Avui hem fet l’última classe de l’any, o potser hauríem canviar la persona verbal i dir heu fet, ja que excepte al principi que he comentat errors comuns que m’he trobat als treballs dels llibres, la resta l’heu feta vosaltres. Dels errors dels treballs he destacat:
- -per què? (pregunta) perquè (resposta) (a grosso modo)
- -les locucions adverbials: a poc a poc i de mica en mica (amb les preposicions al davant)
- -diferència entre és (3a persona del sing. del verb SER) i es (pronom feble: es pentina)
- -apostrofacions en general (us les deixeu sovint)
- -verb adonar-se: sobra el pronom en si ja dieu de què us adoneu, per exemple, m’adono de tot o m’adono que avui ha arribat tard (no posem el pronom en perquè ja diem de què). En canvi: Avui me n‘he adonat (no diem de què).
- -verb haver-hi, de vegades us deixeu el pronom hi.
- -interessant i necessari (i derivats) s’escriuen amb doble s.
Després hem vist dos booktràilers sobre El temps de les cireres i Haru.
Finalment heu fet unes magnífiques presentacions dels itineraris per Cerdanyola.
Per deures: exercici 4 de la pàg. 52 de Teide (pronoms febles) i un full d’escollir la resposta entre dues o tres opcions a partir d’un fragment de La teranyina.
Molt bones vacances de Nadal a tots i totes!!!
I remember attending a similar language class where the teacher carefully explained common mistakes we made, especially with pronouns and verb forms. It really helped me improve because the focus was on practical examples and correcting us gently. Presenting our projects was also a great way to practice speaking, much like the itineraries presentations mentioned. Such classes make learning more engaging and effective. When looking for a fun break after study, I often relax with a game or show like Sprunki, which is a nice entertainment option. It balances well with intense study sessions.