Sessió 1: 26 de setembre
Sessió 1: 26 de setembre
Presentació del curs i dels alumnes i expressió oral
Full de presentació, des del Blog: Full de presentació del curs suficiència 2
Presentació dels alumnes
Expressió escrita i expressió oral
Com és un text explicatiu: Text explicatiu, estructura i exemple
Per a la part oral, serveix el mateix esquema
En grups de taula ens hem explicat: ciutat per visitar, restaurant per menjar, platja per anar, esport per practicar.
Hem comentat dos casos concrets:
Tens que anar: la forma tenir que sempre és incorrecta. Ha de ser haver de, i les seves formes conjugades.
La primera vegada que vam anar: hem comentat l’ús del pronom HI quan fem referència a un lloc.
Gramàtica i expressió oral
Com sona la S sonora
Pràctica oral a partir de les paraules següents: crisi, dosi, apoteosi, Ezequiel, anàlisi, explosió, casino, corrosió, adhesió, entusiasme, fase, Àsia decisió, episodi, frase
Regles d’ortografia de la essa sonora
Exercici d’esses sonores, a partir del full penjat en el blog: Exercici d’esses sonores – Català a Badia (cpnl.cat) Hem et només fins al número 10.
Hem comentat el cas concret dels adjectius que acaben en -ós (rigorós, rigorosa, rigorosos, rigoroses), tots funcionen igual.
Lèxic
A partir de la pàgina: Llamps i trons! – Test de llengua (elnacional.cat)
DEURES
Pensar l’explicació que voleu fer, sobre un dels temes proposats anteriorment (ciutat per visitar, restaurant per menjar, platja per anar, esport per practicar).
Acabar l’exercici del full d’esses sonores, a partir del número 11. Exercici d’esses sonores – Català a Badia (cpnl.cat)
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.