• Relacionar l’aprenentatge amb l’entorn quotidià de l’alumne

    • En general, tothom considera important relacionar aprenentatge i entorn. Les estratègies varien depenent dels nivells dels alumnes.
    • D’una banda, en els cursos bàsics es plantegen activitats orals directament relacionades amb situacions en la vida dels alumnes.
    • De l’altra, en els cursos de nivells alts, es busquen textos reals (premsa, documentació…) per aconseguir els mateixos objectius.
    • La majoria de professors considera que és més fàcil relacionar aprenentatge i entorn en els cursos orals.
  1. Marta Martí

    04 jul. 11
    10:54 #

    Jo he de reconèixer que quan era professora dels cursos de català no relacionava gaire el contingut de les classes i l’entorn. De tota manera, el temari dels cursos bàsics sí que té molt en compte l’entorn immediat (anar a comprar, saber explicar un mapa…), de manera que més o menys sí que ho feia, però mai no vaig adaptar-ho a llocs o comerços reals de la ciutat on he fet classe.

    Pel que fa a les classes d’intermedi i suficiència, crec que l’entorn i les situacions reals queden molt més lluny pel que fa al temari. Sovint els textos són cartes a diaris o intervencions orals per fer-les a associacions, o bé cartes de protesta a empreses… Tot això existeix i és real, però crec que bona part de l’alumnat no s’hi ha trobat mai. De tota manera, crec que és difícil trobar textos complexos de coses més quotidianes.

  2. Susanna Corcho

    07 jul. 11
    10:37 #

    Jo acostumo, amb els nivells de suficiència, dedicar els últims 10 minuts de classe a comentar alguna notícia. Intento portar per escrit algun esdeveniment ocorregut el dia anterior o el mateix dia a fi de parlar entre tots i valorar la gravetat i el contingut dels fets.
    M’agrada perquè així els faig parlar, controlant que pugui intervenir gairebé tothom i penso que als alumnes també els agrada perquè aquest apartat marca el final de la sessió programada, perquè poden parlar amb llibertat i perquè molts ja s’han informat i contrasten el que pensen amb la resta de companys.

  3. Anna

    09 jul. 11
    00:14 #

    Jo crec que en els cursos de nivell bàsic relacionar l’aprenentatge amb l’entorn quotidià és una bona manera de motivar-los. Sempre que puc, faig alguna sortida fora de l’aula amb els alumnes i anem a comprar, anem a prendre un cafè al bar, … Per regla general els agrada i és una bona manera de posar en pràctica tot allò que estan aprenent.

  4. Lídia

    13 jul. 11
    11:09 #

    És important saber les característiques pròpies de cada alumne, tant d’origen com de destí ja que aquestes influeixen en l’evolució del aprenentatge. Es poden conèixer i treballar a partir de fer una sortida a l’entorn guiada per ells, per conèixer el seu barri, poble, etc. (si els components del grup viuen al mateix lloc) i amb activitats orals sobre la seva vida.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • llorenc.comajoan@uvic.cat: Ja està tot penjat. Merci a tothom per la vostra participació. I això queda obert, o sigui...
  • cbernado: Susanna, No vas mal fixada… és que no hem tingut temps de penjar-ho, encara! A principis de la...
  • Susanna Corcho: Potser vaig malfixada, però, oi que encara no heu penjat la graella que vam elaborar el diarrer dia...
  • Imma: Em sembla que malgrat els anys que fa que m’hi dedico veig -pel que dieu- que encara n’he...
  • Imma: No es pot estar en desacord amb cap de les aportacions anteriors, especialment amb el que es diu del pànic...

Núvol d'etiquetes