• Què en pensem?

    http://www.flickr.com/photos/13203757@N00/380217997

    Compto que ara  ja deveu tenir  un punt de vista clar. Per si de cas encara us costa, us recomano que  us llegiu els apunts sobre un debat d’experts que es va celebrar. Un dels participants  ja el coneixeu. Cliqueu aquí.

    Haureu d’escriure un article d’opinió per publicar en un butlletí.  El text ha de contenir un mínim de 180 paraules.  Trieu unes d’aquestes situació per redactar el text. Us en podeu inventar una altra mentre respecteu el tema d’aquest projecte: els llibres de text. 

    • Com a pares, voleu expressar el vostre malestar pel creixent augment de preu i proposeu algun altre tipus de solució.
    • Com a exalumnat, voleu  convèncer de la necessitat d’implementar l’intercanvi de llibres de text.
    • Com a professionals, voleu engrescar el vostre equip  en algun projecte de renovació. Enumereu-ne els possibles avantatges i  inconvenients.

    Obtindreu:

    • 1 punt si el text s’ajusta als requisits
    • 0, 5 punts si el text no s’ajusta a un o a cap dels requisits

    Ànims!!

  1. MªJosé Rodríguez S1 Unitat 1

    16 Oct 12
    18:45 #

    LLIBRES DE TEXT = NEGOCI

    Amb aquest escrit m’agradaria mostrar la meva indignació com a mare, davant l’encariment desproporcionat dels llibres de text.
    Tinc tres fills, un de 15 anys, una de 13, i un de 10. Cadascun d’ells necessita un mínim de 8 llibres de text. Serien 24 llibres, a un preu d’uns 15€ el llibre, podeu fer comptes…!
    El meu marit té un sou mediocre i jo estic a l’atur des de fa 3 anys. La nostra situació socioeconòmica va conforme als temps que corren i si a més a més de l’alt cost dels llibres, afegim que no rebem suport econòmic des de cap institució, no cal dir que amb la tornada al cole no arribem a fi de mes.
    És per això, que aprofito aquesta oportunitat per demanar encaridament als centres escolars o a qui sigui pertinent, que s’implementin solucions o alternatives a la compra de llibres com poden ser la donació de llibres pel seu reaprofitament al llarg dels cursos. També penso que podriem fomentar aquesta acció amb la creació d’ alguna plataforma interactiva per donar-ho a conéixer i que els pares puguin donar o sol.licitar els llibres des d’internet.
    Evidentment, aquesta opinió és personal, però crec que és el pensament de molts pares i mares que es troben en una situació similar a la meva.

  2. maria fernanda martinez S2

    16 Oct 12
    18:45 #

    La setmana passada una nena pakistanesa va ser tirotejada per un talibà que s’oposava a la lluita pel dret a l’educació de les nenes, que ella defensava. Davant aquesta notícia, la commoció de la comunitat internacional va ser evident i per fortuna (només per a aquesta nena) la van poder treure del seu país per a la seva completa recuperació.
    Els països occidentals i els anomenats del primer món, que se suposa hem evolucionat i que fem valer els drets fonamentals procurant la igualtat per a tots, ara en temps de crisi ens veiem abocats al greu problema del poder adquisitiu que cada vegada es redueix més en la nostra societat.
    Donades aquestes circumstàncies, podríem preguntar-nos, perquè encara seguim perpetuant una societat de consum que ens porta a no buscar fórmules que ens permetin brindar qualitat sacrificant l’ostentació i el consumisme?
    En el cas de l’educació, els pares, professors i alumnes hauríem de posar-nos d’acord per poder continuar oferint als nostres nens i joves, un nivell educatiu òptim que es traduirà després en millors oportunitats de futur.
    El cost exagerat dels materials escolars comporta a la deserció de molts alumnes, tant que segons la UNESCO, som el primer país de la unió Europea en abandó escolar.
    És una llàstima que ens estiguem deixant portar pel mercantilisme i pels interessos econòmics d’unes quantes empreses que es beneficien de l’inici del curs i no ens unim per exigir buscar vies alternes d’educació de qualitat a cost moderat.
    Estem ajudant a vulnerar els nostres drets i els dels nostres fills?
    No retrocedim en anys d’evolució i procurem entre tots trobar solucions viables a un problema que és del present, però que fa perillar greument el futur de la nostra societat.

