Aquest trimestre hem llegit L’atles furtiu d’Alfred Bosch i hem vist la pel·lícula Una ampolla al mar de Gaza per fer un treball de comparació entre les dues obres.
La feina consisteix a:
• Llegir el llibre i veure la pel·lícula
• Discutir a classe: punts en comú entre el llibre i la pel·lícula, una història actual i una història
del passat, identificar elements. Primer, reflexió individual a casa amb notes escrites pel dimarts;
segon, reflexió en grups i tercer, cada grup exposa les seves conclusions.
• Posar al blog la reflexió duta a classe (en grups).
Alguns elements de reflexió:
– El conflicte araboisraelià vs el conflicte judeocristià.
– Conseqüències del conflicte polític a la vida quotidiana en els dos moments històrics.
– Individu vs comunitat.
– Protagonistes: Jafudà vs Naim, Selima vs Tal, oncle de Naim vs pare Jafudà.
– Govern d’Israel vs govern de Pere el Cerimoniós.
Aquest cap de setmana heu de reflexionar sobre els elements que teniu més amunt i preparar notes perquè el dimarts els debatreu en grup i haureu de preparar un resum-conclusió per exposar a la resta de la classe. Finalment haureu de penjar aquest resum-conclusió al blog i tindreu de temps per fer-ho fins el dia 19 de juny, ja que aquest treball tindrà nota.