• Sessió 10, 12 de maig 

    Sessió 10, 12 de maig 

    Lèxic, pàgines 169 i 170: exercici 23 . En teniu la solució a la pàgina 250 del dossier.

    Oclusives finals, correcció dels exercicis 3, 4 i 5 de les pàgines 36 i 37. En teniu la solució a la pàgina 221 del dossier  

    Activitat oral: per grups, sobre llocs que, per diferents motius, us hagin agradat. Objectiu: preparació del relat per al concurs Pi d’en Xandri

    Hem comentat l’ús de hi ha i n’hi ha. En el següent vídeo us ho explica:  

    Tingueu en compte que l’ha fet professorat valencià. Per això, hi veureu alguna paraula que aquí no és habitual, com ací, per exemple. 

    O/U: recordar l’ús de la U a final de paraula després de vocal; paraules especials (paraules amb lleres desordenades) : rtoiabfra, rirvaor, lítto, abmot, roftiram, rrpossia, oinytan 

    Solució: botifarra, avorrir, títol, tomba, triomfar, sospirar, tonyina

    La ela geminada: dictat d’un text amb presència de eles geminades. Teniu aquest tema a la pàgina 53 del dossier. 

    Verbs: pàgina 107, exercici 8. En teniu la solució a la pàgina 239 del dossier.  

    Hem repassat el model del verb entendre (que us pot servir per saber com funcionen tots els verbs que acaben en -ndre i -ldre: encendre, confondre, pretendre, romandre, estendre, pretendre…): jo entenc, tu entens, ell o ella entén, nosaltres entenem, vosaltres enteneu, ells o elles entenen)

    He repartit el llibre de lectura del trimestre: Nosaltres, després de Sílvia Soler. El dia 2 de juny vindrà l’autora del llibre a parlar amb vosaltres. Només heu de fer un text d’entre mitja pàgina i una pàgina en què expliqueu alguna cosa sobre el llibre: què us ha semblat, un breu resum, un comentari…

    RECORDEU QUE DIMARTS QUE VE FAREM UNA ACTIVITAT D’AVALUACIÓ DE CURS A L’AULA, QUE SERÀ UNA CARTA D’AGRAÏMENT.    

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.