El bloc d’aula dels cursos de català per a adults

  • Felicitats i bon estiu!!!

    Aquest trofeu és per a vosaltres! Ara sí que ja esteu tranquils… I contents!!! Moltes felicitats per la feina feta durant tot el curs, pels coneixements que heu assolit i perquè ja podeu dir que teniu el nivell C!

    Molt bon estiu a tothom i gràcies per tot!

    Article complet

  • L’esprint final

    Noies i noi,

    Ara sí que estem a punt d’acabar… Tot i que suposo que ho teniu molt clar, us recordo les dates de l’examen:

    • Dimecres 30 de maig: examen escrit
    • Dilluns 4 de juny: examen oral
    • Dimecres 6 de juny: notes

    Dimecres que ve repassarem els continguts que hem treballat durant aquest nivell. I resoldrem els dubtes que tingueu!

    Article complet

  • Seguretat viària

    En aquesta unitat haureu de redactar un article d’opinió per a la revista digital El Semàfor per tal de conscienciar els conductors i conductores que cal conduir de manera responsable per reduir al màxim els accidents de trànsit.

    Ahir vam llegir uns quants textos en veu alta (alhora que practicàveu la dicció i teníeu en compte alguns fenòmens fonètics) i en vau extreure les idees principals. D’aquesta manera, aneu recollint idees que us podran servir per al vostre article d’opinió que redactareu a la tasca final.

    També vam llegir el correu electrònic d’una companya en què explicava una experiència personal. Vam haver de recordar alguns aspectes de les conjugacions verbals (verbs velars, certs verbs que es conjuguen com si fossin de la 3a conjugació quan són de la 2a, verbs incoatius, purs, dièresis en algunes formes…). Durant aquests dies de pont heu d’acabar els exercicis que us vaig donar a part; els corregirem dimecres vinent.

    Bon pont!

    Article complet

  • Organització familiar

    Dimecres vam acabar la unitat 3, i ho vam fer redactant a classe un correu electrònic als vostres germans i germanes en què hi havíeu d’explicar la proposta individual de com us podríeu organitzar per tenir cura del vostre pare, que ha patit un trencament de maluc.

    En el text hi havíeu d’incloure un si no o un sinó. A veure si els heu utilitzat correctament!

    També hem treballat l’ortografia de les consonants p/t/c i b/d/g. Aquí us penjo un document amb exercicis i solucions perquè les practiqueu una mica més.

    Fins dilluns, que serà dia de Sant Jordi, i començarem la unitat 4!

    Article complet

  • Ara toca un descans…

    Se’ns presenta una bona setmana de descans. Així que, descanseu, però no us oblideu, ni que sigui una micona, que en tornar tenim la recta final del curs!

    Aneu fent els exercicis de pronoms febles, que els corregirem quan tornem, per tal de preparar-vos per a la prova de pronoms que farem el dilluns 16 d’abril.

    I aneu entrant en la unitat 3, que començarem el dimecres. En aquesta unitat també haurem d’adoptar un rol, en aquest cas, familiar. La vostra mare o el vostre pare s’ha trencat un maluc i entre tots els germans haureu d’organitzar-vos per veure com solucioneu el problema.

    I ara sí, bones vacances!!!

    Article complet

  • La setmana que ve, assemblea!

    Ara ja hem argumentat i contraargumentat la nostra decisió que, tot s’ha de dir, estan molt ben fets: felicitats! La propera setmana, haureu de distribuir-vos els arguments i explicar-los a la resta de treballadors i treballadores que estan convocats a l’assemblea per debatre si acceptem o no el trasllat a Berga.

    A banda d’això, corregirem un exercici de pronoms febles i també acabarem les activitats que hi ha en la tasca 3 del llibre.

    Per als que no vau venir a classe, us adjunto l’activitat que vam treballar en grup.

    A més, aquí teniu dos documents per practicar l’ortografia que hem treballat en aquesta unitat: S3_U2_tg_tj_x_teoria i exercicis, S3_U2_nasals_teoria i exercicis.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Volem el trasllat a Berga?

    En la darrera sessió vam fer una pluja d’idees sobre avantatges i inconvenients del trasllat de l’empresa a Berga. Després, cadascú va prendre la seva pròpia decisió: hi estic a favor o hi estic en contra? Un cop presa la decisió, a casa, heu de fer l’activitat 1 de la tasca 2 (pàg. 48-49), en la qual heu de plantejar-vos avantatges i inconvenients.

    En la propera sessió els posarem en comú i podrem començar a argumentar la nostra decisió amb l’objectiu de defensar-la en l’assemblea que tindrà lloc al final de la unitat.

    Article complet

  • Concurs de haikus en català

    El Consorci per a la Normalització Lingüística organitza un concurs de haikus en català per commemorar el Dia Mundial de la Poesia, que se celebra el 21 de març. L’activitat s’inscriu en el marc de l’Any de la Paraula Viva, que organitza l’Institut d’Estudis Catalans. Adreçat a  l’alumnat dels cursos de català i als voluntaris i aprenents del programa Voluntariat per la llengua, el concurs es du a terme a la xarxa social Facebook, en concret a la pàgina:

    http://www.facebook.com/paraulahaikus

    Us animem a penjar el vostre haiku al Facebook, la pàgina és oberta a les aportacions de tothom.

    El concurs finalitza a les 23.59 hores del dia 22 de març de 2012.

    Més informació i bases:
    http://www.cpnl.cat/dmp.html

    Un haiku és un poema d’origen japonès de tres versos, amb 5, 7 i 5 síl·labes, respectivament. Aquí en teniu un de mostra:

    Camí de sol.

    Per les rutes amigues,

    unes formigues.

    (Joan Salvat Papasseit)

    Article complet

  • Els béns immaterials no pasturen! Els bens, sí

    Dilluns us tornaré l’exercici d’accentuació, però ja us avanço que no és per tirar-hi coets…

    D’entrada, només una persona ha posat accent a béns immaterials. Recordeu que és un accent diacrític, per diferenciar-la de bens (= ovelles).

    Us poso l’enllaç als itineraris perquè repasseu l’accentuació. Un cop entreu en aquesta pàgina, heu d’anar al menú de l’esquerra, on diu Accentuació.

    Article complet

  • Comencem la unitat 2

    Ja hem acabat la unitat 1 i heu argumentat si estàveu o no a favor de l’ús de monopatins, bicicletes i skates al parc del barri. Ara, en aquesta unitat, haurem de veure quins avantatges i inconvenients trobem al trasllat de l’empresa on treballem. Ens volen traslladar a Berga!

    Ahir vam fer suposicions sobre aspectes de la ciutat on ens volen traslladar (tasca 1, activitat 3). A més, vam parlar de les oracions condicionals i vam treballar els temps verbals que cal utilitzar en aquests tipus d’oracions. Us podeu descarregar l’exercici que vam fer.

    Recordeu, els que no ho heu fet, de portar-me les oracions amb h aspirada i muda, i també l’article d’opinió, els que no vau venir a classe. Tot això són feines de la unitat 1.

    Guaiteu l’infern del Salt de Plens de Patum! Si voleu saber-ne una mica més, de la festa, podeu entrar aquí. Si voleu conèixer millor Berga, informeu-vos-en.

    Article complet