  3. Isabel González Pedraza S3

    21 Oct 12
    18:45 #

    Isabel González S3

    M’adreço a la direcció del centre per mostrar la meva disconformitat per la compra massiva de llibres de text cada any. Això suposa una despesa molt important per a les famílies, que en aquests moments disposen de menys recursos econòmics.

    Per aquest motiu proposo un projecte de socialització de llibres que ens beneficiï a tots. Aquesta iniciativa consisteix en els passos següents: en primer lloc, el reciclatge de llibres de text que començarà en el primer cicle de primària i que consistirà a deixar el màxim de llibres de text possibles al centre pel següent curs (això demana als alumnes una cura responsable). En segon lloc, els llibres de lectura es prestaran als alumnes amb un depòsit d’un euro que se’ ls retornarà en acabar el curs i amb la posterior comprovació del seu bon estat. Finalment, advertir les famílies que cada any disposarem de més recursos o material a l’abast de tothom que ho sol·liciti, tot i que, el primer any hauran de pagar una quota del 50% del valor dels llibres que serà retornada el curs següent.

    Per acabar, animo a tota la comunitat educativa a participar activament i donar difusió de tots els beneficis d’aquest projecte.

    Salutacions cordials,

    Isabel González

    Presidenta de l’ AMPA

  4. María del Carmen

    22 Oct 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Intercanvi de llibres de text

    En un moment de crisi econòmica com el que estem vivint, com exalumne, penso que és molt important ajudar a mantenir el suport escolar que li donen les famílies als seus fills perquè cada dia, es necessita més formació per incorporar-se a un mercat laboral molt canviant i extremadament competitiu.

    Davant les retallades en les ajudes a l’educació per part del govern i les magres economies familiars que no troben la manera de reduir les espesses escolars, em sembla necessari crear una xarxa d’intercanvi de llibres de text entre les famílies de l’alumnat i l’AMPA. Tenint en compte que aquest últim té l’adreça electrònica i els telèfons de les famílies doncs, seria molt fàcil implementar- la per a benefici de tots. Així mateix, per aconseguir un bon aprofitament d’aquesta xarxa és imprescindible que, tant la direcció del centre com el cos de professors arribin a un consens per demanar llibres
    de text que puguin ser reutilitzables i que per fer les pràctiques utilitzin el llibre d’exercicis.

    Em sembla que això ajudaria a les famílies i modificaria en part el mecanisme pervers del negoci editorial.

  5. MARÍA BERDASCO

    26 Oct 12
    18:45 #

    Vivim envoltats de tecnologia: demanem les consultes mèdiques per internet, fem operacions bancàries a distància, llegim llibres en el nostre iPad, ens comuniquem per “missatges curts”, i així una infinitat d’operacions diàries. A alguns, fins i tot es costa adaptar-se. D’altres, els més joves han nascut immersos en aquesta revolució tecnològica. Els avantatges de les tecnologies de la informació (TIC) són innombrables i, sense cap dubte, han suposat millores en els nostres sistemes sanitaris o administratius. El debat és: fins a quin punt la tecnologia ha de condicionar el nostre sistema educatiu? Les TIC han de ser una eina que facilitin l’accés de la informació, però sense córrer el risc de perdre altres valors educatius més vinculats a la forma clàssica d’educació. La gran disponibilitat d’informació disponible a la xarxa pot minimitzar la capacitat de reflexió de l’alumne davant d’un problema: és més fàcil fer una nova cerca i veure que opinen altres que reflexionar sobre en què m’estic equivocant. De la mateixa manera, també es pot afectar la capacitat de comunicació entre els alumnes, cosa que es reforçava amb els clàssics treballs en grup físicament en el mateix espai. En resum, el sistema ideal d’educació serà aquell que aconsegueixi l’equilibri entre els dos àmbits educatius. Tecnologia, si. Però dins d’ un context d’integració escolar.
    MARIA B (S1)

  6. Crista Traistaru

    26 Oct 12
    18:45 #

    Projecte de renovació

    Com professora d’idiomes m’agradaria presentar el meu projecte de renovació a dins de la classe.
    Primer avantatge del projecte és: al canvi del llibre de text amb mètodes mes modernes, noves tecnologies com: llibres electrònics, flashcards ( il· lustracions), jocs i musica.
    Per reduí als costos econòmics i també evita els desgasts dels boscs, hem pres aquesta iniciativa. Volem que treballa junts en aquest projecte de renovació per ajuda les famílies amb problemes econòmics i per cuida el nostre medi ambient.
    En lloc dels llibres de text, els nens tindran llibres electrònics – els EBOOKS. Les aules estan dotades amb televisió i memòria usb i els alumnes tindran totes les informacions necessàries.
    Tots els nous conceptes tindran aplicacions, activitats i molts jocs que ajuden a desenvolupar la creativitat i la memòria. Tots els alumnes tindran 4 Cds i cada CD conté tots els temes estudiats. Els alumnes hauran d’escoltar cada dia el Cd que la professora avisa a la classe fins al canvi d’unitat.
    Aquest projecte no conté inconvenients de cap tipus, tots sortirem guanyant. Fins per als pares tenim avantatges: poden passar una bona estona al costat del nen, escoltant el Cd i gaudir de la nostra música.
    Esperem que tinguin en conta el nostre projecte,

    Moltes gracies per la seva atenció

    Crista T – S1

  7. Beatriz S3

    26 Oct 12
    18:45 #

    Beatriz S3

    Tinc dubtes sobre la introducció de la tecnologia a l’aprenentatge perquè sembla que tot avanç tecnològic és bo, però si penses en la possible desprofessionalització docent, on quedi relegat a un paper de simple instructor, si penses que la practicitat de realitzar tasques per internet a temps lliure augmentin l’índex de deserció de les aules, desvalorando l’ajuda d’un professor i la vivència de passar per les aules d’una escola.
    Crec que tot hauria començar perquè els nous professors es formin amb idees i activitats didàctiques ajustada a aquesta nova era, perquè la tutorització no es converteixi en una activitat innecessària, sinó que els alumnes reconeguin el límit entre la tecnologia i l’ajuda del professor, aprenguin a organitzar el seu temps per complir els seus deures, se sentin motivats i disminueixi l’absentisme escolar.
    D’altra banda l’interès de la indústria editorial per les venda de llibres és un punt molt important en aquesta època de crisi, moltes escoles s’organitzen per reciclar el material, insentivando amb premis als que conservin millor els llibres perquè altres els puguin aprofitar . Crec que a les escoles que no tinguin acccés a la tecnologia, aquesta és una bona opció.

    No crec que tot el “nou és bo” … tampoc que “més val vell conegut que dolent per conèixer” … només crec que les generacions canvien i que depèn de nosaltres mateixos com assumim el canvi

    Gràcies

  8. Milena Novas

    26 Oct 12
    18:45 #

    Milena Novas – S1

    LO IMPORTANT ES TINDRE LA FEINA FETA, I NO COM S’HA FET.

    Ja portem alguns anys que escoltem els medis, escoles i carrer, un debat, que jo, particularment, no acabo de entendre. LLibres de text si o llibres de text no? Continguts digital si o continguts digitals no?
    Esta clar que trobarem avantatges i inconvenients amb totes dues maneres de fer. Però crec que ha arribat el moment de treure-li suc a aquest dilema, donant-li al alumnat el poder de decisió de quin es el mètode de treball al qual si sent més a gust.
    Segur que trobarem alumnat que s’hi trobarà més còmode amb els medis digitals i Internet; però us puc ben assegurar que també i trobarem d’altres que prefereixen la utilització de medis tradicionals, com els llibres i l’escriptura a mà alçada o d’altres medis.
    Lo interessant d’aquesta proposta es que el propi medi sigui per l’alumnat un incentiu a l’hora d’estudiar i buscar continguts, sigui el medi que sigui. Lo important, finalment, serà tindre la feina feta i no com s’ha fet.
    Estic segura que ens sorprendríem de les noves propostes, dels nous medi trobats, de la creativitat que pot generar el tindrà que documentar-se i estudiar per arribar a un mateix objectiu final. A més, cal destacar l’enriquidor que pot ser per l’alumnat veure com els companys de una mateix grup han solucionat un mateix problema amb la utilització de diferents medis.
    A simple vista pot semblar una proposta una mica esbojarrada, de vegades quan parlem de llibertat u confonem amb confusió. Però no podem oblidar que d’altres vegades lo tradicional porta al avorriment i el desinterès de l’alumnat, i això si que tots aquells vinculats el món del l’aprenentatge NO poden arriscar a que els hi passi.
    Llibres de text, si! Libres i continguts digital, també! I tots aquells altres mètode i medis que puguin aportar coneixement! Estem vivint un moment interdisciplinari amb totes les àrees de coneixement, i amb l’educació NO podria ser diferent.

  9. Natalia garcia lopez

    28 Oct 12
    18:45 #

    Bon dia,

    Em dirigeixo a vostès, com mare de dues nenes que fan infantil en esta escola, per fer-los arribar el meu malestar sobre el preu dels llibres de text.

    No puc arribar a entendre com, sent l’educació un dret universal, permetem que molts nens no tinguin accés a part d’ella per no poder comprar llibres de text.

    Entenc, que tots som conscients de la situació econòmica és crítica en moltes llars, que la concessió de beques és mínima i seguim pagant els preus abusius que ens imponen les editorials.

    L’educació o cultura, no hauria de ser una forma de negoci, ha de ser universal i estar a l’abast de tots i és clar, que amb els preus actuals, aquesta premissa no pot complir-se.

    Des del meu punt de vista, hauríem de buscar la formula d’abaratir els llibres de text o buscar formes alternatives d’accés a la informació, fomentar l’intercanvi de llibres, les beques o l’ús de material adaptat a les aules….

    De no aconseguir l’anterior, ajudarem al fet que l’educació no aconsegueixi la seva fi última, que no és un altre que aconseguir que tots tinguem les mateixes oportunitats educatives.

    Atentament

    Natalia Garcia López S2

  10. Mercè Martorell

    28 Oct 12
    18:45 #

    PROS I CONTRES DELS LLIBRES DIGITALS.
    Encara que personalment m’agraden més els llibres de text en paper, s’ha de tenir en compte que el present i el futur són les noves eines digitals, materials que poden ser un pas endavant en l’ensenyament, sempre que estiguin adaptades a la realitat de cada escola i utilitzar els diferents recursos en funció dels continguts i per cubrir les necessitats dels alumnes i assolir els objectius programats.
    Ara bé, quins són els pros i contres. Per exemple, i entre altres, aspectes positius d’aquestes tecnologíes en el camp educatiu:
    – Infinitat de recursos educatius,
    – L’alumne s’implica activament, aprendre interactivament és motivador i enriquidor,
    – L’alumne pot veure la seva propia puntuació i millorar-la,
    – La inmediatesa en la comunicación i l’accés als continguts,
    – Formació continuada pels adults amb la formació a distancia, pels horaris o distàncies no sempre es pot seguir estudiant a no ser que sigui gràcies a aquestes noves tecnologies,
    – Accessibilitats per les zones rurals,
    – El llibre digital possiblement resultarà més econòmic que els llibres de paper.
    Aspectes negatius, entre altres:
    – Problemes de xarxes que no arriben a tot arreu ni funciona correctament,
    – La fiabilitat de les fonts informatives,
    – Perill d’acció als dispositius i a internet,
    – Perill d’aïallament, internet pot ampliar-nos el món o pot fer que ens hi tanquem.
    – Molts d’aquets aparells continuament estan connectats, per la qual cosa podem perdre la nostra privacitat.
    Entec que s’ha de seguir endavant i amb les noves tecnologíes, peró aixó també es un perill molt gran.
    Mercè Martorell S3

  11. Pepa Fernández

    28 Oct 12
    18:45 #

    Els llibres de text a quins preus.

    Com a mare de una nena de 11 anys, escric aquest comentari per donar a conèixer la meva opinió entorn als preus dels llibres de text.
    Cada vegada puguen mes i mes els preus dels llibres degut a la pujada de impostos, a part els interessos que es creen al voltant de ells. Tot se agreuja amb la situació econòmica que estem petin les famílies degut a la crisis econòmica.
    Me agradaria demanar a les escoles que es plantegessin fer un projecte perquè els llibres de text es poguessin socialitzar, intercanviar, reutilitzar, fer de alguna manera per no tindre que desembossar cada any el import tant gran que ens representa a les famílies . Aquesta seria una bona manera per que els nostres fills, aprenguessin a no ser tant consumistes i nosaltres els pares poguéssim tindre un alleujament per arribar a final de mes.

    Pepa Fernández S3

  12. Mariela

    28 Oct 12
    18:45 #

    Al meu cas és diferent de moment, sóc mare de una nena de P4 i encara no necessita llibres per estudiar. Però de totes formes estic preocupada en algun moment em passará com a molts pares els passa ara de no poder pagar els llibres del col.le del seu fill o fills.

    No puc creure que no troben trobat una solució en els temps que estem vivint on hi ha moltes famílias que els costen arribar a fi de mes i unes altres que no tenen treball i no poden comprar llibres per els seus fills.

    Una opció és dins de l’escola no sé sí el AMPA o la escola ho duria a terme, un lloc per a la barata de llibres.

    Funcionaria mitjançant llibres que porten a l’escola els alumnes que no necessiten i portar-se a les seves cases els que necessiten per poder estudiar. D’aquesta forma amb aquest sistema no habria que comprar llibres i de forma gratuïta ens estaríem beneficiant tots.

    No sé sí és bona o mala idea però és una altra manera d’afrontar la crisi, hi ha que canviar la forma de pensar pel que fa a l’ensenyament dels nens en no demanar llibres cada any nous i trobar alternatives per solucionar aquest problema en temps de crisi.

    Salutacions,

    Mariela S3.

  13. María Moreno

    28 Oct 12
    18:45 #

    M’OBLIGUEN A NO ESTUDIAR

    Estem bojos? Cada any igual, arriba ell nou curs escolar i gran problema! A qui li sembla just els preus dels llibres? Hem de posar en pràctica recursos que ja existeixen o plantejar nous i dur-los a terme. Com exalumna crec que l’intercanvi de llibres és una bona opció per reduir aquesta despesa.

    Avui en dia és ràpid i senzill, es pot desenvolupar un bon projecte sense cap cos econòmic, via internet, es forma un grup, s’intercanvien idees i finalment es porta a terme.

    El llibres s’intercanviaren sense pagar res, es crea una base de dades, es poden donar tants llibres, vigents i en bon estat, com es vulgui. Per cada llibre que es doni es pot recollir un altre. Tot quedaria registrat, si no es necessita cap, pot ser el proper any si.

    L’intercanvi de llibres no soluciona tot però ajuda a poder començar el nou curs sense tantes despeses. I no només pels fills, els adults també tenim aquest problema quan pensem en tornar a estudiar. S’ha de fer pinya. Perquè s’aprèn al llarg de tota vida.

    Maria Moreno S3

  14. Anabel Silva

    28 Oct 12
    18:45 #

    ESTALVI EN LA COMPRA DELS LLIBRES DE TEXT

    Cada inici de curs per a algunes famílies que tenen fills en edat escolar és difícil afrontar la despesa dels llibres. Amb la situació que està travessant el país fins i tot en l’educació, que no oblidem és un dret, sembla un món on les famílies sempre han de perdre. La raó per a mi és que no s’intenta donar cap solució a aquest problema que any rere any es provoca a les famílies.
    Crec que senzillament és el negoci i per part de les editorials no ho volen perdre, però a quin preu? No només hem de comprar els llibres sinó que incrementen els preus cada any, on arribarem?
    En aquesta lluita no crec que hagin d’estar només els pares sinó que s’haurien d’unir el professorat, aquesta actitud passiva no afavoreix l’alumnat. El debat hauria de ser per trobar una solució factible per a tots.
    Una manera podria ser aplicant un servei com el de les biblioteques a les escoles on l’alumnat pugui trobar tant llibres de lectura com de text d’intercanvi. D’aquesta manera també s’educa en el respecte del llibre i la solidaritat, sabent que després de tu hi haurà un alumne que podrà aprofitar aquest servei.
    Hem de pensar que l’educació dels nostres fills d’avui serà en el seu futur i el que fem avui per ells demà veurem els seus fruits.

  15. Matilde Ojer S3

    28 Oct 12
    18:45 #

    Matilde Ojer S3

    PÀNIC PEL COMENÇ DEL COL·LEGI.

    Com cada any seguim patint els abusius preus dels llibres de text. Aquest any la pujada a sigut d’una mitjana del 3%; als pares cada vegada ens costa més fer front a despeses desprorcionades.

    Els editors diuen que es veuen obligats a augmentar el preu per la disminució de les ventes debut a la reutilització dels llibres.

    Al meu entendre, crec que això només és una excusa per encarir-los. Tots volen bebeficis com a temps passats i això ha de canviar davant d’una crisi en que hem de pensar en guanyar una mica menys i mantenir-nos.

    Jo proposo que les editorials i l’estat arribin a un concens on els llibres no puguin superar un preu asequible per tots, facilitant a aquests editors la baixada d’impostos per la seva producció i venda.

    Per tant penso que això seria la millor solució per ambdues parts de manera que qualsevol persona pugui accedir a l’educació a un preu a l’abast de totes les economies.

  16. jsans

    29 Oct 12
    18:45 #

    Com ja sabeu, gràcies als vostres comentaris podrem posar a la venda algunes errades. N’hi ha de repetides d’edicions posteriors, però cada vegada se’m fa més difícil de triar-ne. Tampoc no us serà fàcil a vosaltres. Però ens anirà bé per comentar errors usuals a l’hora de redactar i en concret un article d’opinió.

  17. Jose Antonio Rosales

    12 Nov 12
    18:45 #

    Com a ex alumne, vull convèncer de la necessitat d’implementar l’intercanvi de llibres de text.

    Hola
    Sempre penso que el més important de tot es donar solucions, i es per això que intentaré fer una.
    Soc cubà i vaig estudiar al meu país durant tota la meva vida estudiantil. En Cuba el sistema de educació es una mica diferent, si parlem dels llibres de text.
    Recordo que els llibres eren propietat de l’escola, on hi havia una biblioteca con tres tipus de llibres: els de consulta (solament es podia estudiar amb ells, dins la biblioteca), els de prèstec per curts períodes de temps i els mòduls per estudiants y per curs; d’aquests últims se’ls hi entregaven un a cada alumne per fer-los servir durant tot el curs sense pagament. Al final de cada curs i de manera obligatòria havia que entregar-los tots en perfecte estat, en cas contrari el pagament era elevat.
    El estat controlava la producció y el preu dels llibres de text del sintema educacional de tot el país
    El llibres d’exercicis eren molt pocs, ja que per aquesta activitat se utilitzaven les llibretes.
    Aquesta es una manera de solucionar el problema, crec que si es possible fer-la en un país pobre, serà més fàcil implantar-la en un país ric.
    JOSE ANTONIO S1

  18. Susann

    18 Nov 12
    18:45 #

    Els llibres de text.

    “Obres les tapes i dins dels seus fulls t’atrapes.“

    És la endevinalla, que em va ensenyar el meu fill la setmana passada. M’ ha agradat molt, perquè és cert que amb un llibre et quedes atrapat i et pots submergir en altres mons sense moure’t.
    Per a mi és una molt bona imaginació estar en una butaca còmoda amb una gata sobre els genolls i llegir un llibre. M’encanta l’olor dels llibres nous i el so de passar les fulles.

    Crec d’una banda que en els nostres temps de pressa, els llibres de text són molt important. Per tenir més tranquil•litat, per pensar i per reflexionar. Personalment m’agrada estudiar amb un llibre de text i no puc fer-ho amb l’ordinador.

    De l’altra banda, ja sé que vivim en temps de noves tecnologies. Per exemple l’internet té moltes avantatges: pots accedir a molta informació ràpidament i pots contactar fàcilment amb molta gent, però de vegades tot passa una mica ràpidament.

    Per finalitzar crec que hem de buscar una solució d’equilibri entre els dos sistemes de lectura. A més, crec que és molt important no estar sempre pendent de les noves tecnologies i no oblidar el contacte personal amb la gent i amb el medi ambient.

    Susann Gotthardt – S2


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes