• Vet aquí un gat, vet aquí un gos…

    El trimestre s’ha fos. És el moment idoni perquè deixeu la versió corregida del text final. Celebro que us hagi agradat el debat dels llibres de text. Hem aconseguit que persones externes s’interessin en el nostre projecte. A més, heu demostrat que no cal que cap COI s’empesqui unes olimpíades per vendre esforç, implicació, confiança, afany de superació… Ho demostreu en cada trimestre, cosa que us he d’agrair.

    Per cert, aneu preparant les maletes perquè ens passarem dos trimestre viatjant.Ens ho hem guanyat, oi?

    Bones Festes i Felicitats, María del Carmen, Mariela, Mercè, Isabel, Pepa, María, Anabel i Matilde!

    A partir del 7 de gener em posaré en contacte per informar-vos del 2n trimestre i la represa del bloc.

  1. Matilde Ojer S3

    21 des. 12
    18:45 #

    Matilde Ojer S3

    Avui és la meva última intervenció en aquest blog, i ja em sento campiona. Després de temps d’estudi, per fi puc dir que ja tinc el meu nivell de suficiència.

    Agraeixo a tots la col·laboració en aquest blog i especialment a Jaume, el nostre tutor, la seva dedicació i esforç per aconseguir que això fos possible, ajudant-nos a tots a millorar amb els nostres comentaris i exercicis internautes que no sempre han estat fàcils.

    Felicito a totes les meves companyes de curs que com jo, també han aprovat.

    Bones festes per tothom!!

    Us deixo el meu text corregit:

    PÀNIC PEL COMENÇ DEL COL·LEGI.

    Com cada any seguim patint els abusius preus dels llibres de text. Aquest any la pujada
    a sigut d’una mitjana del 3%; als pares cada vegada ens costa més fer front a despeses
    desprorcionades.
    Els editors afirmen que es veuen obligats a augmentar-ne el preu per la disminució de les vendes deguda a la reutilització dels llibres.
    Al meu entendre, crec que això només és una excusa per encarir-los. Tots volen bebeficis com a temps passats i això ha de canviar davant d’una crisi en que hem de pensar en guanyar una mica menys i mantenir-nos.

    Jo proposo que les editorials i l’estat arribin a un concens on els llibres no puguin superar un preu asequible per tots, facilitant a aquests editors la baixada d’impostos per la seva producció i venda.

    Per tant penso que això seria la millor solució per ambdues parts de manera que qualsevol persona pugui accedir a l’educació a un preu a l’abast de totes les economies.

  2. Maria

    23 des. 12
    18:45 #

    Maria Moreno S3

    Felicitats companyes!

    Gràcies per tot Jaume.

    • M’OBLIGUEN A NO ESTUDIAR

    Estem bojos? Cada any igual. Arriba el nou curs escolar i gran problema! A qui li sembla just els preus dels llibres? Hem de posar en pràctica recursos que ja existeixen o plantejar-ne de nous i dur-los a terme. Com a exalumna crec que l’intercanvi de llibres és una bona opció per reduir aquesta despesa.

    Avui en dia és ràpid i senzill. Es pot desenvolupar un bon projecte sense cap cost econòmic. Via Internet, per exemple, es forma un grup, s’intercanvien idees i finalment es porta a terme.

    El llibres s’intercanviarien sense pagar res, creant una base de dades, on es podrien donar tants llibres (vigents i en bon estat) com es vulgui. Per cada llibre que es dones s’hi podria recollir un altre. Tot quedaria registrat, perquè si no s’hi necessités cap, potser el proper any sí.

    L’intercanvi de llibres no soluciona tot però ajuda a poder començar el nou curs sense tantes despeses. I no només pels fills, els adults també tenim aquest problema quan pensem a tornar a estudiar. S’ha de fer pinya. Perquè s’aprèn al llarg de tota la vida.

  3. Anabel Silva

    23 des. 12
    18:45 #

    Bon Nadal a tothom i Felicitats als companys!

    ESTALVI EN LA COMPRA DELS LLIBRES DE TEXT

    Cada inici de curs per a alguns pares que tenen fills en edat escolar és difícil afrontar la despesa dels llibres. Amb la situació que està travessant el país fins i tot en l’educació, que no oblidem és un dret, sembla un món on les famílies sempre han de perdre. La raó per a mi és que no s’intenta donar cap solució a aquest problema que any rere any ens provoca.

    Crec que senzillament és el negoci i per part de les editorials no el volen perdre, però a quin preu? No només hem de comprar els llibres sinó que incrementen els preus cada any, on arribarem?

    En aquesta lluita no crec que hagin d’estar només els pares sinó que s’haurien d’unir el professorat. Aquesta actitud passiva no afavoreix l’alumnat. El debat hauria de ser per trobar una solució factible per a tots.

    Una manera podria ser aplicant un servei com el de les biblioteques a les escoles on l’alumnat pugui trobar tant llibres de lectura com de text d’intercanvi. D’aquesta manera també s’educa en el respecte del llibre i la solidaritat, sabent que després de tu hi haurà un alumne que podrà aprofitar aquest servei.

    Hem de pensar que l’educació dels nostres fills d’avui serà el seu futur i el que fem ara per ells demà veurem els fruits.

    Anabel Silva S3

  4. Pepa Fernández

    26 des. 12
    18:45 #

    Bon Nadal a tothom! Felicitats companys! i gràcies per tot Jaume.

    Aquí deixo el text corregit:

    Els llibres de text a quins preus.

    Com a mare de una nena de 11 anys, escric aquest comentari per donar a conèixer la meva opinió entorn als preus dels llibres de text.
    Cada vegada apuguen mes i mes els preus dels llibres, degut a la pujada d’ impostos, a part els interessos que es creen al voltant de quals. Tot se agreuja amb la situació econòmica que estem petin les famílies degut a la crisis econòmica.
    Me agradaria demanar a les escoles que es plantegessin fer un projecte perquè els llibres de text es poguessin socialitzar, intercanviar, reutilitzar, fer de alguna manera per no tindre que desembossar cada any el import tant gran que ens representa a les famílies . Aquesta seria una bona manera per que els nostres fills, aprenguessin a no ser tant consumistes i nosaltres els pares poguéssim tindre un alleujament per arribar a final de mes.

    Pepa Fernández S3

  5. María del Carmen

    26 des. 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Felicitats companys per haver arribat a la meta!

    Trobaré a faltar aquesta forma d’aprenentatge.
    Gràcies Jaume

    Aquest és el meu text corregit:

    En un moment de crisi econòmica com el que estem vivint, avui més que mai hem de
    fer tot l’esforç possible per ajudar els nostres fills en la seva formació, perquè puguin incorporar-se ben capacitats a un mercat laboral molt canviant i extremadament competitiu.

    Per tant, davant les retallades en les ajudes a l’educació per part del govern i les
    magres economies familiars que no troben la manera de reduir les despeses escolars, em sembla necessari crear una xarxa d’intercanvi de llibres de text entre les famílies de l’alumnat i l’AMPA. Tenint en compte que l’AMPA té l’adreça electrònica i els telèfons de les famílies doncs seria molt fàcil implementar-ne per a benefici de tots. Així mateix, per aconseguir un bon aprofitament d’aquesta xarxa és imprescindible que tant la direcció del centre com els professors arribin a un consens per demanar llibres de text que puguin ser reutilitzables i que per fer les pràctiques utilitzin el llibre d’exercicis.

    Així mateix, tots hem d’exigir a les autoritats educatives, responsabilitat i compromís pel que fa als llibres de text que s’han d’utilitzar per al curs i també amb respecte als seus continguts. Això evitaria d’alguna manera que les editorials continuessin fent negocis amb la publicació any rere any de llibres de text incomplets i què, només serveixen per a un curs.

    Molt bo any 2013 per a tots!

  6. María del Carmen

    26 des. 12
    18:45 #

    María del Carmen Rodriguez Do Pico, S3

    Felicitats companys per haver arribat a la meta!

    Trobaré a faltar aquesta forma d’aprenentatge.
    Gràcies Jaume

    Aquest és el meu text corregit:

    Intercanvi de llibres de text

    En un moment de crisi econòmica com el que estem vivint, avui més que mai hem de
    fer tot l’esforç possible per ajudar els nostres fills en la seva formació, perquè puguin incorporar-se ben capacitats a un mercat laboral molt canviant i extremadament competitiu.

    Per tant, davant les retallades en les ajudes a l’educació per part del govern i les
    magres economies familiars que no troben la manera de reduir les despeses escolars, em sembla necessari crear una xarxa d’intercanvi de llibres de text entre les famílies de l’alumnat i l’AMPA. Tenint en compte que l’AMPA té l’adreça electrònica i els telèfons de les famílies doncs seria molt fàcil implementar-ne per a benefici de tots. Així mateix, per aconseguir un bon aprofitament d’aquesta xarxa és imprescindible que tant la direcció del centre com els professors arribin a un consens per demanar llibres de text que puguin ser reutilitzables i que per fer les pràctiques utilitzin el llibre d’exercicis.

    Així mateix, tots hem d’exigir a les autoritats educatives, responsabilitat i compromís pel que fa als llibres de text que s’han d’utilitzar per al curs i també amb respecte als seus continguts. Això evitaria d’alguna manera que les editorials continuessin fent negocis amb la publicació any rere any de llibres de text incomplets i què, només serveixen per a un curs.

    Molt bon any 2013 per a tots!

  7. Mercè Martorell

    03 gen. 13
    18:45 #

    Aquest és el meu últim comentari en aquest bloc.
    Desitjo a tothom un Bon Any Nou.
    Gràcies Jaume.
    Salutacions,
    Mercè Martorell S3

    TEXT FINAL CORREGIT

    PROS I CONTRES DELS LLIBRES DIGITALS
    Encara que personalment m’agraden més els llibres de text en paper, s’ha de tenir en compte que el present i el futur són les noves eines digitals. Aquest materials poden ser un pas endavant en l’ensenyament. Ara bé, han d’estar sempre adaptades a la realitat de cada escola i utilitzar els diferents recursos en funció dels continguts i per cobrir les necessitats dels alumnes i assolir els objectius programats.
    Ara bé, quins són els pros i contres. Per exemple, i entre d’altres, aspectes positius d’aquestes tecnologies en el camp educatiu:
    – Infinitat de recursos educatius,
    – L’alumne s’implica activament, aprendre interactivament és motivador i enriquidor,
    – L’alumne pot veure la seva pròpia puntuació i millorar-la,
    – La immediatesa en la comunicació i l’accés als continguts,
    – Formació continuada per als adults amb la formació a distancia, pels horaris o distàncies no sempre es pot seguir estudiant a no ser que sigui gràcies a aquestes noves tecnologies,
    – Accessibilitats per les zones rurals,
    – El llibre digital possiblement resultarà més econòmic que els llibres de paper.
    Aspectes negatius, entre altres:
    – Problemes de xarxes que no arriben a tot arreu ni funciona correctament,
    – La fiabilitat de les fonts informatives,
    – Perill d’acció als dispositius i a internet,
    – Perill d’aïallament, internet pot ampliar-nos el món o pot fer que ens hi tanquem.
    – Molts d’aquests aparells contínuament estan connectats, per la qual cosa podem perdre la nostra privacitat.
    En resum, s’ha de seguir endavant i amb les noves tecnologíes, perquè ens faciliten la feina, però amb cura amb el seu ús per part dels infants.

  8. M. José Rodríguez S1

    03 gen. 13
    18:45 #

    LLIBRES DE TEXT = NEGOCI

    Amb aquest escrit m’agradaria mostrar la meva indignació com a mare, davant l’encariment desproporcionat dels llibres de text.

    Tinc tres fills, un de 15 anys, una de 13, i un de 10. Cadascun d’ells necessita un mínim de 8 llibres de text. Serien 24 llibres, a un preu d’uns 15€ el llibre, podeu agafar la calculadora i fer comptes…!

    El meu marit té un sou mediocre i jo estic a l’atur des de fa 3 anys. La nostra situació socioeconòmica va conforme als temps que corren. A més a més de l’alt cost dels llibres, afegim que no rebem suport econòmic des de cap institució i no cal dir que amb la tornada a l’escola no arribem a fi de mes.

    És per això que aprofito aquesta oportunitat per demanar als centres escolars o a qui sigui pertinent, que s’implementin solucions o alternatives a la compra de llibres. Aquestes solucions podrien ser la donació de llibres pel seu reaprofitament al llarg dels cursos i el foment d’ aquesta acció, amb la creació d’ alguna plataforma interactiva per donar-ho a conèixer. D’aquesta manera, els pares podrien donar o sol•licitar els llibres des d’Internet.

    Evidentment, aquesta opinió és personal, però crec que és el pensament de molts pares i mares que es troben en una situació similar a la meva.

    M.José Rodríguez S1

  9. Beatriz S3

    16 gen. 13
    18:45 #

    Tecnologia i aprenentatge, un mateix camí

    Tinc dubtes sobre la introducció de la tecnologia a l’aprenentatge. Sembla que tot avanç tecnològic és bo, si penses en la possible desprofessionalització docent, on quedi relegat a un paper de simple instructor. Penso que la facilitat de realitzar tasques per internet en el temps lliure augmenta l’índex de deserció de les aules, no valorant l’ajuda d’un professor i la vivència de passar per les aules d’una escola.
    Crec que tot hauria de començar perquè els nous professors es formin amb idees i activitats didàctiques ajustades a aquesta nova era, perquè la tutorització no es converteixi en una activitat innecessària, sinó que els alumnes reconeguin el límit entre la tecnologia i l’ajuda del professor, aprenguin a organitzar el seu temps per complir els seus deures, se sentin motivats i disminueixi l’absentisme escolar.
    D’altra banda, l’interès de la indústria editorial per la venda de llibres és un punt molt important en aquesta època de crisi. Moltes escoles s’organitzen per reciclar el material insentivat amb premis als que conservin millor els llibres perquè altres els puguin aprofitar. Crec que per a les escoles que no tinguin acccés a la tecnologia, aquesta és una bona opció.

    No tot el “nou és bo”, tampoc que “més val vell conegut que dolent per conèixer”. Només crec que les generacions canvien i que depèn de nosaltres mateixos com assumim el canvi

    Gràcies.


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes