Avui hem començat practicant el català en petits grups en què heu parlat sobre el que heu fet durant les vacances de Setmana Santa.
A continuació, hem repassat diferents maneres d’identificar un complement directe a partir d’unes frases d’una expressió escrita:
-preguntant què? o qui? al verb: Dono caramels al nen. Què dono? Caramels=c. directe.
-preguntant cosa o persona + el verb: Cosa donada? Caramels= c. directe.
-passant l’oració a passiva -llavors el CD farà de subjecte): Els caramels són donats per mi. Caramels passa a ser el subjecte de l’oració passiva. Per tant, fa de c. directe a la primera frase.
Tot seguit, heu comentat els dubtes sobre els deures, i després hem vist l’ús del guionet. Hem practicat aquest tema amb els exercicis 13, de la pàg. 99, i 17, de la pàg. 114, de Teide.
Finalment, hem vist la combinació de pronoms. L’ordre seria: reflexius/c. indirecte / c. directe / la resta. Aquesta combinació s’altera quan tenim un li + un pronom de c.directe determinat). L’hem practicada amb la substitució per pronoms a diferents frases.
Per deures, feu l’exercici 8, de la pàg. 81 de Teide, i els exercicis 3, 4 i 5, de la pàg. 143 de Barcanova (repasseu abans la teoria que teniu a la pàg. anterior).