1. Maria Moreno

    23 Nov 12
    18:45 #

    Maria Moreno (S3)

    En la unitat 1, la Maria B (S1) deia: tinc deficiències de vocabulari i especialment en la derivació de paraules (més les que m’invento). Els exercicis del bloc m’han estat útils perquè m’han forçat a redactar i posar en marxa molts coneixements.

    Jo crec que en casos com aquest, en el qual m’incloc, per superar la falta de vocabulari és necessari llegir molt en català, escoltar la ràdio i/o la televisió en català, etc. En definitiva entrar en contacte amb la llengua catalana a cada oportunitat que tinguem.

    Ànim i Sort a tots!

  2. Jose Antonio Rosales

    26 Nov 12
    18:45 #

    En la unitat 1 la Crista T – S1 deia: La unitat ha anat bé, amb petites dificultades en el que es tracta del vocabulari (no em trobava les paraules) i en el que es tracta de la gramàtica, he tingut problemes amb les preposicions.
    No pateixis Crista, tot és un problema de temps y de pràctica. Sóc de la opinió de que tindràs que escoltar molta radio y mirar molts programes a la televisió per guanyar en vocabulari, fins i tot llegir, i pel que fa la gramàtica et diré que es molt complexa però si estudies una miqueta ho trobaràs.
    Jose Antonio S1

  3. Susann Gotthardt

    28 Nov 12
    18:45 #

    Moltes alumnes comenten, que tenen problemes amb els exercicis de la gramàtica sobretot amb els pronoms febles i amb la falta del vocabulari.

    Per exemple:
    Milena Nova S1 va escriure: „ Buf! es que rebufo per que no m’ha ensurt-ho amb els pronoms febles. Insistiré, insistiré, no amb guanyaran, però i hauria algú disposat a donar-me’n uns classe magistral del tema?”

    No puc donar una classe magistral, però algunes idees, com vaig resoldre els meus dubtes.

    Tinc un bon llibre de text de la gramàtica catalana. N’és com un material didàctic per a cursos de llengua catalana i m’ajuda molt amb qualsevol dubte. Té com un resum de la gramàtica i molts exercicis. La pràctica fa perfecte.

    A més voldria recomanar el “Voluntariat de la llengua”. És una bona manera de parlar i practicar català i resoldre problemes de la gramàtica i del vocabulari.

    Vaig fer el voluntariat durant dos anys i va ser una experiència molt positiva.

    Ànims i molt èxit.

    Susann – S2

  4. M. José Rodríguez S1

    30 Nov 12
    18:45 #

    M’agradaria resoldre el dubte que va plantejar la Matilde Ojer S3 sobre la unitat 2:

    “Em costa una mica la conjugació dels verbs i en aquesta lliçó encara he de pensar en com van les conjuncions sinó i si no”.

    La meva recomanació per tal d’ajudar-la seria:
    1. Adquirir un llibre de verbs conjugats en català i anar-los escrivint, en un paper, en tots els diferents temps verbals per memoritzar com són les conjugacions i l’ortografia d’aquestes.

    2. Que utilitzés la construcció “si no” quan hagi d’escriure una frase condicional. Per exemple: “Si no t’aixeques aviat, no et donarà temps a fer tots els deures”.
    I empraria el “sinó” quan vulgui donar una explicació en una frase. Per exemple: no volia anar al cinema, sinó que volia quedar-me a casa.

  5. María del Carmen

    30 Nov 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Natalia Garcia Lopez, Unitat 1
    “Bon dia,
    en aquesta unitat he vist que he de millorar el meu vocabulari, a més em costa diferenciar quin adverbi he de fer servir.
    M’he de posar a estudiar això mes detingudament.”

    Natalia, una manera efectiva de millorar o ampliar el vocabulari podria ser llegir quotidianament els diaris o un llibre que t’agradi i també escoltar la ràdio encara que
    sigui una estona. Això és el que jo faig i puc dir-te que m’ha estat profitós. També el traduir per internet les paraules que escoltem i no sabem, ens ajuda a fixar-les de una manera més ràpida.
    Per saber qui adverbi has de fer servir, has de tenir en compte a quina acció es refereix
    el verb, recorda que l’adverbi modifica un verb, un adjectiu o un altre adverbi.

    Ànim

  6. Crista Traistaru

    01 Des 12
    18:45 #

    Susann ha escrit a la unitat 1
    Punts feble: L’Exercici de les sinònimes ha anat malament. He d’aprendre més vocabulari encara.
    Em passa el mateix amb el vocabulari, però animo perquè el que realment ajuda és la lectura (diaris i llibres) i mirar la televisió. També es pot millora jugant jocs de memòria com: sopa de lletres, memory i unscramble.
    Crec que el vocabulari s’adquireix amb la pràctica, intenta parlar el màxim en català.
    Salutacions,

    Crista T – S1

  7. mariela

    03 Des 12
    18:45 #

    Hola,

    La Anabel Silva ha escrit a la unitat 1:

    Que encara li costa els pronoms febles a ella li passa com al meu també em costa molt els pronoms flebles, penso que els dubtes es poden corregir a força de prácticar els exercicis que no surten bé.

    Així i tot costen d’entendre’ls i més si a mesura que passem de nivell són més complexos.

    Salutacions,
    Mariela S3

  8. Matilde Ojer S3

    03 Des 12
    18:45 #

    Matilde Ojer S3

    Com que som molts els que tenim problemes amb els pronoms febles, no m’ha atreveixo a donar un nom d’autor.
    Jo tinc uns apunts molt aclaidors que vaig treure del gencat.cat, que els tinc des de que vaig començar el curs a distància, que crec que poden ajudar-nos.
    Us deixo l’enllaç:
    http://www.gencat.cat/llengua/itineraris-aprenentatge/suficiencia/scl/scl1/scl17/scl17_02_02.htm
    Espero que us vagi bé.

  9. Milena Novas

    03 Des 12
    18:45 #

    Milena Novas S1

    “En aquesta unitat m’he enfrontat amb els fantasmes del passat!! Continuo fent avenços gramaticals (per exemple, no tinc molts problemes amb la conjugació de verbs), però tinc deficiències de vocabulari i especialment en la derivació de paraules (més les que m’invento). Els exercicis del bloc m’han estat útils perquè m’han forçat a redactar i posar en marxa molts coneixements. Fins la propera unitat! – MARIA B (S1)” UNITAT 1

    Més que ajudar, el que sí l’hi voldria dir a MARIA B (S1), i d’alguna manera confortar-la, es que tots, al igual que ella, ens enfrontem amb aquests terribles fantasmes. Però que no s’espanti!

    El fet de tindre que escriure el bloc molt i molt, i de manera constant, fa que ens afrontem a la ortografia. Trobar-nos amb problemes i dubtes gramaticals ens obliga a investigar i aquesta es la millor manera d’aprendre i memoritzar la regles de ortografia i el vocabulari en català.

  10. María F Martinez S2

    04 Des 12
    18:45 #

    Anabel Silva S3, ha dit a la unitat 2

    Aquesta unitat m’ha costat bastant per concentració o falta d’imaginació sobretot a l’hora de fer textos tant orals com escrits. Estic una mica desmotivada, la veritat.
    L’exercici de síntesi l’he trobat bastant fàcil i no m’ha costat molt.
    He après a fer una opinió oral partint d’una resposta d’un altre.
    Com sempre amb l’ajuda d’un llibre i internet.

    Em sento molt identificada amb la seva observació, i com penso que també escoltaré el meu consell, doncs haig de dir-li que la inspiració depèn del dia i el moment, però que tenim suficients recursos per poder treure endavant una activitat.
    Solament n’hi ha prou amb trobar el moment adequat i connectar el “ship” perquè tot comenci a fluir.
    Escoltar les notícies i llegir el diari en català ajuda molt, no solament per adquirir vocabulari, sinó, per aprendre una mica la manera concisa de redacció.

  11. Anabel

    04 Des 12
    18:45 #

    Anabel Silva S3

    María Berdasco S1 a la Unitat 2 diu: Crec que en aquesta unitat m’he trobat amb els meus problemes de sempre: manca de recursos (principalment vocabulari) per expressar clarament la meva opinió. De la mateixa manera, tinc problemes amb alguna part gramatical (temps verbals o pronoms febles). M’agradaria reforçar més la gramàtica i per això he de fer més exercicis.

    No pateixis, aquestes mancances les tenim quasi tots al principi perquè per la raó que sigui tenim falta de vocabulari i problemes amb la gramàtica, però si vols un consell es tracta de practicar una mica la llengua catalana i fer-te un propòsit de esforçar-te en parlar,escriure, escoltar i llegir tot el que puguis per que de mica en mica veuràs la evolució i et motivarà la milloria que tindràs.
    Ànim!

  12. Beatriz S3

    04 Des 12
    18:45 #

    BEATRIZ S3

    Unitat 2 Maria F fernandez

    Per la gramatica i vocabulari. Pots consultar a parla.cat, jo ho vaig fer i va bé ..

    Per repassar els pronoms i la conjugació d’alguns verbs: Quan Jaume ens envia les correccions de les activitats de síntesi, ens col • loca una pàgina on pots consultar les dubtes
    .

    Escolta les notícies i llegi el periòdic en català: Un altre ejericicio que pots fer, és que durant la teva activitat laboral, escriu textos en català, t’ajudarà a practicar ..

    Bona sort i paciència

    BEA

  13. Pepa Fernández S3

    06 Des 12
    18:45 #

    La Cristal va comentar això:

    Aquesta unitat és semblant a la primera, però més difícil en el que és la gramàtica (els verbs i per descomptat els pronoms febles).
    He utilitzat el Internet i el diccionari per millorar i escriure correctament.
    He trobat dificultats en la part gramatical (els pronoms febles) i també ortogràfica. He après a separar les paraules correctament i també a redactar presentacions de millor qualitat.
    Espero millorar més,
    Cristal T – S1

    Jo li diria a la Cristal que la part gramatical ens es difícil a tots i els pronoms febles mes, crec que a mida que els anem fent servir ens aniran quedant, la ortografia penso jo que es molt bo el llegir , revistes, llibres, es la manera de poc a poc et va entrant.

    Pepa S3

  14. mariela

    06 Des 12
    18:45 #

    Hola,

    Volia agrair a Matilde Ojer S3 per compartir aquesta informació i d’aquesta forma buidar tots els dubtes que tinc sobre aquest tema amb els pronoms febles.

    Moltes gràcies,

    Mariela S3

  15. Isabel González Pedraza S3

    07 Des 12
    18:45 #

    Hola,

    Els dubtes sorgits de la unitat 2, al Jose Antonio del curs S1, no són menys importants que que els pronoms febles,vocabulari,articles, etc…
    Aquest company troba dificultats a l’hora d’ escriure un text i posar els signes de puntuació i algunes regles ortogràfiques. En referència als signes de puntuació, l’he de dir, que a mi m’ha sigut molt útil fer oracions curtes i molt clares. Els textos massa extensos a vegades perden el referent.

    En quant el segon dubte (regles ortogràfiques) com que no ens descriu quines són, no el puc ajudar.
    Però de ben segur que cada dia ens superarem mes!

    Molts ànims a tots!

    Isabel González S3

  16. Natalia

    09 Des 12
    18:45 #

    En la unitat 2 la Maria B va dir,

    “Crec que en aquesta unitat m’he trobat amb els meus problemes de sempre: manca de recursos (principalment vocabulari) per expressar clarament la meva opinió”.

    Per resoldre aquesta manca de recursos pots consultar parla.cat i també les pagines que ens envia el Jaume amb les correccions. A mi em va bé llegir en catalá per ampliar vocabulari.

    Petons

    Natalia Garcia S2

  17. MARÍA BERDASCO

    10 Des 12
    18:45 #

    Jo vaig contestar a la Beatriz del S3, encara que no sé si serà de gran utilitat perquè té els meus mateixos problemes i que penso que també tenen molt altres companys. Referent als pronoms febles, hem de fer molts exercicis. A mi en resulta molt útil el llibre de la Gramàtica “Curs de la llengua catalana-nivell C.” ed castelnou (i el solucionari) i també hi ha molt exercicis a la web de “itineraris d’aprenentatge”. I no pateixis amb els “castellanismes”. Jo escolto molts al carrer … és molt útil llegir llibres. Jo et recomano no escollir llibres traduís, sinó llibres de autores catalans. Poc a poc…

    MARIA B (S1)

  18. jsans

    12 Des 12
    18:45 #

    “Bona tarda,

    Pels comentaris dels companys i companyes, la majoria tenim problemes amb els pronoms febles i la seva combinació. Que són de complicats, oi ?

    Per exemple:

    Quan combinem dos o més pronoms, posarem l’apòstrof sempre el més a la dreta possible. I quan la combinació de pronoms va darrere el verb, els pronoms que no apostrofem posarem un guionet:

    1.- Et + el / la / ho + verb: te’l dono / te la dono ; t’ho dono

    2.- Verb + me + el / la /ho: deixa-me’l / deixa-me-la /deixa-m’ho

    3.- Verb + ens + el /la /ho: envia’ns-el / envia’ns-la /envia’ns-ho.

    Els pronoms “la hi” i “ se us” no s’aprostrofen.

    No és possible combinar dos pronoms idèntics, excepte en el cas de “els els”.

    Crec que per entendre’ls, s’han de fer molts i molts exercicis, i així i tot, encara tindré dubtes. Ànims ! segur que podrem fer-ho.

    Una salutació,

    Mercè Martorell S3


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes