• Què fas cada dia?

Aquesta setmana hem après a dir quines activitats quotidianes fem durant el dia. També hem après expressions que ens indiquen el temps dedicat a fer aquestes activitats.

Això és el que faig jo habitualment:

Jo cada dia em llevo a les 7.15 (a un quart de vuit del matí). Em dutxo, esmorzo, em vesteixo i em rento les dents. Surto de casa a les 8 (vuit). Sovint vaig a treballar en cotxe. Plego de treballar a les 14.30 (dos quarts de tres). Dino a les 3.15 (a un quart de quatre). Després, quan puc, faig la migdiada. A la tarda, alguns dies vaig al gimnàs. Altres dies quedo amb el meu nebot. De tant en tant, llegeixo algun llibre. A la nit sopo cap a les 10 (deu) i després miro una estona la televisió o bé una pel·lícula en dvd.

Els dissabtes al matí vaig a un taller de pintura. Algun cap de setmana vaig a la platja i a les nits sempre quedo amb els amics.

I ara, voleu explicar què feu vosaltres un dia de cada dia?

1. David Villanueva Howes

12 Jul 12
    14:24 #

jo de dilluns a divendres em llevo a les 8:30, em dutxo, esmorzar, em rento les dents em vesteixo i surto de casa a estudiar català, acabo d’estudiar a les 12:30, arribo a casa almuerso a les 2 ,sac a pasiar ala gossa, després faig tot tipus d’esports a la tarda terme a les 7, em dutxo, sopo a les 10 de la nit i me’n vaig a dormir a escoltar música.Sempre els dissabtes tinc partit de futbol al matí a les 10 ia la nit quedo amb amics, els diumenges pas a casa o vaig a la platja amb amics o la meva mare i la meva germana.

2. Monica

12 Jul 12
    23:39 #

Jo cada dia em llevo a les 7 (a les set del matí) i esmorzo. Alguna vegada esmorzo pa i alvocat i altres pa amb tomàquet i formatge, i un te. Desprès em dutxo, em rento les dents i em vesteixo. Ara vaig tots els matins a classe de català de 9:30 (dos quarts de deu) a 12:30 (dos cuarts d’una). Dino a la 1:30 (dos quarts de duas) y de tant en tant faig la migdiada. A la tarda, de vegadas m’en vaig a passejar o llegeixo. Un cap a la setmana vaig a un curs de dibuix i pintura a Barcelona. Algun cap de setmana vaig a la platja o a Collserola que és al costat de casa meva. Alguns cops surto amb els meus amics.

3. fernando leon

8:02 #

Jo cada dia em llevo a les 6:30 (dos quarts de set del matí), vaig al parc amb el meu gos, després esmorzo i veig el meu eMail, em rento les dents, em dutxo, em vesteixo i surto de casa a les 9:10 (nou i deu), vaig a l’Ateneo a classes de català de 9:30 a 12:30 (dos quarts de deu a dos quarts d’una). Sovint vaig al supermercat i després vaig a casa. Altra cop vaig a caminar con el gos i dino a les 3:00. A la tarda sempre faig una caminada llarga con nerva (el meu gos) i Laura (la meva núvia). Algunas vegadas quedo amb els amics a la nit y sempre miro alguna pel.lícula en la televisió o en dvd.
    Ara mateix no tinc treball, però tinc una e-Shop i venc moltes cosses per internet.
    Els dissabtes vaig a la platja en Arenys de Mar i algunas vegadas fins Cadaques. Els diumenges anem, Laura i jo, a menjar a casa de els seus pares.
    Fins ara!

4. Farzaneh

13:39 #

jo cada dia em llevo a les 8(vuit), em duxo , em vesteixo , esmorzo i em vento les dents.
    suerto de casa a les 9.15(un quart de deu) , de dilluns a dijous vaig a classe catalan a peu , de 9.30(dos quarts de deu) a 12.30(dos quarts de tretze) , dino a les 14(catorze) , despres estic una mica de descans , i despres estudio o llegeixo algun llibre alguna vegada em vaig a comprar i tant en tant miro una pel.licula en dvd i escolteu musica , sempre vaig a anar d`excursio a les 20.30(dos quarts de vinti uno) sovint sopo a les 22.30(dos quart de vinti tres) i dormo a les 23.30(dos quarts de vinti quatre) , algun cap de setmana vaig a la platja.

5. Dante Martínez Camacho

14:21 #

Bona tarde companys, això és el que faig regularment:

De dilluns a divendras em llevo a les 8.45 (tres quarts de nou). Em dutxo amb aigua freda, a vegades amb calenta.

Agafo fruita i iogurt per manjar a la classe de català. Tots saps que casi sempre porto una poma. Abans de sortir em rento los dents

Arribo a classe a les 9.35 (dos quarts i cinc de deu) i surto a les 12.30 (dos quarts de u).

Dino a les 3.30 (dos quarts de quatre). Després treball en els meus cosas (disseny gràfic).

Alguns dies surto al carrer a fer una passejada o vaig al bosc amb la bicicleta.

A la nit escolto els meus viniles (música electrónica, downtempo, drum and bass, etc.)

Els dissabtes surto amb la meva noia a Barcelona a parlar amb los amics en un bar.

6. Luz Adriana

16:46 #

Normalment em llevo a les 7.30 (a les set i dos quars de vuit) em dutxo i em vesteixo y desprès esmorzo cereals amb iogur i fruita.

Ara vaig tots els matins a classe de català de 9:30 (dos quarts de deu) a 12:30 (dos cuarts d’una). Dino mes o menys a la 1:30 (dos quarts de dues) i mai faig la migdiada.

A la tarda traballo segu les cites o coses que tinc que fair pel projecte.

De vegadas m’en vaig a passejar, a fer esport. A la nit llegeixo o escolto música o alguns cops surto amb els meus amics

M’agrada molt anar al cap de setmana a la platja a la Costa Brava o si no puc, al Maresme. Unes altres vagades vaig a la mountanya.

7. jhoubbert

3:04 #

Jo tots els dies em llevo a les 8 (vui) del mati. Lo primer que faig es rentarme les dients despres em dutxo, em vesteixo, esmorzo, em despedisc de la meva nuvia i em marxo al curs de catala des de les 9:30 (dos quarts de deu) de la mati a les 12:30 (dos quarts de una), en acabar la classe em retorn a la meva casa, en arribar veig al meu ordinador a llegir el meu correu electronic i el meu facebook, despres a les 14:00 (dos de la tarda) començo a coinar el dinar que va estar llest a les 15:15 mes o menys (un quart de quatre), dino i em vaig a veure la television i a faig la migdiada, com fins a las sis de la tarda, a aqueta hora sempre em poso a fer alguna feina del hogar amb la meva nuvia, ja al voltant de les 21:30 (dos quarts de de deu) sopo, despres de sopar rento els plats i en vaig a jugar amb la consola fins les 23:30 (dos quarts de onze) a aquesta hora em vaig a dormir.
    Algunas vegadas despres de dinar sorto a passejar con la meva nuvio i el meu germa.
    Els cap de setmana sorto amb ells a qualsevol lloc (be sigui la platja, el cimena o de passeig per barcelona).

8. Encarni Moreno Rodés

13:10 #

Hola, sóc l’Encarni,estudio català i treballo al vespre.
    De dilluns a divendres em llevo a les vuit del matí, em dutxo i després esmorzo.
    De dos quarts de deu a dos quarts d’una vaig a classe de català..
    Després de sortir de classe, vaig a casa i preparo el dinar. Ordeno la casa i dino amb el meu marit. De vegades faig la migdiada i altres vegades treballo fins les sis.
    Dues vegades per setmana vaig a comprar i la resta dels dies passejo una estona. M’agrada molt mirar botigues.
    Cada dia després de sopar miro la tele una estona.
    Els caps de setmana m’agrada anar al cine o a la platja amb el meu marit.

9. Juan

20:57 #

Hola companys:
    Em llevo de dilluns a divendres a dos quarts de vuit, i dissabtes i diumenges al voltant de les 9.Al llevar-me el primer que faig és afaitar-me després em dutxo i esmorzo, quan acabo em patino i em rento les dents. Els dies que tinc classe de català surto a les nou del matí, de dos quarts de deu a dos quarts d’una tinc classe,a dos quarts de tres faig el dinar per els meus fills i la meva dona que treballa als matins.
    Desprès de dinar veig la tele i descanso al sofà , per la tarda llegeixo, camino, faig la compra i avegades vaig a la piscina.
    A dos quarts de deu la meva dona i jo fem el sopa, jo faig l’amanida i preparo la taula mentre la meva dona fa la resta. Desprès de sopar entre tots recollim la taula i veiem la tele una estona. Sempre anem al llit al voltant de les dotze.

10. Liseira

21:56 #

Jo cada día em llevo a les 9:00(a las nou en punt de la matí).Em rento los dents,esmorzo i em vesteixo.Surto a las 9:15 (un quarts de deu de la matí).
    Tots les dilluns a dijous tinc classes de catalàn a les 9:30 de la matí, meu agrada molt les classes.Ara etic a´ltur.
    Desprès vaig a la meva casa cuino, dino ,veig la televisiò. Dino amb meu marit a les 7:30 a 8:30 de la nit. Em dutxo ,em vesteixo i dormo.
    De vagadas sorto con meus amics i les fins demà surto de passeig amb el meu marit per la platja oa la muntanya depén el clima dels dies.

11. Eugenio Dorado

23:07 #

Em llevo. A las quatre del mati. Jo preparo l´ esmorzar per a la meva dona. després a les cinc porto a la dona a treballar i a les nou del mati la torno a buscar. Després vaig a estudiar català, i després de classe marxo a casa a recollir el menjar del meu pare, estic amb ell fins les quatre de la tarda i després torno a casa meva a fer feina. A les sis i mitja torno a recollir a la meva dona. Arribo a casa i faig el sopar i sopem a les deu i després rento els plats i després em vaig al menjador a veure una estona la tele i finalment vaig a dormir. Eugenio

12. FATIMA ZELAYA

23:52 #

cada dia em llevo a les set del matí, em dutxo i em rento les dents, i esmorzar pa amb mantega de cacauet, un tros de síndria, un banano, i un vas de llet de soja amb civada.
    Després em vaig a les classes de català.
    Arribo i preparo el dinar, abans que arribi la meva filla i la meva mare, sempre esmorzem junts, elles descansen una mica, i jo llegeixo un llibre, un cop per setmana vaig a classes de piano, ia les nits surto a caminar, algunes vegades amb amigues, i altres amb la meva filla.
    Els Dissabtes anem a l’església, aquest dia és molt especial perquè la vam passar molt bé, compartim moltes coses juntes amb la germandat.
    Sopo a les vuit en punt de la nit.
    Em dormo nit perquè m’agrada xatejar amb els meus amics d’Amèrica.

13. Katia Ayala

17:52 #

Jo cada dia em llevo a les 8 del matí. Em dutxo,mm solo los cap de semana jjj esmorzo, un caffe con llet després miro una estona la televisió i em rento les dents. Surto de casa a les 9. Tots les dilluns a dijous tinc classes de catalàn a les 9:30 de la matí. Dino a les 2. Després, A la tarda, alguns dies vaig a la biblioteca. De tant en tant, llegeixo algun llibre. A la nit sopo a les 10

14. AKMAL HUSSAIN

18:46 #

soc akmal jo cada dia em llevo a les 8 del mati,em dutxo i preparo l´esmorzar per a meu i esmorzo una taza de tea con pa. Tots les dilluns a dijous tinc classes de catalàn a les 9:30 de la matí, despres en vaig a casa a descansar.
    por la tarda de vagadas surto con los meus amigs a chrlar de chicas. despres a la nit sopo a les 10 u 11.

15. joancarles hungria

21:06 #

jo, sorto a clase 12:30 agafo el bus_ A4_ arribo casa a la 13:35
    y despres dino pollastre an patatas i coca-cola i veig un programa
    de tv que es diu los simpson despres vaig a dutxar i despres i
    despres a voi a dormy

la mateixa rutina tots els dia

16. Araceli Bracho

9:02 #

Jo cada dia em llevo a dos quarts da vuit. Després em dutxo i esmorzo amb la meva família. Sempre esmorzo torrades amb mantega i mermelada. Tots les dies excepte divendres, dissabtes i diumenges tinc classes de català. Dino mes o menys sempre a les duas de la tarda. A vagades jo cuino i altres vagades és el meu marit quin cuina. Sovint bereno pa amb mel i intento sopar poc.

17. yuneidy castillo

18:31 #

Jo cada dia em va portar a les 8:00 (a les vuit en punt de la matí), em dutxo i em Rento els dents, esmorzar pa, got d succ
    Despres em vaig a les classes de català a les 9:00 (a les nou de la mati) Arribada i preparo el dinar, jo descans una mica, ia les nits assorteixo a caminar, algunes VEGADES AMB amigues …
    Sopo a les vuit en punt de la nit.
    Em dormo nit perque m’agrada xatejar Amb els meus amics d’Amèrica.
    dissabtes i diumenges treball i després surto amb els meus amics …

18. Gilma Chavarrilla

18:57 #

JO GILMA ..de dilluns a divendres em llevo alas 8:00(a las vuit del mati)em dutxo i esmorzo,em rento les dents alas nou i migda(9;30) estudio catala despres a un quart de una agafo el autobus per el meu travallo i ayi mateix dino i començo a traballar a las dues i plego a alas vuit de la tarda.cundo surto del travallo algunas vagades vaig al parque amb la meva nevoda i despres a casa.al dissabte i diumenge estudio geriatria de dues a vuit despres per la nit surto amb mevas amics.

19. […] Blocs del Consorci per a la Normalització Lingüística.  […]

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Cursos

Vocabularis

Històric

Benvinguts

Hola! Els professors de català us volem donar la benvinguda al blog del curs que ens servirà com a diari d’aula. Aquí, setmanalment, fareu una entrada explicant què heu après aquella setmana, què us ha estat més fàcil i què més difícil. Per fer-ho, entreu a la categoria corresponent al vostre curs i població i afegiu-hi comentaris. Ànims!