• Un dia vaig anar d’excursió

serra-del-cadi-intro

Catalunya té llocs molt bonics, racons amagats meravellosos. Ja sigui costa o muntanya, té indrets que et fan sentir un privilegiat només de contemplar-los.

Un dia vaig anar d’excursió al parc natural Cadí Moixeró. Hi vaig anar amb els meus amics. Primer vam caminar durant tres hores fins al cim del Cadí, una de les muntanyes més altes d’aquella zona. Hi havia unes vistes impressionants. Fins i tot vam veure isards, uns animals salvatges molt bonics. A la tornada, vam parar a dinar a Fórnols, un poblet encantador. Jo vaig demanar estofat de senglar, el meu xicot va preferir mongetes amb botifarra i la resta d’amics van menjar un bon plat d’escudella. Vam passar un dia molt agradable i va ser una excursió que em va agradar molt.

I tu, quina excursió vas fer per Catalunya? Què vas visitar? Amb qui hi vas anar?

RECORDA

Jo vaig (anar, visitar, veure…)

Tu vas (anar, visitar, veure…)

Ell / ella / vostè va (anar, visitar, veure…)

Nosaltres vam (anar, visitar, veure…)

Vosaltres vau (anar, visitar, veure…)

Ells / elles / vostès van (anar, visitar, veure…)

1. ariel

23 gen. 15
    14:58 #

La setmana passada vaig anar a un recital a Barcelona. Hi vaig anar amb els meus germá el meu germà. Primer vam conduir durant una hores una hora fins al escenarí a l’escenari. Hi havia moltes persones. Fins i tot vam veure al Robbie William. A la tornada, vam parar a dinar sopar a un restaurante restaurant. Jo vaig demanar verdures, el meu germà va preferir botifarra, vam passar una nit molt agradable i va ser el primer recital que he vist en la meva vida, únic y i meravellós.

Ariel, al matí esmorzem, al migdia dinem, a la tarda berenem i a la nit sopem.

2. Mª Jose Galera Garcia

15:32 #

Yo fa mol temp molt temps que no vaig d’excursió, però segurament hara surtire ara sortiré una mica més, perque me perquè m’he apuntat amb un grup de yen gent que fan surtidas sortides i van a visitar i veure molts yoc llocs.
    Però el dia de ayer fue dia d’ahir va ser molt especial per mi, perquè vaig celebrar mis sesenta els meus seixanta anys i u pase ho vaig passar molt be con bé amb tota la meva família i las mevas amigas les meves amigues. Nosaltres vam anar a la casa de la meva germana petita, que té un garatge, i allí lo van ho vam celebrar i baig fe vaig fer un pica pica, un pastís, cafè, beguda, vaig pusa posar música i tot tots nosaltres lo pasem ho vam passar molt bé.

M. José, fixa’t en les formes del passat que t’he corregit. No tradueixis directament del castellà.

🙂

3. CANDIDO CASTRO MERINO

18:19 #

Aquet Aquest cap de setmana hem sortit amb uns amics ha a trepitjar la neu, hem jugat com nens grans. Un amic es va fer mal em un peu, res greu. Anem a parar Vam parar a dinar en un pícnic d’un càmping i vam fer una barbacoa. Va fer bon dia i van vam estar molt a gust. A la tornada anem agafar vam agafar una mica de caravana.

Cándido, repassa les formes del passat. Fixa’t en el que he corregit.

4. Cecilia

23:55 #

L’any passat vaig anar a fer una ruta cultural per Girona. Hi vaig anar amb el meu novio. Vam trigar unes dues hores en arribar a la ciutat de Figueres on vam visitar el Museu Dalí. Em vaig quedar totalment sorpresa de la imaginació y i creativitat d’aquest geni pintoresc del segle vint. Després de la visita al museu vam aprofitar per dinar algo alguna cosa rápid ràpida a en un bar que hi havia allà a prop. Jo vaig menjar un sándwich sandvitx y i el meu novio va menjar un entrepà de pernil.
    A dos quarts de quatre vam tornar a agafar el cotxe y i vam anar direcció Cadaqués i Portlligat. Havíem de conèixer les arrels d’en Salvador Dalí. Portlligat, on es la seva casa on hi ha casa seva, em va semblar un lloc idíl·lic i amb uns racons meravellosos per gaudir del silenci y i sentir les onades del mar.
    Va ser un dia molt complet i enriquidor amb la millor companyia.

5. Natalia

0:01 #

El cap de setmana passat vaig anar a Montserrat d’excursió. Hi vaig anar amb el meu marit i uns amics. Vam pujar al telefèric i vam tenir unes vistes molt boniques.
    Després vam veure la moreneta i va ser preciós. A la tornada vam parar a dinar a Monistrol, un poble molt a prop, i vam menjar molt bé.
    Jo vaig demanar mongetes amb cansalada y i els altres vam menjar arròs. Vam passar un dia maravillós meravellós i que m’agradaria repetir.

Molt bé;)

6. juan magro

14:00 #

Fa un parell de setmanes vaig amar a Olot amb la meva dona, m’agrada molt Olot, els seus volcanes volcans i la ciutat. Olot té moltes botigues molt maques. El paisatge és preciós, molt ve verde porque verd perquè la roca volcànica reten reté molt l’aigua.

Juan, explica’m què vas visitar, on vas dinar, quantes hores hi vas estar, quina impressió et va fer la ciutat. Practiquem el passat!!

7. Nathalie

19:01 #

La setmana passat passada el nostre fill va celebrar el seu aniversari i vam anar a la Molina, vam veure la neu!. Vam anar en el cotxe i vam trigar dues hores a arribar, però havia unes uns paisatges molt macos. Quan vam arribar a la Molina vam veure unes uns nois i noies esquiant. Vam jugar amb la neu i vam fer un ninot de neu. Després vam berenar un pastís de xocolate xocolata i alguns entrepà entrepans. Vam fer moltes fotos porque perquè va fer un bonic dia.

Molt bé, Natalie. Fixa’t:
    un, uns (masculí singular i plural)
    una, unes (femení singular i plural)

8. Diego

19:18 #

L’estiu passat nosaltres van a estar vam estar en a Torredembarra .
    Vam tardar 1 hora por el pel peatge en arribar. Vam anar a la platja, hi habia havia un mercat, van vendre on venien roba, ulleres per al sol, tovalloles, bosses i moltes coses d’estiu.
    Va ser un dia molt agradable, vam menjar una truita amb patatas de patates i ceba, biquinis, fruites i moltes begudes per el per la calor.
    Nostres Els nostres fills es van divertir amb la sorra i l’aigua.

Diego, no confonguis: nosaltres vam / ells van

9. Bruno Saldombide

20:36 #

Fa uns dies vam anar d’excursió a la muntanya Montserrat. Hi vam anar amb les meves germanes Valeria i Magali. Vam estar caminant durant diverses hores per arribar al cim. Des alli Des d’allí vam veure tot Barcelona i vam conèixer la fauna del lloc. Després baixem vam baixar i vam menjar al restaurant Abat Cisneros, que es troba en un edifici històric. La Valeria i jo vam menjar verdures rostides i la Magali amanida amb carn rostida. Vam tornar molt cansats però feliços amb el passeig.

Bruno, fixa’t en la forma del passat que t’he corregit.

10. Svilena Borisova

20:44 #

L’any passat vam anar a la Garrotxa. Érem la nostra família i amics. Vam sortir al matí, vam passar dues hores en camí. Al arribar vam passejar per la plaça de la ciutat de Olot d’Olot, una mica més tard van vam esmorzar i vam prendre un cafè.
    Després vam anar a Besalú, on hi havia un castell impressionant. Quan vam entrar endins a dins vam visitar el museu de les miniatures, era magnífic, hi havia dibuixos que es miraven amb un microscope microscopi. Al final del dia vam tornar a casa, vam sopar i ens vam anar ens en vam anar al llit.
    Era Va ser un dia esplèndid!

No confonguis nosaltres vam esmorzar / ells van esmorzar. El dia a Olot ja es va acabar, així que hem de dir, va ser un dia esplèndid.

11. Valeria

26 gen. 15
    2:55 #

Recordo una excursió molt bonica que vaig fer amb el meu marit i la meva amiga, i els quatra quatre gossos. Era una muntanya anomenada Glorieta. Estàvem buscant un lloc conegut com El niu del àguila de l’àguila, i acabem vam acabar trobant un lloc màgic, amb una cascada i un llac increïble, no va ser gens fàcil arribar al cim, però va valer la pena.

Fixa’t en les formes del passat que t’he corregit!

12. Zabiholla

27 gen. 15
    13:48 #

Jo últimament no vaig anar he anat d'<del datetime=”2015-02-02T07:41:32+00:00″>escorci’o d’excursió per Catalunya.
    Fa molt molts anys, quan vivia a Barcelona, era associat a una associacion associació ecològica que es diuen diu DEPANA i vaig a visitar vaig visitar Boscs del Pierneus Pirineu.
    L’objectiu va ser era por recollir llavors (granes) del dels arbres autoctones autòctons per repoblar boscs.
    Ahi Allà ens ho passàvem mol molt bieny i m’agradava molt. Els paisatges era eren molt bonics i l’aire molt pur, por per això tinc molt bon bons records.

Zabiholla, mira bé el que he corregit, les formes verbals i la concordança singular-plural.
    Recorda que no és el mateix:
    vaig visitar (passat) que vaig a visitar (immediatesa)

13. Ana de Prado Escanciano

28 gen. 15
    17:26 #

Fa uns mesos vaig anar amb el meu marit a La Mola, que és una muntanyeta que es troba a Terrassa; a dalt hi havia una festa amb castells i em va agradar molt perquè no ho havia vist mai. Em va costar una mica arrivar arribar a dalt de tot, ja que no estic acostumada a fer esport, pero però quan contemplaba contemplava el paisatge se m’oblidava el dolor de les cames i tan sols podia somriure.

14. Lydia

01 febr. 15
    20:27 #

Hola,

M’agradaria anar d’excursió a les Coves de l’Espluga. És una ruta d’iniciació a l’espeleologia, i com m’agrada descobrir cosas coses novas noves, doncs vull fer aquesta excursió. No tinc a ningú aquí, donc així que no sé amb qui vaig anar a faré aquesta excursió.

Cla Clar, m’agradaria fer més cosas coses. Però no tinc molt gaire tempo temps llibre lliure…

Lydia, explica’m una excursió que ja hagis fet. Una excursió del passat. On vas anar? Amb qui hi vas anar? Què vas veure? Què et va agradar més?

15. juan magro

03 febr. 15
    22:58 #

Van Vam anar a dinar a un restaurant al costat del mercat perquè era dilluns i els dilluns hi ha mercat semanal setmanal. van Vam menjar patates de d’Olot, me em van agradar molt i després de dinar vaigs vaig anar a caminar i vaigs vaig visitar el volcà de Santa Margarida, vaigs vaig veura veure la petita església que ni ha hi ha en el al cràter del volcà. me Em va agradar tant Olot que vaigs tornar hi he tornat moltes vagadas vegades, i també vaigs anart he anat a la Fageda d’en Jordà.

Juan, no confonguis: nosaltres vam anar (acabat en m) i ells van anar (acabat en n). Si l’excursió la vau fer la teva dona i tu, quina forma és la correcta?

16. Ingrid Suarez

08 febr. 15
    15:14 #

Un cap de setmana vaig anar a esquiar a Baqueira Beret. Hi vaig anar amb el meu marit i una parella de d’amics. Al camí vam fer una parada para per esmorzar, prenem vam prendre suc de taronja, torrades i cafè. Després arribem vam arribar al a l’hotel, era petit, bonic i tenia unas unes vistes precioses al paisatge; deixem vam deixar les maletes i ens vam anar ens en vam anar a la pista, pugem vam pujar en el telesilla al telecadira i comencem vam començar a baixar per la muntanya, però com jo no sàvia sabia esquiar, tenia por i em queia tot el temps tota l’estona. Em sembla que baixe vaig baixar rodant, jaja. Però va ser molt divertit. A la nit sopem vam sopar i ens vam anar ens en vam anar a descansar per tonar a intentar-ho a l’altre dia el dia següent. Va ser un cap de setmana molt agradable i divertit.

Íngrid, repassa l’ús del passat. Fixa’t en les correccions.

17. MAR

28 oct. 18
    17:41 #

Un dia vaig anar d’excursió a un zoo. Hi vaig anar amb els meus pares. Primer vam anar a veure els animals d’aquella zona que eran els micos i molts més d’animals .Després va anar a menjar. Hi havia unes vistes impressionants. Fins i tot vam veure un lleó,la majoria d’animals eren salvatges i molt bonics. A la tornada, vam parar a dinar els bocates que vam portar, un lloc molt bonic. Vam passar un dia molt agradable i va ser una excursió que em va agradar molt.

Cursos

Vocabularis

Històric

Benvinguts

Hola! Els professors de català us volem donar la benvinguda al blog del curs que ens servirà com a diari d’aula. Aquí, setmanalment, fareu una entrada explicant què heu après aquella setmana, què us ha estat més fàcil i què més difícil. Per fer-ho, entreu a la categoria corresponent al vostre curs i població i afegiu-hi comentaris. Ànims!