1. M. José Rodríguez S1

    30 Nov 12
    18:45 #

    Projecte: Podríem fer una entrevista o una carta a algún familiar o amic per tal d’aprendre la redacció i l’estructura d’ambdós textos.

    Valoració:
    El que més m’ha agradat ha estat la graella d’exercicis, ja que he pogut practicar la gramàtica, el lèxic, l’ortografia i la puntuació entre d’altres coses.
    El que menys m’ha agradat és haver hagut de fer les gravacions i la realització de la infografia, no per la “dificultat lingüística”, sinó perquè no tenia els mitjans adequats per fer-les.

    Mª José Rodríguez S1

  2. María del Carmen

    02 Des 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Projecte:

    Un projecte podria ser escriure un text a partir d’un somni professional o personal per compartir amb un company el qual, al seu torn, haurà de donar-nos la seva opinió o bé, compartir entre tots una descripció oral d’aquest mitjançant una gravació semblant a les
    que hem fet durant el curs.

    M’ha agradat:

    El que m’ha agradat del curs ha estat aprendre català d’una manera dinàmica, utilitzant algunes eines tecnològiques que mai havia usat com el blog, el podcast o el Dropbox
    per a projectes col • laboratius en grups i en xarxa.

    I sobretot, comptar amb el Jaume Sans i Vellvehí com el nostre tutor que, des del primer
    dia ha estat molt proper, seguint el nostre aprenentatge amb la intenció de què el curs
    sigui per a nosalres motivador per aprendre la llengua de manera col • laborativa, profitosa i enriquidora.

    Jaume, moltes gràcies.

  3. Beatriz S3

    04 Des 12
    18:45 #

    Beatriz S3

    Crec que per millorar la gramàtica, es podria enviar més enllaços on puguem practicar, per a millorar la pronunciació, podria fer-se una entrevista a un familiar o algun company de treball.
    Crear un campus virtual on puguem veure tots els errors i encerts per seqüències ens ajudarien a valorar els èxits i millorar els desencerts.
    Crec que el dinamisme en les activitats de síntesi i Tasques és molt bona, però la por de la gramàtica és inevitable.

    Gràcies

  4. Crista Traistaru

    06 Des 12
    18:45 #

    Projecte: Podríem fer un projecte sobre les festes dels Països Catalans (Andorra, Catalunya, Catalunya Nord, les Illes Balears, País Valencià, la Franja de Ponent i l’Alguer) – crec que ens ajudaria a conèixer moltes coses noves i també aprendre un vocabulari més variat.
    Valoració: M’ha agradat el projecte (els pros i els contres entre els llibres de text i les noves tecnologies) i també he après ha utilitzar el Dropbox, que és molt interessant. Crec que és una manera molt diferent d’aprendre català.
    Salutacions,

    Cristal T – S1

  5. Susann Gotthardt

    06 Des 12
    18:45 #

    Projecte:
    Anem de viatge
    He pensat en el tema viatjar. És un tema molt ampli. Normalment a la gent li agrada anar de viatge. Com projecte col·laboratiu podríem planificar un viatge dels nostres somnis.
    Podríem parlar sobre diferents països, la diversitat dels paisatges, sobre diferents cultures i sobre la manera de viatjar ara i abans.

    Valoració:
    M’ha costat molt treballar amb les noves tecnologies i encara tinc algù exercici pendent, però m’ha agradat molt aquest trimestre. Ara sé que és una infografia, vaig conèixer el twitter i la dropbox.
    Sobretot el tema “Els llibres de text” me ha encantat.

    Moltes gràcies.
    Espero amb interès la propera unitat.

    Susann Gotthardt – S2

  6. Isabel González Pedraza S3

    07 Des 12
    18:45 #

    El projecte per el següent curs,, podria ser que ens enviessis àudios per fer dictats. Primer el text per preparar-lo i desprès la gravació per fer-lo. D’aquesta manera milloraríem molt en faltes d’ortografia. Escriure molt ens enriqueix en vocabulari.

    Valoro moltíssim el que he après en aquest trimestre a fer tasques amb l’ordinador però la meva opinió és que no cal fer tants treballs via Internet com penjar coses al bloc, o la infografia això no t’enriqueix gramaticalment. Perds molt de temps en esbrinar com es fan i et creant angoixa a l’hora de fer-los. Penso que el treballs de gramàtica són molt mes constructius.

    Isabel González S3

  7. Maria F Marinez S2

    07 Des 12
    18:45 #

    Per al proper trimestre podríem fer un projecte culinari: un viatge a través dels costums i els assoliments de la cuina catalana a nivell internacional, des de la cuina camperola, fins als grans xefs i el seu menjar de disseny.

    Del curs valoro la possibilitat de passar una estona agradable acompanyada de l’ordinador, el diccionari i qualsevol diari.
    Pot ser que trobi a faltar la interacció amb els companys i el professor que tenia en el curs presencial.

  8. Matilde Ojer S3

    08 Des 12
    18:45 #

    Matilde Ojer S3

    Un projecte interessant podria ser “Aprendre a l’estranger”. Podria donar lloc a cartes d’admissió en centres, o a posar-se en contacte amb famílies per a intercanvis… i al debat sobre els coneixements tant intel·lectuals, com de costums, idioma… Parlar sobre experiències en altres països, anècdotes pròpies o d’ altres.

    Del curs, allò que més m’agrada són les redaccions. i també les gravacions (on t’adonas de la teva pronunciació)

    I crec que caldria millorar els exercicis gramaticals de les unitats de síntesi. Penso que són una mica escasos. I com diu la Isabel podríem fer dictats.

  9. Jose Antonio

    08 Des 12
    18:45 #

    Projecte: M’agradaria parlar sobre alguna experiència quan estudiava a l’ universitat al meu país d’origen.
    Del curs, el que més em vaig agradar van ser els exercicis gramaticals de la unitat de síntesi i penso que caldria augmentar els exercicis orals amb mes gravacions.
    Salutacions
    JOSE ANTONIO S3

  10. María Moreno

    08 Des 12
    18:45 #

    Per a mi el millor projecte es aquell on és tingui que escriure, llegir i parlar. Com les intervencions orals que hem fet, perquè a part d’això m’obliguen a fer-ne una estructura escrita.

    El que mes m’ha agradat ha sigut les activitats de síntesis.

    Salutacions,

    Maria Moreno S3

  11. Anabel

    08 Des 12
    18:45 #

    Anabel Silva S3

    A mi lo que més m’agradat ha sigut el exercici de lectura, per una raó: amb la lectura vam treballar redacció, expressió oral i escrita. Crec que per mi és el més fonamental i complert per conèixer l’idioma que estas estudiant.
    Un projecte per el trimestre que bé podria ser aquest, llegir més si no és un llibre, podria ser un article d’un diari per exemple.

    Salutacions

  12. Mariela

    08 Des 12
    18:45 #

    Hola,

    Projecte per al trimestre que ve:

    Exercicis per redactar cartes d’aquesta forma es prácticaria els errors gramáticals i ortogràfics.

    Exercicis de textos per prácticar llegir en veu alta.

    La infografia m’ha costat molt fer-la no tant a nivell informàtic sinó a nivell de penjar-la en el blog mitjançant un enllaç per a això m’ha ajudat el meu marit que té més coneixements d’informàtica que jo.

    M’ha agradat molt els exercicis de síntesi encara hiha alguns que costen fer-los com també la gramàtica i el lèxic.

    He après que és un Dropbox.

    Salutacions,

    Mariela S3.

  13. Milena Novas

    09 Des 12
    18:45 #

    Milena Novas – S1

    Proposta de projecte:

    Parlem d’art? Ja se que per qui no l’hi agrada el tema pot ser que sigui una mica dur, però jo ho provo, cadascú escombra cap a casa.

    El curs ha estat força bé, tema interessant, exercicis variats, però tinc que dir que inclús algun amb uns certa dificultat de realització, com la presentació a Internet.

    Crec super interessant que tots ens familiaritzem amb les noves tecnologies, però jo, amb particular, he perdut molt de temps per la realització d’aquest exercici i podria haver invertit aquest temps en altres exercicis gramatical que em son super necessaris.

    Salutacions.

  14. Natalia

    09 Des 12
    18:45 #

    Natalia Garcia S2

    Proyecte,

    Viatjem? m’ha agradaria fer un proyecte dels costums de un pais, podriem aprendre molt.

    El curs ha estat molt bé pero m’agradaria fer mes exercicis granmaticals i de lexic.

    Salutations

  15. Mercè Martorell

    09 Des 12
    18:45 #

    Bona tarda,

    Jo tambè m’hi apunto al projecte “Viatges” , conèixer altres països, altres costums, la
    gent . . .
    Per altre banda, no tinc gaires coneixements informàtics i aquestes tasques són per a mi molt complicades.
    El que m’agrada també és gravar una lectura i després sentir-la; aprens a corregir-te els errors de pronunciació.

    Salutacions,
    Mercè Martorell S3

  16. Pepa Fernández S3

    09 Des 12
    18:45 #

    La meva proposta és també sobre el viatjar, tant pels països catalans com per altres països del món.
    M’ha agradat fer servir Dropbox, sempre s’aprèn alguna cosa nova. El que crec que no tothom li és fàcil segons quines coses d’informàtica.

    Pepa S3

  17. MARÍA BERDASCO

    10 Des 12
    18:45 #

    Aquí vam les meves idees:

    1) PROJECTE. M’ agrada molt la idea de la Susann que tracta de viatges. Jo també sóc molt viatgera i una de las coses que més em sorprèn és com cada país (més bé cada tipus de societat) adapta les seves rutines a la seva cultura. Crec que podria ser interessant i divertit parlar de com les diferents societats viuen un mateix tema. Per exemple, ja que estem en Nadal podria ser entretingut que cadascú de nosaltres parlés de com viuen las festes els diferents pobles del món. O també pot ser un tema més profund com és l’estructura de la família i el paper de les dones en la societat.

    2)VALORACIÓ. Sempre vaig parlar del mateix … l’ús de la tecnologia. Jo no sóc anti-tecnologia, de fet treballo dia a dia amb la tecnologia i reconec que aporta molts avantatges a la nostra societat, incloent en la educació. Valoro molt el treball del Jaume, deu ser terrible organitzar els deures del blog!!! Però (sempre hi ha un però) per els que no tenim molt temps lliure i no podem anar a classes presencials, penso que és millor reforçar els continguts gramaticals i de comprensió. Personalment, i per omplir amb els objectius del curs, les graelles d’exercicis o els exercicis de gravació (que m’ obliguen a parlar i pensar el que vaig a dir) em resulten més útils que fer una infografia amb el power point. Pot ser que sigui molt clàssica en els mètodes d’aprenentatge, però crec que aquestes mètodes rendibilitzen millor el temps.

    MARÍA B (S1)


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes