RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • Usos del blocs a l’ensenyament

    Utilitzar-lo com a tauler d’anuncis
    Publicar la programació de l’assignatura amb els objectius, continguts d’una assignatura o curs.
    Publicar el tipus d’avaluació que es realitzarà i com es qualificarà el curs o l’assignatura.
    Agenda/diari/organitzador del curs (dates d’entrega de tasques, calendari d’exàmens, etc…).
    Anunciar novetats relacionades amb l’assignatura: conferències, articles, notícies, fets d’actualitat…
    Penjar fotos de sortides i excursions (viatges, activitats culturals,..).
    Utilitat com a repositori de recursos que proporciona el professor:
    Publicar continguts i activitats en diferents formats (texts, sons, imatges, animacions): continguts complementaris, de reforç, d’ampliació,exercicis.
    Com a recopilatori d’enllaços interessants de la web.
    Utilitat com a eina de comunicació i discussió.
    Per a la realització de projectes, on es pot veure la seva evolució i es pot comentar els problemes que li estan sorgint mentre es van realitzant.
    Per a la realització de projectes amb alumnat allunyat geogràficament.
    Per realitzar aclariments, comentaris i rectificacions del que s’ha vist a la classe.
    Oferir gravacions o comentaris sobre les sessions de treball per tal que les puguin repassar o consultar aquells alumnes que no hagin assistit a classe.
    Com a punt de reflexió sobre el que s’està veient a classe, comentar els vídeos penjats, els nous recursos…
    Com a eina d’expressió i comunicació, quan ells mateixos són creadors d’entrades d’un bloc col·lectiu (taller literari, redacció de poesies, contes…).
    Utilització com a quadern de classe, quan cada alumne té el seu propi bloc.
    Per a la recomanació de llibres i lectures entre els mateixos alumnes.
    Lloc per plantejar dubtes i compartir-los amb la resta dels companys de classe.
    Utilitat per a publicar, entregar i/o compartir treballs dels alumnes (obligatoris o lliures):
    Escriure un diari de l’alumne per anotar el més important que s’ha après durant el dia, relacionant els continguts que es treballen en les diferents assignatures.
    Elaborar un diari de l’aula de caire informal (les seves fotos, les seves experiències, aniversaris, etc.) que faciliti la relació entre els companys d’aula o centre.
    Presentar els resultats d’una activitat.
    Realitzar treballs en grups per realitzar alguna activitat.
    Elaborar un diari de recerca.
    Elaborar un fotoblog, videoblog, etc. amb caràcter il·lustratiu del que s’està treballant a l’aula.
    Crear una biblioteca de recursos que es consideri d’interès.
    Crear un conte col·laborativament entre diferents alumnes, d’una mateixa aula o allunyats geogràficament.
    Utilitzar el bloc com a espai que permet l’intercanvi de documentació i la seva classificació ordenada.
    Utilitat com reforç a l’aprenentatge de la lectura i escriptura.

    Amb altres docents:

    Utilitat com a tauler d’anuncis entre els docents.
    Calendari d’avaluacions.Utilitats dels blocs, wikis i xarxes socials per a una docència 2.0
    Planificació mensual de reunions.
    Com a repositori de recursos que proporcionen els diferents professors amb un interès comú.
    Com a eina de comunicació i discussió
    Un espai de trobada per compartir experiències.
    Per a publicar i compartir les pròpies creacions (tutorials, vídeos, llibres, articles, pràctiques educatives…).
    A mode de presentació en activitats de formació.
    Per a documentar les diferents activitats que es duen a terme a les aules.

    Al Centre

    Com a eix vertebrador de la pàgina web del centre, on tots els blocs de les diferents aules convergeixen a una sola pàgina web o bloc.
    Com a eina de comunicació i discussió.
    Utilitzar el bloc com a revista escolar del Centre.
    Com un repositori d’informació del centre, on s’inclouen els diferents documents
    del centre.

    Avantatges, inconvenients i observacions sobre l’ús dels blocs

    Avantatges:
    Són com una jornada de portes obertes permanent al centre.
    Millora la comunicació del grup de classe i afegeix un intercanvi pluridireccional, mitjançant els comentaris.
    Són un mitjà d’ensenyament més dinàmic
    Contribueixen a la socialització dels materials.
    Són com un aparador de les seves pròpies produccions. Els alumnes són conscients dels seus resultats i de que han de cuidar els aspectes d’allò que publiquen.
    Potencien el treball col·laboratiu.
    Creen la necessitat als alumnes de llegir, d’indagar, de cercar una informació determinada, de ser més autònoms, de sentir-se valorats per trobar o fer coses diferents als seus companys.
    Ajuden a introduir als alumnes en l’ús de les TIC permetent posar a l’abast de tots les noves tecnologies.
    Són una eina per comunicar, compartir i participar.
    També fomenten la reducció de paper a l’hora de presentar un treball, recollir documents de classe, etc., per tant es té més cura del medi ambient.
    Permeten fer una retroalimentació alumne-professor/a sobre diferents aspectes de la programació, etc. (dificultats, què ha agradat, suggerències…).

    Inconvenients:
    Es necessiten aules d’informàtica ben dotades amb uns mínims per poder treballar en grup.
    Cal tenir uns coneixements mínims de la llengua i l’ús dels ordinadors.

    Observacions:
    Es recomanable crear un bloc per a un context i una funcionalitat concreta. Com més clara sigui la funcionalitat per la s’ha creat el bloc, més senzill serà redactar i construir missatges.

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • mmiret: Tens tota la raó, Raquel. Jo seria la primera que no voldria sortir, però potser els menys tímids s’hi...
  • Raquel Olivé: Caram! m’ha semblat molt interessant! ara bé, no sé si els alumnes s’hi engrescarien gaire:...
  • Raquel Olivé: Com a Consorci, podem obrir un bloc amb els alumnes on vulguem i com vulguem? o s’ha de fer en...
  • Raquel Olivé: Aquesta setmana al meu I3 vam explicar com havíem de riure en català correcte pel twitter! HAHAHAHA!...
  • Raquel Olivé: Molt bo el vídeo! m’he fet un fart de riure!

Núvol d'etiquetes

2.0 adell aprenentatge aprenentatge dinàmic aprenentatge educació col·laboració usos de wiki aprenentatge informal autonomia avaluació blocs blocs educatius blogs a ensenyament Comunicació comunitat d'aprenentatge connectivisme Diccionari visual Edupunk Enfocament per tasques ensenyament Entorn Facebook google docs Informació integració nova pedagogia PLE PLN senyoreta SLC Montcada i Reixac tasques tic web 2.0 wiki wikis youtube