

    Per elaborar la carta, em vaig estar preparant amb les orientacions del centre de redacció, el llibre d’exercicis i continguts del nivell intermedi 2 i amb les pautes del Centre de Normalització Lingüística.

    Salutacions

    Rosa Escofet I2

  8. Meritxell Ballús S1

    11 Mai 11
    18:45 #

    Estic d’acord amb les valoracions que m’han fet les companyes.

    Sobre la correcció de la Amparo, el seu suggeriment es molt més directe que el meu.
    Pot ser, ara que ho he llegit detingudament el meu està massa sobrecarregat de formalitats i un xic cordial, això fa que, com diu la Lola, resulti una sol.licitud massa formal.

    Amb el senzill que sembla demanar informació sobre uns cursos!

  9. Susana

    12 Mai 11
    18:45 #

    Molt bon dia companys,

    Mi invitació l’ha valorat Lourdes, va ser molt positiva ja que no va trobar cap error gramatical i el contingut li va semblar correcte.
    Però he vist que Jaume a posat un error en la borsa. Jo vaig posar:
    – Us prego em confirmeu l’Assistència i crec que seria us prego em confirmin l’assistència.

    Susana Barrera, I 1.

    Salutacions cordials.

  10. Dolores Ferres Morales

    12 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Incorporant las idees de la Meritxell, i de la Eva que ha comprat la meva errada, el pla de millora de la meva carta consisteix en lo següent:

    Dolores Ferres Morales, amb D.N.I 55555555 M, amb domicili al carrer Montanya, n. 555 de Barcelona 08008
    En el primer EXPOSO…: Adjunto fotocòpia de la llicència d´ obres que aquest ajuntament em va concedir…..
    2.- A sota de la pàgina:, afegir : Signat: Dolores Ferres ,
    Barcelona, 31 de març del 2011

  11. Eva-S3

    13 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    La meva companya Mònica ha valorat molt positivament el meu escrit. Jo estic d’acord amb ella, tot i que hi ha coses a millorar…
    Crec que la organització del redactat ha funcionat. He ordenat el text amb un títol, una petita introducció, l’explicació del problema i les seves conseqüències i les possibles solucions.
    El que hauria de millorar és la precisió i riquesa lèxica. He vist que utilitzo molt el verb FER i que hauria de substituir-lo per mots més adients.
    Per exemple, de l’últim paràgraf podria canviar:

    – Que facin politiques mediambientals, que facin campanyes de sensibilització
    PER
    – Que desenvolupin politiques mediambientals, que dissenyin campanyes de sensibilització

    – Han fet disminuir el trànsit
    PER
    – Han permès disminuir el trànsit.

    Eva-S3

  12. Carmen Gálvez I3

    13 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Gràcies Yvonne per la teva supervisió. Estaria a la lluna de valència perquè no vaig veure el comentari de la Cesca.

    Ya ens queda poc!!!!!

  13. Carmen Gálvez I3

    13 Mai 11
    18:45 #

    Rehola!!!!

    Em sembla que l’expressió: “lluna de valéncia” no és correcte en català. Millor dir: “badant”.

    Adéu-siau

  14. Montse M.O.(S1)

    14 Mai 11
    18:45 #

    Bona tarda!
    Primer voldria indicar que no he trobat cap opinió sobre el meu exercici,la crítica de la pel.lícula EL CURIÓS CAS DE BENJAMIN BUTTON.Per tant, no puc dir si estic d’acord o no amb la valoració.Així doncs, la faré jo mateixa.
    He tingut en compte la definició sobre què és una crítica.Una crítica té com a finalitat exposar l’opinió i el punt de vista sobre una obra.Adopta una estructura d’introducció, nus i conclusió, amb arguments i contraarguments.I aquí és on trobo que només he argumentat perqué m’agrada però no he inclós cap argument en contre.He fet una revisió del text ampliant doncs aquesta part.
    Aprofito per corregir una frase que he vist publicada a la borsa d’errades:
    “…fou candidata a 13 Oscars” potser hauria de dir “…va ser candidata a 13 Oscars.”
    Us animo a veure-la i em dieu si us ha agradat!

