• Sessió 3: 16 de gener

    Sessió 3: 16 de gener

    Lèxic

    Exercicis de les pàgines 8 i 9 del llibre

    Lèxic, gramàtica i expressió oral

    Diferències entre ÉS (i SÓN) i HI HA.

    Primer, n’hem comentat les diferències:

    El llibre és a la taula.     Si diem primer la persona o objecte, fem servir ÉS (o SÓN).

    A la taula hi ha un  llibre.     Si diem prime el lloc, fem servir HI HA. 

    Hem fet preguntes individualment; després, amb la pilota us heu fet preguntes entre vosaltres

    Làmina de la ciutat: més preguntes i vocabulari, Làmina ciutat 

    Descripció de les fotografies de tres carrers, s’ho preparen per grups de taula; els altres han d’identificar de quins carrers es tracten: Identifiquem carrers « Català a Badia (cpnl.cat)

    Gramàtica

    Verbs: full amb els models de verbs: SER (cpnl.cat)

    Genially: Barallem-nos amb els verbs. Repàs 

    Correcció del full de verbs: Tasca A: Em llevo a (cpnl.cat)

    Comprensió i expressió oral

    Verbs per orientar-se per la ciutat: pàgina 14 del llibre, exercicis 3 i 4

    Moodle: comprensió Tema 1, exercici 6, activitats 3 i 4

    A partir del full que passo s’ha d’explicar com es va des d’un punt a un altre; en el mateix full hi ha algunes paraules i expressions clau; primer en faig una explicació de model

    Plànol B2 orientació B

    Plànol B2 Orientació A

    Comprensió lectora

    Pàgines 6 i 7 del llibre, exercicis 1, 2 i 3

    DEURES

    Els que encara no ho hàgiu fet, redaccció amb l’explicació de com és el carrer, similar als del blog

    Full de verbs: adjudicar els verbs als dibuixos; el full l’he donat a classe: Verbs d’accions habituals

    Gravar un àudio explicant com es va a tres llocs, a partir del full que hem treballat abans. Els llocs poden ser qualssevol dels que teniu en el full. L’àudio me l’envieu a jdorca@cpnl.cat

     

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.

Blog dels cursos de català per a persones adultes del SLC de Badia del Vallès



Categories