Sessió 4: 19 de gener
Sessió 4: 19 de gener
Lèxic
Lèxic, pàgina 93, del llibre de l’editorial Teide, exercici 3 (rajola, polset polsada, branca, fulla, tassa, llesca, cabeça, raig, gra, tros, got, filet, grapat, rajolí, picada, bocí, rodanxa, cullerada, lluç, romaní, mostassa, pebre, sucre, farina, pinyons, oli d’oliva, llorer, llet, alls, xocolata, pa, ametlles i avellanes, bitxo, llimona, patata, licor).
Gramàtica
Dièresi, exercici pràctic: casos similars als que ja havíem comentat (dièresis quan hi ha dues vocals i quan n’hi ha tres). No hem fet cap altre cas, que els comentarem el proper dia. El proper dia farem els exercicis 2 i 3 de la pàgina 36.
Accentuació: casos especials, Tibet, Etiòpia, Olimpíades, tiquet, atmosfera
Expressió oral i escrita
Comentari oral sobre els textos elaborats pels alumnes a casa (recomanacions per a un ús responsable de la roba). Hem posat èmfasi en el tema de la coherència en el moment de fer les recomanacions: si utilitzem l’infinitiu, utilitzem sempre l’infinitiu, per exemple
Els textos instructius: com funcionen
Gramàtica
Identificació del complement directe: segona columna del full de l’atre dia, eren deures
Pronoms: exercici 1 de la pàgina 166
Quadre de la pàgina 165
Complement directe determinat i indeterminat, i pronoms que els substitueixen (ho teniu a la pàgina 165)
DEURES
Escriure un text instructiu: com es posa una rentadora
Sobre el llibre de lectura: haureu d’escriure un text de 180 paraules, aproximadament, comentant què és el que us ha cridat més l’atenció del text i per què
Cap comentari
Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.