  15. Cloti_S3

    15 Mai 11
    18:45 #

    Estic d’acord amb la valoració que ha fet l’Eva del meu text, encara que ella l’hauria fet més objectiu i no tan personal.
    Jo també crec que està ben estructurat amb una introducció, un desenvolupament i una conclusió.
    El que sí que he de millorar sobretot és en la puntuació i vigilar amb l’abús dels incisos.
    Tot això ho tindré en compte al refer-lo.
    Gràcies.

    Cloti_S3

  16. Noelia Cornejo Lozano

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona nit,

    Moltes gràcies Montse per la teva valoraciò, a estat molt positiva per part teva. Encara que hi ha alguna falta d’ortografía com:

    “Secretaria” en comptes de “secretària”

    Salutacions,

    Noelia S1

  17. cesca I3

    15 Mai 11
    18:45 #

    Hola,

    No he vist cap valoració de la meva carta, però veig que he triomfat a la borsa d’ errades.
    Tot i que he seguit les pautes del Centre de Redacció, no he fet un repàs minuciós com cal.
    -Falta la dada.
    – Hortet?
    -Havent -hi, imperdonable.
    -Havent estat, gerundi perfet, forma no personal.

    Salutacions,

    Cesca I3

  18. María

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona Tarda,
    El meu text per a una invitació va ser valorat molt positivament per la Susana Barrera que no va trobar cap error gramatical i li va semblar correcta la meva expressió.

    Tot i que estic d’acord amb la seva valoració, crec que he de arriscar una mica més a l’hora d’escriure i deixar de banda el patró que faig servir perquè els meus textos siguin del meu gust.

    María González (I1)

  19. Pepa Fernández I2

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Estic d’acord amb les valoracions que m’han fet els companys.
    El suggeriment que han fet es en comptes de “Us esperem, no falteu!” el millor és “Us esperem, no hi falteu!”, estic totalment d’acord. Quan ho tornes a llegir, t’adones de l’error.
    El text crec que ha estat ben estructurat i no ha tingut cap falta d’ortografia.
    Gracies companys per la valoració.

    Salutacions
    Pepa I2

  20. Mònica Pons s3

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    Estic d’acord amb el meu company Òscar, ha valorat correctament el meu escrit, encara que m’agradaria fer un incís.

    El mot Imserso, no cal que s’escrigui tot amb majúscules, tal com es pot comprovar a la seva pròpia plana web http://www.imserso.es .

    També hi ha una errada, que en Jaume va detectar de seguida.

    Però a dia d’avui la gent gran ,viu la seva bellesa d’una altre manera.
    Però a dia d’avui, la gent gran, viu la seva vellesa d’una altre manera.

    Per la resta, crec que l’ordre del text es correcte, però hauré de millorar la redacció i no fer la frases tant llargues .

    Mònica Pons S3

  21. Mercè Martorell I2

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona tarda,

    La valoració que fa la companya, del meu text, és bona i no troba cap error. En canvi, en la borsa d’extractes (I) surt que sí, que té errors.
    Com es tracta d’un petit anunci, dels que podem trobar en qualsevol diari, el vaig escriure seguint les pautes per la seva publicació: poques paraules per un anunci, per dir lo just, per saber que estàs buscant u oferir, per què això té un cost.
    No trobo on pot estar l’error.
    Una salutació.

    Mercè Martorell I2

  22. Miriam Ruiz I2

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona tarda,
    No he trobat cap comentari del meu text, per això faré una crítica del que vaig veure després d’escriure’l, i amb la tasca d’opinar sobre un text d’un altre company.
    Em sembla que per ser una carta informal (familiar) les frases semblen una mica formals, o amb estil més literari que col•loquial. Llavors, podria afegir-li més puntuacions per referir els estats d’ànims de l’oració o per situar-me en situació de diàleg amb el destinatari.
    També he trobat una correcció ortogràfica a la borsa d’errors: “he vist les fotos de les últimes vacances que els vaig anar a veure..”
    I també respecte a l’estructura del text, m’adonat que faig frases molt llargues, que precisament no queden gairebé en aquest estil. I també cal afegir, que en l’expressió més espontania es quan més dubto respecte a l’ortografia i la utilització dels pronoms.
    Miriam I2

  23. natalia garcia I1

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona tarde,

    El meu text no ha estat valorat per ningú, donç, fare jo mateixa la meva valoració. Crec que es un text sense errors ortografics ni gramaticals, em sembla un text sencill i clar. També
    he de dir que en tornar a llegir-lo em sembla es un text molt curt i una mica formal.

    Natalia I1

  24. M.Carmen S2

    15 Mai 11
    18:45 #

    Hola,
    La Margarita, en el seu comentari, explica que la primera part del text és correcta. Tot i això, discrepo en alguna de les valoracions que m’ha fet de la segona part del text, on ella ha trobat força punts a millorar.
    En començar a planificar el text inicial vaig buscar models de receptes en els materials de consulta que ens havia recomanat el Jaume ,on l’estructura del text és com jo l’he fet. Tota la preparació estava en un sol paràgraf , sense punts i part.
    D’altre banda, m’he deixat el plural de “tallats”, ha estat un error d’escriptura, ja que clarament es veu que es refereix als dos ingredients.
    En quant algunes explicacions més detallades, t’agraeixo les aportacions que has fet, ja que fan que la recepta, encara sigui més entenedora.
    Crec que funciona perquè és un text que està ben estructurat i cohesionat.
    Es pot millorar l’adequació, pel tipus de receptor a qui va dirigit el text. Tambè, crec que m’he deixat alguna coma per posar.
    Margarita, gràcies per la teva valoració.

    M.Carmen S2

  25. Antònia Gomez (S2)

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona nit,
    La valoració que ha fet la M.Carmen del meu text ha estat molt positiva i no ha trobat cap errada.
    Per la meva banda ho he tornat a revisar i no he vist cap error.
    Salutacions,
    Antònia(S2)

  26. lourdes I1

    15 Mai 11
    18:45 #

    Bona nit,
    El meu text no ha sigut valorat per ningú, Tot així ha sortit a la borsa d´errades, m´han detectat una coma per posar.
    Salutacions,
    Lourdes I1

  27. M. ANGELES SANZ I3

    15 Mai 11
    18:45 #

    Hola bona nit,
    En primer lloc he de agrair la valoració que ha fet la Carme Gàlvez del meu text inicial. M’agrada saber que en general tot li sembla “molt bé”.
    Estic d’acord amb que em falta posar una “a” entre les paraules: com i presidenta.
    No estic d’acord amb posar la data enmig de les dues adreces. En els models, d’aquest tipus d’escrit, que he consultat sempre he trobat la data al final.
    D’altra banda, també jo he revisat la meva carta i, com pla de millora, intentaré millorar la puntuació i fer les frases una mica més curtes.

    M. Ángeles Sanz I3

  28. yolanda

    17 Mai 11
    18:45 #

    Bon dia,

    El meu text per una invitació, no he trobat cap comentari.
    Crec que es un text sencill i clar.

    Salutacions

    Yolanda I1

  29. ROSA I3

    19 Mai 11
    18:45 #

    Hola bon dia,
    No he trobat cap comentari de la meva carta. I suposo que evidenment ha de haver-hi coses que no estan bé, signes separació i comes, punts… en fin. per això estem aqui per apendre..
    Rosa I3

  30. Óscar S3

    25 Mai 11
    18:45 #

    Gràcies Cloti per la teva valoració constructiva del meu text, i me’n alegro que el tema t’hagi agradat.

    En relació al títol enganyós, jo voldria pensar que l’adjectiu adequat fos enginyós. L’escollit així per intentar introduir el factor sorpresa al lector.

    En quan a la conclusió potser tens raó i sembla massa tallant, encara que estava fet expressament com comentes.

    Per últim, és molt curiós que repasses el text un cop redactat, i no trobes algunes errades ortogràfiques que, uns dies després, te’l tornes a llegir de nou i les detectes d’immediat. Em refereixo a que és curiós perquè quan reviso un text a la pantalla de l’ordinador no trobo les errades que puc detectar quan llegeixo el mateix redactat en format paper. No sé si us passa el mateix als que ja passeu de la quarantena. Suposo que deu ser que durant el principal període de formació a la nostra infància ho hem fet amb llibretes i llibres, no amb pantalles d’ordinador. D’altra banda, considero insostenible, paraula tant de moda actualment, el fet d’haver d’imprimir una redacció cada vegada que l’hagis de revisar. Espero millorar aquest aspecte.

    Óscar S3


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes