• I2 – 3a setmana (16 i 18 d’abril)

    photo credit: Banc de Sang i Teixits Jo x tu donaria la vida via photopin(license) 

    SANT JORDI

    Josep M. de Sagarra

     Sant Jordi duu una rosa mig desclosa

    pintada de vermell i de neguit.

    Catalunya és el nom d’aquesta rosa

    i sant Jordi la porta sobre el pit.

     

    La rosa li ha donat gaudis i penes,

    i ell se l’estima fins qui sap a on;

    i amb ella té més sang a dins les venes

    per poder vèncer tots els dracs del món.

    _____________________________________________________________

    Entre altres cosetes (accents, verbs, puntuació de textos…) el plat fort de la setmana ha estat la dièresi. Aneu fent els exercicis del llibre que us he manat. Si voleu tenir una  exposició resumida i molt clara de l’ús de la dièresi, teniu aquest enllaç.

    RESUM DIÈRESI:  CLICA AQUÍ

    I a l’enllaç següent trobareu uns quants exercicis de dièresis, amb la solució.

    EXERCICIS DIÈRESI: CLICA AQUÍ

    _________________________________________________________

    Pel que fa a la carta per puntuar que vaig publicar la setmana passada, aquí teniu una PROPOSTA DE SOLUCIÓ:

     Roma, 18 d’agost de 2014

    Ei! Alumnes de l’I2,

    Com esteu? Espero que bé. Ja veieu que jo sóc una mica lluny. He anat a passar una setmana a la bella Itàlia per gaudir una mica de les vacances, però com veieu no m’he oblidat de vosaltres i us he escrit aquesta postal.  Roma m’encanta. És la primera vegada que la visito i aquests dies se’m fan curts per veure-ho tot. Hi ha tantes coses per veure   Us recomano que, si podeu fer una escapada, visiteu la ciutat. Els  museus, les places, les escultures i la cuina italiana us estan esperant!  Ho fareu, oi?

    Una abraçada,

     Esteve

    Bona setmana !

    Article complet

  • I2 – 2a setmana (9 i 11 d’abril)

    photo credit: hl_1001 Rome: Colosseum at Sunset via photopin (license)

    Aquesta setmana ja ens hem posat a la feina.  Esses  sonores i sordes, accents, dièresis…  Per cert, gràcies per les postals que m’heu  enviat des de …….  

    Jo també us envio una postal des de Roma, que és on he anat per Pasqua. No l’he puntuada perquè he pensat que, com que ja ho sabeu fer, m’hi ajudaríeu. Diu així:

    Roma 2 d’abril de 2018  ei alumnes de l’I2 com esteu espero que bé ja veieu que jo sóc una mica lluny he anat a passar una setmana a la bella Itàlia per gaudir una mica de les vacances però com veieu no m’he oblidat de vosaltres i us he escrit aquesta postal Roma m’encanta és la primera vegada que la visito i aquests dies se’m fan curts per veure-ho tot hi ha tantes coses per veure us recomano que si podeu fer una escapada visiteu la ciutat els museus les places les escultures i la cuina italiana us estan esperant ho fareu oi una abraçada Esteve

    Si en teniu ganes, podeu reescriure la postal amb la puntuació adequada i deixar-la als comentaris.

    ___________________

     Recordeu-vos de triar el llibre de lectura i penseu què és allò que sabeu fer molt bé i que m’explicareu.

    Bon cap de setmana!

     

     

    Article complet

  • I2 – 1a sessió (4 d’abril)

    Presentació del curs

    Benvolguts i benvolgudes,

    Avui hem iniciat el curs d’Intermedi 2. En aquest primer dia ens hem presentat i hem fixat els nostres objectius. també hem parlat d’algunes qüestions organitzatives:

    • Llibre de text:c és el mateix que el curs passat.
    • Diari de lectura: cliqueu AQUÍ per tenir el document que us he passat a classe.
    • Sistema d’avaluació: us passo una imatge on podreu veure gràficament com serà l’avaluació del curs.

    Hem començat fent una pràctica oral sobre el so de la ESSA /sorda i sonora).

    I fins aquí hem arribat. Dilluns vinent anirem per feina. De moment RECORDEU que heu de triar un llibre per llegir.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • Qüestionari de valoració del curs

    Ara que s’acaba el trimestre, us volem demanar que completeu el qüestionari de valoració dels cursos Intermedi 1, Intermedi 2 i Intermedi. És anònim i només trigareu uns minuts… Gràcies d’avançada!

    Cliqueu en aquest enllaç.

    questionari

    Article complet

  • Enquesta de valoració del curs

     

     

     

     

    photo credit: I LIKE IT SIMPLE Relationchips via photopin (license)          

    Bona tarda!

    Us agrairia que contestéssiu l’enquesta de valoració del curs.  Per fer-ho només heu de clicar aquest enllaç

    No patiu, és anònima.

    Article complet

  • Ens posem a prova.

    Photo credit:Steve Crone>Joggersvia< a href=”http://photopin.com”>photopin(license)

    Bon dia!

    Dimecres passat vaig repartir els exercicis de gramàtica de l’examen de prova. Per a qui no en tingui les còpies i perquè en pugueu veure tota l’estructura, us en penjo l’enllaç. 

    No us atabaleu. A casa feu-ne la gramàtica.

    Us vaig comentar el tema del ‘perquè’ i el ‘sinó.  Mireu-vos-ho a les pàgines 221 i 222 del llibre. A la 223, n’hi ha exercicis. 

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • Intermedi 1. 17 i 18 sessions (5 i 7 de març)

    Aquesta setmana …

     Hem continuat les exposicions orals. Només ens en falta una!

    Hem continuat treballant el text instructiu. Després  superar la prova de la truita d’ou, redactu-me les instruccions per treure calés del caiser automàtic.

    Hem anat estudiant i treballant els verbs iregulars de la primera conjugació.

    • Repasseu l’ús dels imperatius, les perífrasis d’obligació
    • Aneu fent els exercicis fotocopiats dels verbs ANAR i ESTAR
    • Acabeu la fotocòpia de verbs que us vaig passar.
    • Feu els exercicis del llibre 2, 3 6, pàgina 180.

     

    Això és tot. Bona setmana!!

     

     

    Article complet

  • Sessió 05/03/2018. Els pronoms

    photo credit: Robert Couse-Baker machine via photopin (license)

     

    Bona tarda a tothom! 

    Avui hem parlat dels aspectes a tenir en compte a l’hora de redactar una carta (la veritat és que són aplicables a qualsevol tipus de text). Us els recordo breument: 

    Adequació: sigueu conscients de l’estructura i de les fórmules de la carta (en teniu un exemple a la pàgina 69 del  llibre).

    Contingut: el text de la redacció s’ha d’adequar a la informació demandada en l’enunciat. 

    Coherència i estructura del contingut: la informació s’ha d’expressar d’una manera clara i entenedora. No hem de suposar que l’altre ja ens entendrà. Hem de ser lògics i conscients del registre que estem utilitzant (l’escrit semiinformal). 

    Concordança: en el cas de les cartes, heu de mantenir el tractament. Sempre us heu de dirigir a la mateixa persona gramatical. Recordeu que l’ús de ‘vós’ és altament recomanable, sobretot quan no sabem del cert qui és el nostre destinatari, ja que ens permet superar obstacles de gènere.

    En la resta de textos, aplicar la concordança també vol dir vigilar la combinació de verbs (els verbs units amb la conjunció ‘i’  copulativa han de ser en el mateix temps i la mateixa persona, els indicatius, en present o passat, determinen com ha de ser el subjuntiu…).

    Vigileu també la puntuació, sobretot, no poseu coma entre subjecte i predicat!

    Cohesió: els textos han de ser engranatges que funcionin amb agilitat i autonomia. Per tant, hem de comprovar que els enllaços, els elements d’unió, utilitzats siguin els adequats. No  hi pot haver salts d’informació entre els paràgrafs ni entre les idees.

    Evidentment, hem de ser curosos amb l’ ortografia.

    Dit això,  que mereix una bona reflexió, ens centrem en el tema gramatical de la sessió: els pronoms de CD i de CI. 

    Abans de començar, però, us proposo la lectura de les pàgines 161, 162 i 163. Precisament el quadre de la 163 és molt interessant. 

    A les pàgines 202, 203 i 204 trobem informació sobre el CD i el CI. N’ hem fet els exercicis  4 i 6 de la 205. Ara us en proposo un altre.

    Omple els buits amb les formes pronominals adequades: 

    Agafa els llibres i porta…..  a la Maria.

    Recull les fitxes i desa…. al prestatge.

    No vull que em compris més llibres del Jerónimo Stilton, vull que me……. compris un de diferent.

    No m’hi posis  més sucre, ja me… hi he posat prou.

    Has vist la Rita? Sí, ….he vista. He volgut cridar…, però no me n’he distret.

    Ja tens el cotxe? Sí, vaig anar a buscar….. la setmana passada.

    Que no ….. veus, que és un maldecap tot plegat?

    Agafa….. tot i ves-te’n.

    Vas recollir….. els informes, a la Rita?

    Les tietes no m’han contestat, tot i que vaig escriure …… la carta la setmana passada.

    Apa, ara centreu-vos i intenteu fer-ho el millor possible. 

    Que vagi de gust!😉

     

     

     

     

    Article complet

  • Incerta glòria (cinema en català)

    El proper 13 de març, dimarts, es projecta la pel·lícula Incerta Glòria als Filmax Granvia en 3 sessions: 17.00 h, 19.15 h i 21.30 h. L’entrada val 5,60 i inclou pàrquing gratuït durant 3 hores. 

    Com ja deveu saber, és una pel·lícula molt premiada ambientada en la Guerra Civil i basada en la novel·la homònima de Joan Sales. 

     

    I per anar fent boca, aquí en teniu el tràiler:

     

     

    Article complet

  • Intermedi 1. 15 i 16a sessions (26 i 28 de febrer)

    La millor que hi ha, la que faig jo ! 🙂 🙂 🙂

    photo credit: Walimai.photo Tortilla Áurea/Golden Omelette via photopin (license)

    Aquesta setmana …

    Hem començat exposicions orals. La setmana que ve continuem i acabem. També hem fet un exercici escrit per a la Nota de Curs. Dilluns us el porto corregit i puntuat.

    Hem treballat el gènere i el nombre dels substantius i adjectius. Aneu fent els exercicis que teniu fotocopiats i si teniu algun dubte, apunteu-lo, que el cometarem a classe.

    Hem començat a treballar el text instructiu i hem vist alguna recepta de cuina. Recordeu que per a dilluns m’heu de portar la recepta de la truita de…. (ja em direu). Abans de donar-la per feta, mireu si heu utilitzat bé els pronoms (el, la, els, les, ho, hi)

    Hem començat a fer verbs. De moment us he explicat molt per sobre alguns conceptes teòrics (conjugació, mode, temps, arrel, terminació…). Hem començat a treballar les perífrasis verbals (concretament la perífrasi d’obligació). Pels que no heu vingut a classe, si voleu obtenir l’exercici que heu de fer de deures, cliqueu  aquí: HAVER DE.

    També hem treballat qüestions ortogràfiques com ara la distinció de les parelles  em / hem  i  es / és. Si voleu tenir els exercicis que hem fet a classe, cliqueu aquí:  ES / ÉS_EM / HEM.

    Això és tot. Bona setmana!!

     

    Article complet

Sobre aquest blog

Aquest blog ens permetrà mantenir-nos connectats fora de l'aula: serà una eina perquè escriviu textos en català en un entorn que, potser, no feu servir habitualment.

Veureu que és més fàcil del que sembla!


Segueix-nos!


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


ACTIVITATS LECTORES

postimage


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


TROBA EL TEU GRUP!


Històric


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Accés


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL