• Sessió 1: 26 de setembre

    Sessió 1: 26 de setembre

    Presentació del curs i dels alumnes i expressió oral

    Full de presentació, des del Blog: Full de presentació del curs suficiència 2

    Presentació dels alumnes

    Expressió escrita i expressió oral

    Com és un text explicatiu: Text explicatiu, estructura i exemple

    Per a la part oral, serveix el mateix esquema

    En grups de taula ens hem explicat: ciutat per visitar, restaurant per menjar, platja per anar, esport per practicar.

    Hem comentat dos casos concrets:

    Tens que anar: la forma tenir que sempre és incorrecta. Ha de ser haver de, i les seves formes conjugades.

    La primera vegada que vam anar: hem comentat l’ús del pronom HI quan fem referència a un lloc.

    Gramàtica i expressió oral

    Com sona la S sonora

    Pràctica oral a partir de les paraules següents: crisi, dosi, apoteosi, Ezequiel, anàlisi, explosió, casino, corrosió, adhesió, entusiasme, fase, Àsia decisió, episodi, frase 

    Regles d’ortografia de la essa sonora

    Exercici d’esses sonores, a partir del full penjat en el blog: Exercici d’esses sonores – Català a Badia (cpnl.cat)  Hem et només fins al número 10.

    Hem comentat el cas concret dels adjectius que acaben en -ós (rigorós, rigorosa, rigorosos, rigoroses), tots funcionen igual.  

    Lèxic

    A partir de la pàgina: Llamps i trons! – Test de llengua (elnacional.cat)

    DEURES

    Pensar l’explicació que voleu fer, sobre un dels temes proposats anteriorment (ciutat per visitar, restaurant per menjar, platja per anar, esport per practicar).

    Acabar l’exercici del full d’esses sonores, a partir del número 11. Exercici d’esses sonores – Català a Badia (cpnl.cat)

     

     

    Print Friendly, PDF & Email

Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>