• Què hem fet aquesta setmana?21 i 23 de maig

    Hem continuat practicant el gènere i el nombre dels adjectius

    Hem treballat les esses: p.119…

    El verb: p.168…

    Hem fet activitats per practicar l’expressió oral

    Hem fet el primer exercici de GiL

    Hem treballat les frases fetes com cada dia

    Deures: exercicis p.122 i p.123 i  recordeu d’escriure al blog si encara no ho heu fet!

    Molt bon cap de setmana!

    Article complet

  • Què hem fet aquesta setmana?14 i 16 de maig

    Hem  treballat les contraccions de l’article

    La formació del gènere en els noms: p. 137…

    La formació del nombre en els noms: p.139…

    La formació del gènere i el nombre en els adjectius: p.143…

    Hem fet el primer exercici d’expressió escrita

    Hem practicat l’expressió oral amb les nostres converses improvisades!

    Hem practicat la vocal neutra amb un dictat

    Hem fet jocs ràpids i diversos per practicar continguts apresos

    Deures: exercicis 6 i 7 p.142 i p.146 sencera

    Recordeu que dijous vinent teniu l’exercici de GiL.

    Repasseu l’accentuació, el gènere i nombre de noms i adjectius i el vocalisme a/e , o/u en posició àtona.

    Res més… Molt bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • Intermedi 1 – Grup Mariona

    ATENCIÓ!

    Recordeu que properament farem aquestes avaluacions: 

    1. Dimecres 15 de maig: Redacció d’una nota a l’aula. Repasseu les pàg. 18-19 i totes les notes redactades i corregides.
    2. Dimecres 22 de maig: prova d’ortografia i gramàtica (amb tot el que hàgim fet fins ara).

    Preneu-ne nota! 

    Photo by Kelly Sikkema on Unsplash

    Article complet

  • Intermedi 3 – Sessions 10 i 11 (7 i 9 de maig) – Grup Mariona

    Benvolguts i benvolgudes alumnes,

    Tinc el plaer de fer-vos saber el resum de la setmana…

    QUÈ HEM FET?

    1. L’ortografia de la O i la U: paraules derivades i pseudoderivades. Ex. 4, pàg.
    2. L’ortografia de la H. Redacció de frases. Pàg. 132. Ex. 2, pàg. 134
    3. L’ortografia de la ela geminada L·L. Ex. 5 i 6, pàg. 135.
    4. Els verbs velars i altres verbs irregulars: correcció dels deures (fotocòpia).
    5. El substantiu: el gènere. Llistes de paraules. Pàg. 137 i 138.
    6. La carta: correcció de treballs. El tractament de tu, de vós i de vostè. Fórmules de salutació i de comiat. Fórmules per iniciar i acabar una carta. Fraseologia diversa per redactar una carta.

    DEURES

    1. Ex. 4 i 7, pàg. 135.
    2. Redacció d’una carta: la podeu lliurar dijous.
    Escriviu una carta d’unes 110 paraules amb aquest anunciat (per entregar):

    Properament obriràs un establiment comercial a la teva ciutat. Escriu una carta de presentació a un client per especificar els serveis i/o productes que oferiràs i per convidar-lo a l’acte d’inauguració.

    Molt important: utilitzeu, com a mínim, 4 connectors dels treballs a classe i 3 o 4 frases de les treballades dijous passat. A més, el tractament de la carta ha de ser de VÓS. A continuació, repasseu la puntuació i l’ortografia del text i, un cop redactada la carta, torneu a fer el qüestionari que us vaig l’altre dia. Ep! I no us oblideu de cap part de la carta!

    Rebeu una salutació cordial.

    Article complet

  • Debats al blog(3)

    Hola!

    Em vau dir que us va agradar l’enfocament que li vaig donar al nostre segon “debat”…

    Doncs bé… Mireu què us proposo aquesta vegada… Us agrada la música?

    A mi m’encanta! Així que… Espero que a vosaltres també!

    Escolteu aquestes dues peces i digueu-me quina és la que més us agrada i per què, què us suggereix, què us imagineu escoltant-la… Si us agraden totes dues, si no… En quin tipus de pel·lícula les posaríeu i per què, en quin moment…

    No ho sé…Emocioneu-vos, sorpreneu-nos i escriviu! Espero que gaudiu molt escoltant-les i fent l’activitat!

    Bé, us avanço que totes dues són interpretades per l’Andrea Motis. Us animo que l’escolteu amb més calma i que la conegueu amb més detall en totes les seves facetes musicals. Aquí en teniu una petita mostra…

    Opció 1

    Opció 2

    (D’aquesta segona opció és la primera cançó, fins al minut 4 i 40 segons, encara que podeu escoltar i veure la resta del vídeo!)

     

    Article complet

  • Què hem fet aquesta setmana? 7 i 9 de maig

    Hem treballat l’apostrofació i la contracció de l’article p. 149

    Hem continuat treballant la o i la u

    L’avís i la invitació p. 8…, de manera individual i en grup

    L’accentuació

    L’expressió oral mitjançant un joc de crear converses

    Deures:

    Exercicis 1 i 2 p.151 i exercicis 3 i 4 p. 152

    Cal que repasseu la nota, l’avís i la invitació perquè dimarts 14 hi haurà un exercici d’expressió escrita puntuat i, tot i que ja sabeu que el primer exercici de GiL serà dijous 23, penseu que a l’exercici d’expressió escrita de dimarts, a l’hora de corregir, tindré en compte el que hem vist de gramàtica i ortografia fins ara.

    Recordeu-vos de l’activitat del blog!

    Molt bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • Intermedi 1- Sessions 8 i 9 (6 i 8 de maig) – Grup Mariona

    Aquesta ha estat una setmana molt completa amb el Voluntariat exprés…

    QUÈ HEM FET?

    1. L’ortografia de la O/U: paraules derivades i pseudoderivades i llistes de paraules. Activitat de pronunciació (fotocòpia). Pàg. 106-107. Ex. 1, pàg. 108.
    2. Els verbs: primera conjugació (-AR). Correcció ex. 2, pàg. 180. Ex. 10, pàg. 182.
    3. La nota: retorn de treballs i correcció col·lectiva. Correcció ex. 2, pàg. 19. La perífrasi d’obligació HAVER DE + INFINITIU per expressar instruccións. Redacció de notes per parelles a l’aula.
    4. Participació al Voluntariat exprés amb alumnes de Bàsic 3.

    DEURES

    1. Ex. 4, pàg. 108 (O/U).
    2. Escriure una nota de tema lliure en la qual hi hagi 4 o 5 instruccions (perífrasis d’obligació amb el verb HAVER).

    Bon cap de setmana!

    Nosaltres ja ens hem inscrit al Voluntariat per la Llengua…

     

     

    Article complet

  • Ja tenim aquí l’àlbum del mes d’abril!

    Si voleu veure totes les activitats que s’han fet durant l’abril, cliqueu aquesta fotografia.

    Article complet

  • No tens una bona setmana? No et preocupis!

    Tenim a la teva disposició un “Taller de tècniques de relaxació”!

    Aquí tens tota la informació ⇒

    Article complet

  • Intermedi 3 – Sessions 8 i 9 (30 d’abril i 2 de maig) – Grup Mariona

    Aquesta ha estat una setmana diferent…

    QUÈ HEM FET?

    1. La vocal neutra (A/E): correcció dels exercicis i dictat en línia per repassar l’ortografia d’aquesta vocal.  Pàg. 102-105.
    2. L’ortografia de la O i la U: formes verbals. Pàg. 106 i 107. Ex. 1, pàg. 108.
    3. Els verbs velars i altres verbs irregulars: correcció dels deures (ex. 4, pàg. 108). Frases 1-5 fotocòpia.
    4. La carta formal: correcció dels deures. Redacció de la introducció i la conclusió de dues cartes incompletes. Hem revisat que cal tenir en compte a l’hora d’escriure una carta formal (qüestionari).

    DEURES

    1. Frases 6-10 de verbs irregulars (fotocòpia).
    2. Avanceu la lectura de novel·la… El proper dia en parlarem a classe.
    Per a dijous 9 de maig:

    Escriviu una carta d’unes 110 paraules amb aquest anunciat (per entregar).

    “Cada dia portes el teu fill o filla a la llar d’infants i sovint et trobes excrements o cotxes mal aparcats a la vorera que t’impedeixen entrar còmodament amb el cotxet. Ja n’estàs tip/a i decideixes escriure una carta a la Regidoria d’Educació per donar conèixer aquesta situació, queixar-te, etc.”

    Molt important: utilitzeu, com a mínim, 4 connectors dels treballs a classe, repasseu la puntuació i l’ortografia del text i, un cop redactada la carta, torneu a fer el qüestionari que us vaig passar ahir. Ep! I no us oblideu de cap part de la carta!

    Bon cap de setmana!

    Jo ja ho tinc tot a punt per escriure la meva carta…

    Article complet

Sobre aquest blog

Aquest blog ens permetrà mantenir-nos connectats fora de l'aula: serà una eina perquè escriviu textos en català en un entorn que, potser, no feu servir habitualment.

Veureu que és més fàcil del que sembla!


Segueix-nos!


NOUS CURSOS!

Coneixes algú que vulgui aprendre català?


Si ja estàs fent un curs, la inscripció per al proper trimestre la faràs a l'aula.


ACTIVITATS LECTORES

postimage


DESCOMPTES AMB EL CARNET D’ALUMNE


TROBA EL TEU GRUP!


Històric


Accés