• Què us estimeu més?

         

    http://www.flickr.com/photos/67499195@N00/1139662917

    http://www.flickr.com/photos/7941044@N06/3124679085

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Per emprendre el projecte col·laboratiu -com vam fer en el trimestre passat-, haureu de mullar-vos. Digueu quina de les dues opcions triareu:

    • Opció a) Si considereu que hem de fer servir un manual en els nostres cursos, com  podem organitzar l’ intercanvi de llibres? Haureu d’elaborar una infografia amb què expliqueu els passos que haurà de seguir una persona que vulgui donar  un llibre.  Si voleu saber sobre aquests tipus de texts, cliqueu aquí.
    • Opció b) Si creieu que es poden fer servir altres recursos que el llibre de text, com podem aprendre sense llibres de text? Haureu d’elaborar una presentació per convèncer la comunitat educativa d’un centre que existeixen altres recursos didàctics. Podeu consultar l’apunt d’una sessió de treball en què se’n va fer servir una, que us pot anar bé com a model.  Cliqueu aquí.

    Obtindreu 1 punt si indiqueu quina de les dues opcions trieu i per què. Teniu fins al 28 d’octubre.

  1. MªJosé Rodríguez S1 Unitat 1

    16 Oct 12
    18:45 #

    Jo triaria l’opció A, ja que l’elaboració d’aquesta infografia seria de gran utilitat, degut a que es proporcionaria informació molt gràfica i de manera concisa sobre el funcionament de la donació de llibres, cosa que podría contribuir a l’estalvi econòmic de moltes famílies.

  2. maria fernanda martinez S2

    16 Oct 12
    18:45 #

    Jo escullo l’opció B, bàsicament perquè a causa de falta de temps, per al meu cas en particular l’accés al material didàctic és més fàcil per mitjà d’internet que no físicament.

  3. María del Carmen

    17 Oct 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Opto per l’opció B perquè allibera el pes de l’esquena, molt important sobretot per
    el cos d’un jove en creixement , s’agilitza la recerca de la informació per mitjà de les
    eines tecnològiques (TIC) i permet millorar l’atenció i motivació de l’aprenent .

  4. Isabel González Pedraza S3

    20 Oct 12
    18:45 #

    Jo opto per l’ opció B perquè tenim a l’abast un munt d’informació com potser a Internet o a la biblioteca. N’hi han molts professors que no segueixen el llibre de text de cap a peus i van fent fotocopies d’altres llibres perquè consideren que ho expliquen millor, i pels nens és més distret.

    Isabel González S3

  5. Matilde Ojer S3

    22 Oct 12
    18:45 #

    Matilde ojer S3

    Penso que l´opció B ens beneficia a tots, ja que existeixen els llibres digitals, el seu contingut és semblat al llibre de text i a més és interactiu.
    Són molts els seus beneficis.
    1- És molt fàcil trobar la informació en un moment donat.
    2- Els alumnes no porten gaire pes a la motxilla.
    3- És una tecnologia neta, no es fa ús del paper i els exercicis són enviats directament al professor.
    4- Els continguts poden ser revisables cada any.

  6. Beatriz S3

    23 Oct 12
    18:45 #

    Beatriz S3
    Jo estic deacuerdo amb l’opció B:
    Crec que la tecnologia és important en les noves formes d’aprenentatge, amb avantatges com:
    -Les noves tècniques poden motivar a aprendre d’una altra manera.
    – Major interactivitat amb nous formats d’informació.
    -La tecnologia em permet una solució més ràpida a diverses activitats.
    – Cuidarien més l’esquena els alumnes.
    – Estalviar despeses en llibres en època de crisi.
    Tot això seria millor amb una adequat tutorització en cas de dubtes, d’aquesta manera alumnes i tutors aprendrien més.

  7. Pepa Fernández

    24 Oct 12
    18:45 #

    Pepa S3

    Jo triaria la opció A, per informar del tema escollit del intercanvi de llibres.
    De forma gràfica, elaborant-ho de aquesta manera ens donaria molt bona informació de manera visual.

  8. Milena Novas

    24 Oct 12
    18:45 #

    Milena Novas S1

    Trio la opció B.
    Està clar que la utilització de altres medis vinculats el món de l’informàtica i l’Internet, en lloc dels llibres de text, i podrem trobar inconvenients, com la dispersió de continguts. Però podem comparar aquests perills amb els de entrar en una biblioteca.
    Si, he dit trepitjar dins una biblioteca. En un mateix passadís trobarem temes variats dels que realment hem anat a investigar, en una mateix prestatge llibres em continguts bons i dolents, dels que diuen veritats, i dels que diuen mentides. Encara així, tenim que tindrà la gran capacitat de seleccionar lo que ens es útil i descartar lo que no ens interessa. Aquesta capacitat de tria de continguts, anàlisis, emmagatzematge i finalment depuració de la informació, es la que es necessària en l’aprenentatge actual. I si esta feta per medi dels llibres de textos, per Internet i altres medis informàtics, o por medis variats, no té cap rellevància.
    Si la tendència actual es que tot estiguis digitalitzat, trobo que lo més coherent es que la informació es trobi majoritàriament amb la utilització d’ordinadors. Sense oblidar que un dia van existir els llibres i utilitzant-los també com a font d’informació si fossi necessari.

  9. MARÍA BERDASCO

    26 Oct 12
    18:45 #

    Jo escolliria l’opció A: elaborar una infografia que mostrés d’una manera ràpida i senzilla com posar en marxa l’intercanvi de llibres. No dubto dels beneficis de les TIC en l’educació, però crec que ha d’existir un equilibri. No tot és tecnologia!

    MARIA B (S1)

  10. Crista Traistaru

    26 Oct 12
    18:45 #

    Jo trio l’opció B, perquè veig que cada vegada la gent utilitza les noves tecnologies: per estudiar i per treballar.És un debat molt interessant i em va donar molta feina a triar, així que m’he decidit per la opció B ( no oblidar mai dels llibres de text … ).

    Crista T. – S1

  11. Natalia garcia lopez

    28 Oct 12
    18:45 #

    Jo trio la opció B, perque;

    – ens permet adaptar els materials al nivel de aprenentatge del nen/a
    – ens facilita molt material
    – amb aquesta opcio, ensenyem a trobar la informació a ser un agent actiu.

    Natalia S2

  12. Mercè Martorell

    28 Oct 12
    18:45 #

    Jo sóc de l’antiga escola. M’agrada lleguir amb el llibre de paper a la mà. Però com estem a la era de la tecnológia, de l’internet i cada día hi ha nous aparells informàtics, doncs triarè el projecte de la opció b), per cambiar una mica . M’han regalat un llibre digital amb no sé quans títols de llibres coneguts. Endavant!
    Salutacions,
    Mercè Martorell S 3

  13. Mariela

    28 Oct 12
    18:45 #

    Hola, jo trio la opció B per cambiar de totes formes m’agrada estudiar amb llibres de paper a la mà. Però ara no és com abans estem a la era de la tecnológia, utilitzem internet cada dia per una qüestió no solament personal sinó laboral també. Doncs estem acostumats i crec que d’aquesta forma no será tant difícil, m’agrada la idea d’un llibre digital.
    Salutacions,
    Mariela S3.

  14. Anabel Silva

    28 Oct 12
    18:45 #

    Anabel Silva S3

    La meva opció seria la B. Les raons passen primer per l’estalvi tant ecològic com de despesa econòmica per les famílies i segon pel canvi educacional dels nostres fills. Hem de reconèixer que ells ja estan més involucrats en els temes tecnològics que en els de “tota la vida” i de mica en mica anirà a més i que millor que ensenyar a les escoles per on començar, on poden trobar la informació i donar-li eines per saber utilitzar-la.

  15. María Moreno

    28 Oct 12
    18:45 #

    De les dues opcions opto per la B: aprendre sense llibre de text.

    Principalment perquè tot evoluciona i avui dia tenim moltíssims recursos per educar i aprendre sense necessitat de limitar l’aprenentatge als llibres de text. Com era això?, “si li vols ajudar no li donis un peix, ensenya’l a pescar…” dons així entenc jo que hauria de ser l’educació.

    Maria Moreno S3

  16. Susann Gotthardt

    28 Oct 12
    18:45 #

    Trio la opció A.
    D’una banda m’agraden els llibres de text i en tinc molts en la meva prestatgeria per intercanviar, d’altra banda no em puc imaginar aprendre sense llibres de text. No m’agrada gens estudiar i treballar només amb les noves tecnologies.

    Al meu entendre intercanviar i reutilitzar llibres és molt útil. És una bona manera de unir a la gent, de parlar dels llibres, de rebre noves idees i diferents interpretacions. Espero que amb aquesta infografia es enganxen més gent per fer intercanvis de llibres.

    Susann Gotthardt S2

  17. jsans

    29 Oct 12
    18:45 #

    Bé, després de llegir tots els comentaris, crec que és just que aplaudeixi aquest quartet d’agosarades que crearan una infografia per establir l’intercanvi de llibres de text. NO obstant això, tampoc podem oblidar de la dotzena de voluntarioses que miraran de convèncer d’altres recursos didàctics. Sort als dos equips!!

  18. Jose Antonio Rosales

    12 Nov 12
    18:45 #

    Jo triaria la opció A, ja què m’agraden els llibres de text i en tinc molts per intercanviar i a més a més crec que es impossible aprendre sense llibres de text.
    Soc defensor de les noves tecnologies, però els sistemes tradicionals també son molt importants i disposen d’alguns avantatges
    Al meu entendre intercanviar i reutilitzar llibres és adequat i útil fins i tot contribueix a l’estalvi econòmic de la família.
    JOSE ANTONIO S1


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes