• Som forasters?

    D’estherase, extreta d’http://www.flickr.com/photos/78364563@N00/340565398

    Sóc nascut a Calella (Maresme). La procedència de la meva família paterna és de Bonmatí, i l’origen de la meva família materna és entre Osor i Sant Hilari de Sacalm. Una besàvia meva, l’àvia Dorinda, era gallega. Les companyes de la meva àvia se’n reien perquè les convidada a brunyols per  Quaresma. La titllaven de pagesa.

    Com ja sabeu, ara visc a Begues. Tot i que els meus fills hi han nascut, sempre seré foraster. Així ens classifiquem els que hi vivim: entre forasters, estiuejants i beguetans de soca-rel.

    Aprofitarem aquesta unitat per treballar els punts de vista que podem adoptar en un viatge:

    • Cal que revisem el text amb els ulls del lector. Heu d’elaborar un pla de millora. Cliqueu aquí.
    • Practiquem l’expressió oral. D’entrada, heu de gravar-vos llegint en veu alta un text. Cliqueu aquí.
    • Continuem amb la segona proposta oral, una intervenció. Cliqueu aquí.
    • Finalment, heu de completar el dietari d’aprenentatge. Cliqueu aquí.

    Recordeu que teniu fins al 17 de febrer per enllestir les diferents tasques.

    Ànims!

    Article complet

  • Segueix-nos

    De Jeff Youngstrom, extreta d’http://www.flickr.com/photos/68241640@N00/233158368

    Heu d’exposar l’itinerari que m’heu proposat en la unitat anterior (cliqueu aquí)  per conèixer la vostra terra. Aquesta tasca s’estén en la propera unitat: un company us la valorarà i haureu d’elaborar la presentació que acompanyarà aquesta intervenció oral.

    Per planificar-la, aquí teniu un full de ruta.

    Full de ruta intervenció  oral itinerari - com preparo la intervenció

     

    Recordeu que per gravar-vos, heu d’utilitzar l’apliació Vocaroo.  Cliqueu aquí per gravar-vos. Si voleu saber com es fa servir, cliqueu aquí. Hi teniu un tutorial.

    Obtindreu 2 punts si la intervenció segueix el full de ruta.

     

     

     

     

    Article complet

  • Forasters

    De loungerie, extreta d’http://www.flickr.com/photos/97041449@N00/2907404544

    Us ve de gust una mica de cine? Mireu el tràiler d’aquesta pel·lícula.

    Cliqueu aquí.

    Coneixíeu aquesta pel·lícula de Ventura Pons? Llegiu-vos  les notes del director. Cliqueu aquí. (Consulteu filmografia / Forasters / Notes del director)  Trieu-ne dos paràgrafs i graveu-vos llegint-los en veu alta. Per fer aquesta activitat, enguany, utilitzarem l’aplicació Vocaroo.  Cliqueu aquí per gravar-vos. Si voleu saber com es fa servir, cliqueu aquí. Hi teniu un tutorial.

    Com valorem la lectura?

    ASSOLIT

    2 punts

    POC ASSOLIT

    1 punt

    GENS ASSOLIT

    0 punts

    El ritme i l’entonació són correctes. La lectura és fidel al text. El ritme i l’entonació tenen alguna vacil·lació. La lectura és bastant fidel al text. El ritme és lent i amb moltes vacil·lacions. L’entonació no és correcta. La lectura no és fidel al text perquè distorsiones alguna paraula, te la inventes o l’omets del text.

    Escriviu un comentari deixant l’enllaç de la vostra lectura i quina puntuació us doneu.

    Article complet

  • Com a lectors, què en penseu?

    Writing words..

    Consulteu els criteris avaluatius de l’article d’opinió.

     

    Han servit per elaborar una pauta de revisió. Descarregueu-vos- la i i apliqueu-la al text que vau escriure en la unitat 1 (cliqueu aquí).

    PAUTA DE REVISIÓ S3 article d’opinió

    Després, escriviu un comentari indicant quin és el vostre pla de millora, és a dir,  què cal que milloreu del text. Obtindreu 1 punt.

    Article complet

  • Ens n’anem de viatge?

    Per orange tuesday (http://www.flickr.com/photos/63138333@N00/2091081870)

     

    Tal com vau proposar,  aprofitarem aquests dos trimestres — els darrers d’aquest bloc– per viatjar.  Si Phileas Fogg va desafiar els estirats companys del club a què pertany a ser capaç de fer la volta al món en 80 dies, en podrem planificar una altra nosaltres en menys de 40 hores? Aquest és el repte d’aquest trimestre. El superarem, tal com heu anat fent, oi?

    • D’entrada,  m’hauríeu de convèncer per què cal viatjar.  Cliqueu aquí.
    • Per poder planificar la ruta, cal que sapiguem quines en són les destinacions. Cliqueu aquí.
    • Per cert, quines empremtes heu trobat del vostre lloc d’origen. Cliqueu aquí.
    • Seguim la tradició. Podeu valorar com us ha anat aquesta primera unitat? Cliqueu aquí.

    Article complet

  • Com us ha anat la unitat 1?

    Cal que valorem com ha anat aquesta unitat.  Escriviu un comentari que respongui aquestes  qüestions:

     

    Obtindreu 2 punt si:

    • indiqueu nom curs
    • apunteu un objectiu o un contingut que heu assolit i un altre que us costa o no l’enteneu del tot
    • compliu el termini (segons el calendari de lliurament de les activitats de síntesi)

    Si no, haureu guanyat només 1 punt.

    Article complet

  • Quins rastres heu trobat de la vostra terra?

    Per Hannah Nicole [Aspire] (http://www.flickr.com/photos/49797731@N04/5168129531)

    Aneu a saber si Opòton va patir la síndrome d’Ulisses  al llarg de la seva expedició. Ben segur que Avel·lís Artís i Gener, l’autor,  en podria parlar quan evoqués el seu exili.

    Per obtenir 1 punt més, podeu relatar quines empremtes heu trobat aquí, a Catalunya,  de la vostra terra o bé quins indrets catalans us l’evoquen.  (màxim 100 paraules)

    Com que és una entrada dedicada a l’enyor, gaudiu d’aquesta ‘audició!

    Article complet

  • On anem?

    Per Patrick Q (http://www.flickr.com/photos/85966598@N00/204252734)

    Podem fer la volta al món? Per poder preparar la ruta, deixeu un comentari indicant quin és el vostre lloc de naixement i quins altres punts de la vostra terra natal recomaneu que visitem. Obtindreu 1 punt.

    Article complet

  • Per què viatgem?

    Per cindy47452 (http://www.flickr.com/photos/57038667@N00/227582138)

    Ho reconec: no sóc gens nòmada. Potser es deu al fet d’haver nascut en un municipi turístic? Potser perquè havia de treballar per les vacances per pagar-me els estudis? Potser perquè sóc mandrós? No ho sé, però no tinc ànima viatgera. Si hem d’emprendre una volta al món, m’heu de convèncer per què cal viatjar.

    M’ho he preguntat un munt de vegades. Fins i tot, he trobat aquestes entrades de blocaires rodamons:

    Per obtenir 2 punts, heu de deixar un comentari d’un mínim de 180 paraules convencent-me dels avantatges de viatjar.

    Bona escriptura i bona audició!

    Article complet

  • Vet aquí un gat, vet aquí un gos…

    El trimestre s’ha fos. És el moment idoni perquè deixeu la versió corregida del text final. Celebro que us hagi agradat el debat dels llibres de text. Hem aconseguit que persones externes s’interessin en el nostre projecte. A més, heu demostrat que no cal que cap COI s’empesqui unes olimpíades per vendre esforç, implicació, confiança, afany de superació… Ho demostreu en cada trimestre, cosa que us he d’agrair.

    Per cert, aneu preparant les maletes perquè ens passarem dos trimestre viatjant.Ens ho hem guanyat, oi?

    Bones Festes i Felicitats, María del Carmen, Mariela, Mercè, Isabel, Pepa, María, Anabel i Matilde!

    A partir del 7 de gener em posaré en contacte per informar-vos del 2n trimestre i la represa del bloc.

    Article complet


Categories


Històric


diccionaris


material didàctic


organismes


recursos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes