• Com entenem aquesta modalitat?

     

     

    La modalitat a distància satisfà a totes aquelles persones que tenim  interès per aprendre, però  que ens falta temps per anar a classe de forma continuada.  Considerem que el principal benefici d’aquest mètode és que nosaltres, els alumnes,  som  qui decidim el nostre propi ritme de treball i el professor – en aquest cas, tutor—  es converteix més en un guia. Ara bé, aquesta metodologia exigeix un període d’adaptació, sobretot en l’ús  de les noves tecnologies.

    Com ja hem apuntat, ens permet rendibilitzar  l’aprenentatge per diferents  motius.  D’entrada, podem gestionar-nos l’horari i el ritme de dedicació de les diferents unitats. Es difícil calcular la quantitat de hores que necessitem, ja que això dependrà de com aprofitem el nostre esforç. De totes maneres, sempre aconseguirem estalviar temps. En segon lloc, aconseguim assolir els diferents objectius gràcies a l’esforç i la confiança en nosaltres  mateixos, cosa que  ens proporciona força satisfacció. A més, com que som nosaltres qui gestionem la nostra formació sempre podem ampliar i plantejar-nos activitats complementàries.  Per exemple, podem fer dictats en línia per millorar l’ortografia, consultar els diferents diccionaris disponibles al bloc per resoldre dubtes lingüístics, llegir en veu alta per escoltar-nos i corregir les errades de fonètica i tractar de practicar el català en les nostres activitats quotidianes, com establir converses quan fem les compres. D’altra banda, comptem amb un tutor. S’encarrega de guiar-nos en l’aprenentatge que es basa que l’alumne investigui, explori, pensi, decideixi i investigui els seus errors. Tot i que ens pot donar suport en un moment determinat, també ens motiva constantment. Així doncs, pensem que l’alumne a distància s’ha de definir com una persona  que es responsabilitzar de participar en les activitats.  Es compromet en les obligacions que comporten aquesta modalitat d’estudi. Cal que sigui perseverant en el seu aprenentatge per aconseguir els seus objectius. Considerem que ha de reunir els valors següents: constància, disciplina, voluntat i ment oberta.

    Tanmateix, aquests avantatges poden convertir-se en adversos. El fet d’aprendre sols molts cops ens  desmotiva o ens fa creure que no podrem aconseguir la nostra fita.  A més, no haver d’assistir a cap centre ni tenir un horari pot ser una dificultat per a aquelles persones que no tenen prou capacitat per organitzar-se i seguir un horari de formació. Us recomanem unes pautes per superar aquests inconvenients. Primer de tot, com a alumnes, hem de tenir ganes de superar-nos i l’objectiu de treure’ns el curs. Cal tenir disciplina, és a dir, mirar el correu electrònic, el bloc de manera constant i fer les tasques per al dia indicat. No hem de llençar la gorra al foc ja que potser el primer cop no ens surt, ni el segon tampoc però a base d’anar practicant a poc a poc anem aprenent, hem de saber que no som màquines i molts cops per aprendre alguna cosa ens cal esforçar-nos-hi. És important el fet d’ampliar els coneixements que ens ensenya el tutor tant amb un llibre de text com amb altres opcions (via Internet, altres persones…). Per exemple, podem aprofitar l’estona que fan els deures els nostres fills per dedicar-nos al curs a distància. Un altre desavantatge pot ser el desconeixement de les tecnologies. Ens pot semblar que perdem molt temps esperant que les tecnologies funcionin correctament en el seu moment. Ara bé,  si aconseguim superar la primera fase, alliberar-nos de la por a l’aprenentatge a distància, descobrirem que en realitat tot són avantatges, ja que podem adaptar el curs a la realitat individual de cadascú.
    Com a conclusió, podem dir que l’aprenentatge a distància va més enllà d’una transmissió de coneixements virtuals, sinó que és un nou model pedagògic. Perquè a més de  l’assoliment dels continguts, transmet una manera d’enfrontar-se a l’experiència de cadascun en l’àmbit laboral o social de la persona. D’altra banda, la innovació del mètode és que el punt de partida es troba en l’alumne, en el seu material propi i en la recerca activa i personal en el procés de l’aprenentatge. Hem d’afirmar que la modalitat a distància és un nou repte. Implica un nou paper per a l’alumne que ha d’adaptar-se a les noves tecnologies i li requereix més constància i disciplina. També suposa un nou paper per al tutor perquè ha d’engrescar contínuament l’alumne per mantenir-lo motivat. Amb el seus avantatges i inconvenients, s’ha de tenir en compte com una opció de futur que cada vegada s’implementarà més. Per tant, creiem que aquest model a distància és un excel·lent mètode d’aprenentatge per aquests motius. Primer, facilita la conciliació de la vida laboral i familiar amb els estudis. Segon, permet una àmplia flexibilitat d’horaris. Tercer, ens posa a l’abast l’ús de les noves tecnologies de la informació.
    I, per últim,  ens motiva a realitzar una recerca activa dels continguts, i per tant, una implicació quasi al cent per cent. Per tots aquests motius, i a més, per la nostra experiència personal, us recomanem aquest nou i enriquidor camí.

    Que tingueu una bona travessa !!!

    Text elaborat per M. del Carmen, Amparo, Beatriz, Mayte, Montse M., Lidia, M. José, Mertixell, Montse A., M. Ángeles, Mercè, Cristina, Lola, Míriam, M. Carmen, Milena, Lupe, Rosa M., Pepa, Lourdes, Ana, Esther, Mónica, Josep A., Silvia, Verónica, Matilde, Natalia, Yvonne, Sandra, Tomas, Mariela, José Luis, Marga, Antònia


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes