• Què hem fet aquesta setmana?

    En aquesta entrada podreu trobar què hem cada setmana a classe i els deures que hi ha per a la setmana vinent. Cada setmana un voluntari/voluntària es farà càrrec de penjar-ho.

     

    escriure

  1. Sara

    21 Oct 13
    10:58 #

    Aquesta setmana hem treballat en classe el preterit imperfecte. S’utilitza per narrar coses que han passat i per parlar de hàbits i costums.

    1ª conjugació:(AR)

    -ava -jo trevallava
    -ave -tu trevallaves
    -ava -ell/la trevallava
    -avem -N. travallavem
    -aveu -V. travallaveu
    -aven -ells/es travallaven+

    2ª(ER/RE) i 3ª(IR) conjugació:

    -ia -jo corria
    -ies -tu corries
    -ia -ell/la corria
    -iem -N. corriem
    -ieu -V. corrieu
    -ien -ells/es corrien

    Hem vist també els demostratius:

    Aquest/aquesta
    Aquests/aquestes
    Aquell/aquella
    aquells/aquelles
    A la vora.

    Per treballar els temps verbals hem utilitzat fotos de les nostres ciutats, una foto actual i una altra del passat i les hem comparat.

    Respondre

  2. Mariela

    27 Oct 13
    21:05 #

    Aquesta setmana hem de parlar sobre nosaltres quan érem petits i de ara, hem utilitzat fotos.
    Parlem de els adjectius que descriuen nostra personalitat com per exemple:
    Tranquil /a o nervis / a – Lent /a o Ràpid/a – Treballador / a o Gandul / a
    Simpàtic /a o Antipàtic/a – Xerraire o callat /da – Vergonyós /a o Decidit /a Covard/a o Valent /a – Tafaner /a o discret /a – Presumit /da o Deixat /da
    Juganer /a o seriosos /a – Despert / a o badoc / a – Afectuós /a o Esquerp / a
    Polit /a o Brut /a – Alegre o Trist /a – Endreçat /da o Desordenat /da
    Entremaliat /da o Pacífic/a – Mandrós /a o Treballador /a – Pessimista o Optimista Sincer /a o Mentider – Babau/a o Llest – Espavilat/da o Ensopit/da
    Gelós/a o Generes/a – Avorrit /a o Divertit/a Somiatruites o Realista
    Malparlat/da o benparlat /da – Assenyat /da o Ximple
    Cregut /da o Senzill/a – Rialler /a o Ploraner – orgulls/a o Modest/a – Poruc /ga o Valent/a Graciós /a o Desagradable, avorrit – De bona pasta o mala persona
    Figa flor o Espavilat – Tossut /da o Flexible, dòcil.

    També femem d’explicar a els adjectius de descripció física com per exemple:
    Els Cabells Pot ser llisos, negres, ondulats, Castanys, rossos, Llargs, curts, recollits, arrissats.
    La Cara: Rodona, llarga, ovalada, de pomes agres, quadrada, de bon any.
    Els Ulls: grans, petits, redons, allargats, negres, verds, grisós, marrons, mel, tendres, com taronges, esmorteïts.
    La Nas: ample, petit, recte, aixafat, xato, punxegut, de patata.
    La Boca: petita, de pinyonet, grossa, quina.

    I el Aspecte general pot ser: prim, gras, baixet, rabassut, alt com ara un Sant Pau, cepat, esquifit.

    Recordem a classe a els jocs de nostra infància com els gomes, la xarranca, a fet amagar, a saltar a la corda, a l’ampolla, a la petanca, a la pilota, a IOIO …

    Respondre

  3. mcampoy

    31 Oct 13
    14:59 #

    Bona tarda!
    Aquesta setmana a classe hem fet l’avaluació de la unitat 1 del llibre, a més també hem fet un debat sobre Halloween o la Castanyada, hem introduït el subjuntiu i el condicional, i hem celebrat la Castanyada amb els alumnes del Centre d’Autoaprenentatge que ens han explicat què és la Castanyada, la recepta dels panellets i com se celebra la diada de Tots Sants a Mèxic, i a tomb d’això, us penjo l’enllaç de la ruta de los altares a Barcelona:
    http://rutaaltares.wordpress.com/

    Els deures de la setmana són:

    1. Comentar el vídeo de Plats bruts, i què celebreu o què us agrada més: Halloween o la Castanyada.
    2. 5 frases utilitzant el subjuntiu: Quan sigui a Barcelona, estudiaré comptabilitat
    3. Llegir els textos del bomber i el geriàtric del llibre PASSOS, unitat 2
    4. Activitat 2 de la unitat 2 del llibre PASSOS
    5. Llegir el segon capítol de Les taules de l’Olívia.

    Bon cap de setmana!

    Respondre

  4. Carla Sanchez

    11 Nov 13
    12:09 #

    Lunes 04/11/2013
    Repàs
    Quan + Presente Subjuntiou -> present d’indicatiu / futur
    Si + present d’indicatiu -> present d’indicatiu / futur

    Present subjuntiu: verbs finalitzen en i o ui
    Tingui
    Vingui
    Acabi

    Pàgina 91 i 92 del llibre

    Que fan a la feina aquestas persones:
    Conduir Camioner, taxista
    Classificar Bibliotecaria
    Servir Auxiliar de vol
    Oferir Pisos Agent inmobiliari
    Apagar Bomber
    Redactar Periodist
    Dirigir Policia, Arquitecte
    Fer Ferrer
    Depillar Esteticista
    Repartir Cartera
    Fregir Cuiner
    Construir Arquitecte
    Detenir Policia
    Llegir Bibliotecaria
    Defensar Advocats
    Cosir Modista

    Verbs Incoatius i verbs Purs que acaben a IR

    Conduir Jo Condueixo
    Servir Jo Serveixo
    Oferir Jo Oferteixo
    Dirigir Jo Dirigeixo
    Repartir Jo Reparteixo
    Fregir Jo Fregeixo
    Construir Jo Contrueixo
    Detenir Jo Detinc
    Llegir Jo Llegeixo
    Cosir Jo Cuso
    Descobrir model incoatiu:
    Jo Descobreixo
    Tu Descobreixes
    Ell/Ella Descobreix
    Nosaltres Descobrim
    Vosaltres Descobriu
    Ells/Elles Descobreixen

    Els Purs poden conjugar-se com:
    Jo Dormo
    Tu Dorms
    Ell/Ella Dorm
    Nosaltres Dormim
    Vosaltres Dormiu
    Ells/Elles Dormen

    Veure guia lliurada en classes

    Informació d’interès: recuperació de primera clase

    Dia: dissabte 16 de novembre,
    punt de trobada: Monestir a les 10:00
    Activitat a realitzar: geocatching
    es pot venir amb família, fills, marits, parelles

    Teatro 5 de Diciembre
    C osto: 18,75
    Teatro: Goya
    Obra de teatro: El Nom

    Lectura capítol 2 del llibre

    Para semana del 11 de Nov

    Deures:
    Pàgina 9 exercicis 2 i 3
    Pàgina 10 exercicis 4 i 5
    Pàgina 11 exercicis 11 i 6

    Resumen capitol 3 del llibre, Aracelys i Mariela

    Respondre

  5. lamia

    11 Nov 13
    22:38 #

    hola totom!!!
    aquesta setmana vam fer l´examen,
    El dimarts vam explicar,com són les nostres cases aqui i les nostres pais,grans o petites,perexemple quantes habitacions tenen i com són,si tenen jardi o piscina.
    El dijous vam fer avaluación,vam parlar del nostre nom,quants añys tenim,d´on som,on vivim,aquin número del teléfon tenim.tambe vam parlar dels nostres fills,com són fisicament,de quin color tenen el cabell i que els agrada molt,estic contenta perque aprendem catalán a poc a poc gracias per la montse.
    fints de me.

    Respondre

  6. Carla Sanchez

    01 Des 13
    23:09 #

    vam fer una dinàmica de grup, un grup va ser entrevistador i un grup va fer d’entrevistats.

    Els entrevistadors havien de buscar persones que estiguessin d’acord amb la vacant que tenia, van fer entrevista i debiían deixar un missatge a la persona seleccionada per notificar-de la bona notícia.

    L’entrevistat ha de donar resposta d’acord amb la seva decisió.

    Utilitzem el present para parlar de coses quotidianes: Abans, sempre, cada día despres, sovint, al matí, a migdia, mes tard/mes aviat

    Vam llegir la pàgina paràgrafs del llibre a la recerca de verbs en passats i repassem, els tipus de passats, imperfecte, perfecte i indefinit

    Deures

    Parlar de la vida quotidiana al nostre país (passat)
    Parlar de mercats del meu país i el d’aquí
    Descriure com arribar a un lloc
    portar fotos de mercats
    Del llibre d’exercici Pàgina 15 # 1 i 2 Pàgina 16 # 3, Pàgina 17 # 4, pàgina 21 febrer i 3
    Per al dia 11 s’ha de realitzar una crítica del llibre de la taules de la olivia

    Respondre

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Cursos


Missatges de veu


Núvol d’etiquetes


Diccionaris


Mitjans de comunicació


Recursos per a l'aprenentatge


Vocabularis


Històric


Benvinguts

Hola! Els professors de català us volem donar la benvinguda al blog del curs que ens servirà com a diari d’aula. Aquí, setmanalment, fareu una entrada explicant què heu après aquella setmana, què us ha estat més fàcil i què més difícil. Per fer-ho, entreu a la categoria corresponent al vostre curs i població i afegiu-hi comentaris. Ànims!