• Objectius i organització

    El Concurs d’autobiografies lingüístiques “Les llengües de la meva vida” tenia per objectiu incentivar, entre els alumnes de català i els participants al programa Voluntariat per la llengua, la reflexió sobre els usos i les actituds envers les llengües: com han après llengües, com i quan les fan servir, què els ha motivat a aprendre una nova llengua, etc.

    L’autobiografia permet posar de manifest el bagatge lingüístic dels participants, alhora que contribueix al reconeixement de la diversitat de llengües i cultures que conviuen a les aules de català i que és un reflex de la diversitat dins la ciutat.

    El treball de l’autobiografia lingüística convida a prendre consciència dels processos d’aprenentatge. Fa conscients els alumnes de la manera com han après les llengües que ja coneixen, fet que els pot ajudar en el seu aprenentatge del català. És a dir, l’autobiografia lingüística inclou, també, un component de planificació de l’aprenentatge lingüístic personal i de reflexió sobre les característiques de l’individu com a aprenent de llengües.

    Les autobiografies lingüístiques són un exemple més de la societat en xarxa, com ho són els blogs o les xarxes socials, on l’individu parla directament sobre ell mateix i comparteix la seva experiència individual. Des de la perspectiva de la recerca sobre nous parlants, les autobiografies esdevenen una font privilegiada d’informació.

    El CNL de Barcelona va proposar dur a terme el 2016 la primera edició del Concurs “Les llengües de la meva vida” entre els alumnes i els participants al programa Voluntariat per la llengua.

    Es van preveure dues modalitats, segons si s’hi participava a títol individual, o bé si es feia col·lectivament, per exemple, amb un grup classe. En cadascuna de les dues opcions es van preveure tres categories: inicial—bàsic—elemental, intermedi—suficiència— superior, i participants al programa Voluntariat per la llengua del CNL de Barcelona.

Entrades recents


Arxius


Categories


Etiquetes


Meta