RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Usos de twitter

    “Una xarxa d’informació en temps real que permet connectar-se a assumptes d’interès. Simplement, cal buscar comptes rellevants i seguir les converses .”

    Twitter es defineix com una xarxa social amb format “microblogging” que permet a un usuari registrat enviar i rebre missatges de text de fins a 140 caràcters, anomenats “tweets” (piulades, tuits). Els usuaris segueixen els tuits d’altres persones, es poden subscriure com a “seguidors” d’aquestes mateixes persones… També poden retuitejar els missatges que reben i que troben interessants per als seus propis seguidors, com contestar directament als seus autors.

    Twitter ens permet:

    1. Seguir portals i persones que aporten informació interessant sobre temes educatius.
    2. Compartir amb els alumnes i els companys recursos, propis o descoberts, publicats al web: imatges, vídeos, documents, presentacions, arxius…

    3.  Portar els projectes de l’aula fora de l’espai i el temps de la classe.

     

    Algunes idees per fer servir twitter amb els alumnes:

     

    1. Es pot promoure el desenvolupament d’habilitats de selecció i síntesi  d’informació (expressar una idea completa en només 140 caràcters).
    1. Es poden fomentar formes d’escriptura breus com els versos tradicionals japonesos, coneguts com  a haiku.
    1. Es pot plantejar als alumnes un tema, dies abans de la classe, perquè en facin una pluja d’idees per mitjà de Twitter. Així,  es pot disposar de més temps a l’aula per analitzar el tema o per aplicar-ne coneixements. (És important marcar amb # el nom del tema per consultar fàcilment les idees aportades pels alumnes).
    1. Podem demanar als alumnes que publiquin almenys tres missatges setmanals en català. A partir d’aquí es poden comentar les errades dels missatges, etc.

    He extret aquesta informació de la pàgina www.eduteka.org/TwitterEducacion.php/ .

    Tutorial de twitter en català

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • mmiret: Tens tota la raó, Raquel. Jo seria la primera que no voldria sortir, però potser els menys tímids s’hi...
  • Raquel Olivé: Caram! m’ha semblat molt interessant! ara bé, no sé si els alumnes s’hi engrescarien gaire:...
  • Raquel Olivé: Com a Consorci, podem obrir un bloc amb els alumnes on vulguem i com vulguem? o s’ha de fer en...
  • Raquel Olivé: Aquesta setmana al meu I3 vam explicar com havíem de riure en català correcte pel twitter! HAHAHAHA!...
  • Raquel Olivé: Molt bo el vídeo! m’he fet un fart de riure!

Núvol d'etiquetes

2.0 adell aprenentatge aprenentatge dinàmic aprenentatge educació col·laboració usos de wiki aprenentatge informal autonomia avaluació blocs blocs educatius blogs a ensenyament Comunicació comunitat d'aprenentatge connectivisme Diccionari visual Edupunk Enfocament per tasques ensenyament Entorn Facebook google docs Informació integració nova pedagogia PLE PLN senyoreta SLC Montcada i Reixac tasques tic web 2.0 wiki wikis youtube