• I tu, què fas normalment?

Bé, ara que ja ens hem presentat, què us sembla si expliquem què fem normalment? Teniu un dibuix amb un exemple. I a més jo també us explicaré què faig.

“Els dies que treballo al matí i a la tarda, em llevo a les 8 del matí. Esmorzo i a un quart de deu agafo el tren.  Després dino amb els meus companys de feina i a les 4 de la tarda tornem a treballar. Plego a les nou i arribo a casa a tres quarts de deu de la nit. De vegades sopo amb el meu company. Normalment vaig a dormir a mitjanit.

Quan tinc el matí lliure, m’agrada anar a comprar al mercat del meu barri, passejar pel centre de la ciutat i mirar botigues. També vaig al gimnàs i després dino tranquil·lament a casa meva.

Els caps de setmana m’agrada anar a Berga, estar amb la meva família i  els amics. A vegades anem a fer excursions a les muntanyes que hi ha a prop de Berga amb els meus amics. De tant en tant també sortim i anem a sopar.”

Bé, ara us toca a vosaltres! Què feu normalment durant el dia? O durant la setmana?

Palmira

1. María Calle

11 Nov 11
    19:41 #

Hola, bon dia! Sóc la Maria. Em llevo a les sis del matí si treballo al matí, em dutxo i esmorzo un café amb llet. Vaig a treballar fins a les tres de la tarda.
    Després, torno a casa i dino amb el meu xicot, i després, faig una petita “siesta”.
    Un cop a la setmana, vaig al supermercat. Si treballo a la tarda, vaig al mercat del barri al matí.
    De tant en tant, el meu xicot y jo sortim a passeigar i a prndre una cervesa al bar del barri.
    A les nou del vespre, preparem el sopar, mirem la televisió una estona i a dos quarts de dotze anem a dormir.
    Els caps de setmana, sortim a sopar amb els nostres amics i el diumenge anem a casa del meu cunyat a veure els nostres nebots, de cinc y sis anys.
    Un cop al mes, vaig a Pamplona a visitar la meva família.

2. Raquel villanueva

0:22 #

Cada día em llevo a les vuit del matí, preparo l´esmorzar de la meva filla. Em visto i porto a la meva filla al col.legi, despres esmorzo i dues cop de setmana de 10 a 12 del migdia me´n vaig a classe de catalá. Vaig a buscar a la meva filla al col.legi, hi ha 1/4 de dues dinem les dos a casa meva, hi ha 2/4 de 3 anem al col.legi. Quan tinc el matí lliure vaig a comprar i fer la feina de la casa, de vegades també m´agrada anar mirar botigues. A 2/4 de 9 de la nit preparo el sopar i vam sopar tots junts, els caps de setmana m´agrada estar amb la meva familia i els amics, a vegades anem al camp a menjar quan fa bon temps.

3. nubia stella velez mayor

1:35 #

Hola !
    sóc la nubia stella.
    Diariament em llevo a les set del matí, ara anar a la picine i després vaig a caminar.
    Esmorzo a les nou del matí, després faig la feina de la llar.
    A la una dino amb el meu marit.
    A la tarda llegeixo un bon llibre,i vaig al voluntariat.
    Sopo a casa amb el meu marit a las set del vespre i sempre miro les noticies i jugo a cartes.
    Vaig a la llit a les deu de la nit.
    En la setmana, les dies dimars y dijous tinc classes de catalá i de gimnas les dies dilluns, dimecres i divendres al migdia.
    vaig al mercat dues vagades per setmana.
    El diumenges, assisto a la esglesia i vespres vaig al cine amb el meu marit.

nubia

4. Idalmis

4:17 #

Hola, sóc la Idalmis.
    Em llevo entre 2/4 de 9 i les 9 del mati. Esmorzo sola perquè el meu marit se em va a les set del mati. No dino ja que començo a treballar a les dues de la tarda fins les nou, pero bereno a las 2/4 de sis. Sopo amb el meu marit entre las deu i 2/4 de onze. Sopo sempre enciam.
    Un cop cada dues setmana vaig a comprar al mercat.
    Dimarts i dijous de deu a dotze del mati tinc català.

5. nuria

13 Nov 11
    22:23 #

Hola,bona tarda.
    Cada dia em llevo de bon matí,esmorzo,em dutxo,i vaig al park amb el meu gos.Després preparo el dinar i faig la feina de la casa.
    Dos cop per setmana vaig a classes de catalá,i lels altres dies vaig al gimnàs.Dino a casa meva amb els meus fills.A la tarda vaig a Sabadell amb els meus fills per fer d’atletisme,de vegades jo també ho faig.Sempre sopen a casa meva junts,amb el meu marit.De tant en tant els caps de setmana sopen en un restaurant.

6. Maria Fernanda

14 Nov 11
    19:18 #

Hola, sóc la Mafer.
    De dilluns a divendres em desperto a les set del matí, faig l´esmorzar dels meus fills, em dutxo i em visto. Porto a els meus fills al col.legi i despres retorn a la meva casa busco treball per internet, tambe faig la feina de la llar i prepraro el menjar.
    A les dotze y mitja busco als meus fills en el col.legi i retornem per menjar y fer la migdiada.
    A les tres quarts de tres anem de retorn al col.legi. Jo tinc, durant la
    setmana, una hora i mitja lliure que ús per anar a caminar; despres busco als meus fills a les dos quarts de cinc.
    Retornem a casa a berenar i despres ajudo al meu fill a fer els deures del col.legi. Tambe estudi anglès y catala.
    Dinem a les dos quarts de vuit, ens dutxem i mirem una estona la televisió. Els meus fills es van al llit a dormir a les nou de la nit i jo espero al meu marit que torni del treball. Nosaltres parlem una estona sobre el que vam fer durant el dia i veiem televisió fins a les onze que ens anem a dormir.
    Els cap de setmana anem a passejar al parc, a caminar. Si plou ens quedem en casa veient pel.liculas.

7. CATALINA BULLA

14 Nov 11
    22:44 #

Hola Sóc la Catalina,

Normalment, em llevo a les 9 del matí. Esmorzo amb el meu marit. Després dino amb sola a casa meva a dos quarts de tres. Estudio anglès després de dinar a las 5 de la tarde. El meu marit arriva a las 8 del vespre i sopem a las 9 de la nit. Mirem una mica la TV y pel.liculas. Normalment vaig a dormir a mitjanit.

Els caps de setmana m’agrada anar amb el meu marit i amics a dinar o a sopar a Barcelona De tant en tant també sortim i anem al gimnási.

8. Yoanna

1:01 #

Hola,sóc la Yoanna cada dia em llevo a las vuit del matí,dedilluns a divendres porto a la meva filla gran al col-legi,després torno i esmorzo a dos quarts de deu del matí ,faig feina de casa i al migdia dino amd el meu marit a les dues,a dos quarts de cinc vaig a recollir a la meva filla i em posso a jugar,vaig a comprar al mercat dos cop per semana,els caps de semanana em agrada anar a caminar a la muntanya,anar al cinema,a casa de la meva mare a vilanova i la geltrú,a sopar amd el meus amics,petonets.

9. Rosa Paz

1:24 #

Hola! Sóc la Rosa
    Ala matins treballo les dies dilluns,dimecres i divendres de nou a dos de la tarda, em llevo a les dos quarts de set del matí. Preparo l’esmorzar a les dos quarts de vuit agafo el tren. Arribo a casa a dos quarts de quatre de la tarda. em preparo el dinar, dino i miro una estona la tele.
    A casa sopo amb la meva germana a les dos quarts de onze de la nit. Després de sopar llegeixo una mica i miro una estona la tele. Vaig a dormir a les dos quarts de una de la matinada.
    Cada dimarts i dijous vaig a classes de català de 10 a 12 del migdia.
    A les tardes, durant la setmana vaig a comprar al supermercat, passejar pel meu barri i centre plaça catalunya.
    De tant en tant vaig al cinema amb les meves germanes.
    Els caps de setmana parlo per telefón amb la meva familia i els diumenges aprofito per descansar o estudiar.

10. Ysabel Paz

1:48 #

Hola! Sóc la Ysabel
    Als matins no treballo, treballo a les tardes . De quatre a deu de la nit, em llevo a les vuit de la matí. Preparo l’esmorzar a les dos quarts de nou i esmorzo amb la meva germana.Preparo el dinar, dino i miro una estona la tele.
    Arribo a casa a tres quarts de onze de la nit.
    A casa sopo amb la meva germana. Després de sopar llegeixo una mica i miro una estona la tele. Vaig a dormir a les dotze de la matinada.
    Cada dimarts i dijous vaig a classes de català de deu a dotze del migdia.
    Dos vegadas a la setmana vaig a comprar al supermercat, passejar pel meu barri.
    De tant en tant vaig al cinema amb les meves germanes.

11. Janeth Hernandez

16 Nov 11
    23:49 #

Jo cada dia m’aixeco a les 7 del matí.
    Preparo l´ esmorzo dels meus fills Gabriel i Valentina, els vist i els porto al col·legi i a l´escola bressol a tres quarts i cinc minuts de les nou del matí.
    Els dimarts i dijous tinc classes de català de deu a dotze del matí.
    Els dilluns, dimecres i divendres faig esport de 10 a 11 del matí.
    Cada dia torno a casa per fer els llits, preparo el menjar, net i recullo una mica tota la casa per després anar a recollir als nens a l’escola a les quatre i mitja de la tarda.
    Alguna vegada a les tardes vaig al parc amb els meus fills perquè es diverteixin y es cansin molt jejejeje .
    Sempre berenem a les cin de la tarda. A casa sopem a les vuit del vespre els nens i jo, però el meu marit sopa a les onze quan torna del gimnàs.
    Cada dia anem a dormir el meu marit y jo a mitjanit.

Una abraçada per tothom!
    Els caps de setmana anem a fer la compra els *sabados i els diumenges intentem menjar sempre en família.

12. Jane Mugyabuso

17 Nov 11
    20:52 #

Els dies que treballo al Mati caps de setmana dissabte i diumenge.Em llevo a les tres quarts de set em duxto,em vesteixo i esmorzo.Despres dino les tres de la tarda torno a treballo.Normalment sopem amb una avia en casa.
    Quan tinc el mati lliure ,magrada ana a comprar al mercat del meu barri,per centre de la cuitat i miro botiues.Por la tarda tambe vaig correr

Els caps de setmana vaig bailar als amics meu a prop de meu barri hi ha una discoteca

13. Alisa

22 Nov 11
    21:12 #

Hola!
    Sóc Alisa. Cada dia em llevo a les nou del matí. Al matí em dutxo, faig els deures, escolto la música i preparo el menjar. Els dimarts i dijous de deu a dotze tinc classes de català a l’Ateneu de Cerdanyola i els dimarts, dimecres i dijous d’un quart de quatre a dos quarts de nou tinc classes a la universitat de Bellaterra.
    Normalment dino a les dues. Sopo amb el meu xicot a dos quarts de deu. Després del sopar veiem sèries junts. Cada dia vaig a dormir a les dotze.
    Els divendres i dissabtes sortim amb els nostres amics. Un cop al mes anem a la muntanya per passar un cap de setmana allà.

14. Paola Alvano

24 Nov 11
    17:02 #

Durant la setmana em desperto a les 8 del mati, porto a la meva filla al col-legi a les 9, generalment vaig a esmorzar amb alguna amiga. Els dilluns i dimecres tinc classes de Sevillanes en les manyana i els dimarts i dijous vaig a les meves classes de català, els divendres els tinc lliures i els aprofito per anar de compres, a l’hora del menjar generalment estic a casa i preparo el menjar del meu marit per dia següent, a les 4 de la tarda surto a buscar a la meva filla al col-legi, veiem al parc fins a les 6, després anem a casa a preparar el sopar mengem tot junt com a les 8 i normalment vaig a dormir a les 9 o 10 de la nit. Els caps de setmana sortim en família generalment veiem ens reunim a casa de algun amic, molt de tant en tant anem a sopar al restaurant. Quan és l’estiu en sempre anem a la platja tot el dissabte i tot el diumenge.

15. Olga

01 Des 11
    14:19 #

Hola sòc la Olga!
    Cada día em llevo a tres quarts de vuit,atxeco a la meva filla le faig el esmorzar i le dono la roba para que se la pose i jo a las horas me vaivén vestin i pentinan, després anem a la escola i jo me faig un tallat en altres mares , els dijuns , dimecres, i divendres faig patchword pel matí i els dimarts , i dijous vaig a un curs de catalá. Per la vespra a les cinc ton que anar a replegar a la meva filla i després els dijuns , dimecres i dijous porto a la meva filla a la academia de angles i després a la meva casa a ducharse , sopa i a las vuit a dormí . Jo després faig el sopar para el meu marit i per mi i veiem la tele fin las dotxe. Els caps de semana son tots diferents i fem de tot amb la familia. I este es el meu día a dia

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Cursos

Vocabularis

Històric

Benvinguts

Hola! Els professors de català us volem donar la benvinguda al blog del curs que ens servirà com a diari d’aula. Aquí, setmanalment, fareu una entrada explicant què heu après aquella setmana, què us ha estat més fàcil i què més difícil. Per fer-ho, entreu a la categoria corresponent al vostre curs i població i afegiu-hi comentaris. Ànims!