• Un dia normal

Explica’ns què fas un dia normal des que et lleves fins que te’n vas a dormir.
    Pots seguir l’exemple següent:
    accions

En Pere cada dia es lleva a les 7.00 h del matí. Es dutxa amb aigua molt calenta, esmorza i escolta les notícies a la ràdio. Després renta els plats i surt de casa.

Agafa el tren a les 8.00 h i va a la feina. Treballa en una biblioteca. Al migdia dina en un restaurant a prop de la feina i torna a treballar. Plega a les 7.00 h del vespre.

Abans d’arribar a casa neda a la piscina, corre al gimnàs o es troba amb els amics. Sempre sopa a casa. Després de sopar llegeix una estona i de vegades mira una pel·lícula a la televisió. Va a dormir a mitjanit.

Els caps de setmana no es queda mai a casa: visita la família, fa esport, reposa i dorm moltes hores.

1. Yohana boniforti

16 Nov 16
    22:08 #

Cada dia en llevo a las vuit del mati. Me en petino en rentus los dents en preparo un cafe amb llet, me preparo el meu dina, despres em rentu els plast. Surt de casa a taballar a tres quarts de nou per agafar el bus. Plego a las sis del vespre a dos quart de set agafo el bus per turna a casa

2. Noelia Palomares

20 Nov 16
    18:24 #

De dilluns a divendres em llevo a dos quarts de set, esmorzo i surto de casa per agafar el tren i anar a la feina. En el tren aprofito i llegeixo. A les vuit començo a treballar. Treballo en una escola infantil. D’una a dos aprofito que els nens dormen i dino, parlo amb les companyes, llegeixo les noticies, consulto el facebook, whatsapp…
    A dos quarts de sis surto de la feina. Dos cops a la setmana vaig a classes de català de sis a vuit del vespre i els altres dies quan plego de traballar vaig al supermercat, faig alguna tasca doméstica, estudio una mica,… De vegades vaig amb amics a prendre alguna cosa. A dos quarts de nou em duxo i després sopo. Després de sopar truco als meus pares, miro la televisió, parlo amb els meus amics per whatsapp… A les onze me’n vaig a dormir.
    Els caps de setmana vaig al gimnás, quedo amb els meus amics, visito a la familia, reposo…

3. marta

20 Nov 16
    23:47 #

Jo cada dia a las 6:30 de la matí, esmorzo i després surto de casa. Agafo el tren a les 7:30 para ir a la feina. Traballo en una hípica. Al migdia dino en un restaurant i torno a treballar. Plego a les 7:30 del vespre. Abans d’arribar a casa trobo amb els amics o miro algo a la televisió. Sempre sopo a casa. A vegades miro una pel-lícula a el móbil. Ano a dormir a les 11:00.
    Els caps de setmana estic a casa faig traballs, reposo i dormo moltes hores.

4. MARIA

23 Nov 16
    21:45 #

Cada dia em llevo a les sis del mati; em rento la cara,em vesteixo i esmorzo una mica. Despres surto de casa y vaig a agafar el tren cap a la feina.
    Entro a traballar a las vuit del mati fins un quart de tres, de dilluns fins divendres.
    Cuand arrivo a casa em disposo a fer el dinar. DIno tranquilament mentre veig las noticies. Cuan acabo de dinar descanso un mica y despres faix les faines domestiques.
    a vegades vaix al gimnas excepte els dimarts i dijous que vaix a classe de catala.
    els cap de setmana sempre surto de casa y vaix al cinema, fer la compra i el que sorgeixi.

5. Giani

23 Nov 16
    23:48 #

Em llevo a dos quarts de set del mati, vaig a la cuina preparar el café amb llet. Prenc tranquil mentre pensó en el pla de batalla del día. A un quart de vuit despert al meu fill i preparar l esmorzar . A un quart de nou, surtu de casa per arribar al meu fill a la escola i despres vaig a treballar. A un quart de dos plego a casa o a un restaurante a dinar i despres de una hora mes o menys tornó a treballar fins a la hora de tornar a casa. Algunes dies vaig al mercat per comprar alguna cosa per sopar , o em mantinc en el parc per jugar amb el meu fill. Vaig a casa i despres de sopar , veure una mica a la tele i ….a durmir

6. Salvador

0:52 #

Em sòl aixecar d’hora, prenc un cafè, doncs acostumo a tenir la tensió arterial baixa. Em lavabo la cara i em pentino. Després em dirigeixo a Fundació Barberà per assistir a classe d’hort ecològic que ara estic estudiant. Quan surto de classe, cap a les 12 hores, em dirigeixo a casa per preparar-me el menjar ja que no tinc assistenta de cuina. Després de dinar sòl tocar la guitarra que és una de les meves aficions favorites ocupació aproximadament una hora, veig el meu correu electrònic i si no és dimarts o dijous me’n vaig a dormir a descansar, ja que la feina horticola és esgotadora. Si és dimarts o dijous després de descansar em preparo per dirigir-me a classe de català. Després de classe sòl anar al local del partit per a comentar i escoltar novetats o notícies del poble si n’hi ha. Després sobre les 21 hores em dirigeixo a casa per preparar-me el sopar i durant el sopar sòl veure una altra vegada el meu correu electrònic, després em poso a treballar en un projecte que he d’acabar parapresentar al gener de 2017 i torno a dormir per estar a punt al dia següent.

7. Salvador

0:55 #

Em sembla interessant aquest tipus d’exercicis en línia des del blog, ja que es poden fer còmodament des de casa i amb tranquil·litat.

8. gpujades

18:46 #

Gràcies a tots els que heu participat en l’activitat. La corregirem tots junts a classe.

Si ets dels que encara no has escrit cap comentari, fes-ho al més aviat possible, que et volem llegir!!

9. Iván

27 Nov 16
    0:23 #

Cada dia em llevo a las vuit de la matí, em dutxo i esmorzo un cafè amb gel. Miro les noticies en la televisió mentre encenc l´ordinador per mirar la universitat, miro els deures del dia i els foros de cada asignatura per si tinc que escriure. Miro les clases on line i tomo apunts.
    Despres busco treballo de logistic en general en internet, mes tard corro per el Parc Central de Barberá del Vallés més o menys mitja hora, quan torno a casa em dutxo. A las onze rento la casa i faig el dinar per dinar a las dues del migdia. Despres de dinar prendo un café amb gel o un te mentres miro les noticies en la televisió o en internet.
    Els dimarts i dijous vaig a classe de català de dos quarts de set a dos quarts de nou, despres torno a casa per sopar una amanida i mirar una película i descansar.

10. Noelia Díaz

28 Nov 16
    21:13 #

Em llevo a les vuit del matí, esmorzo i despres surtim el nado i jo a passejar al meu gos, torno a casa i faig les tasques domèsticas, a dos quarts de dos dina el nado i quand es dorm dino jo i de vegades aprofito per llegir un llibre o estudiar una mica. A les set de la tarda arriba el meu marit, surtim altra vegada amb el gos a passejar, despres en duxo, parlo per telefon amb la meva mare i germana. A las deu de la nit sopo i quand dormo al nado miro una estona la television fins que em vaig a dormir. De vegades algun cap de semana anem amb els amics a sopar i prender alguna cosa

11. jose Luis

23:45 #

m’aixeco a les 7:30 del matí, em dutxo, després esmorzar a les 8 del matí, a les 8:30 del matí em dirigeixo a la feina fins a les 4 en punt de la tarda, arribo a casa meva a les 5 de la tarda després dinar mirant televisió, acabat de dinar faig la migdiada fins a les 8 del vespre després sac al gos a passejar fins les 8:40 retornant a casa sopo i em va allistar per descansar ja que el treball comença d’hora.

12. jose Luis

23:45 #

13. blanca azucena

23:57 #

m’aixeco a les 5:30 del matí, em dutxo i prenc esmorzar per dirigir-me a la feina a les 06:00 fins a les 2 de la tarda, després em dirigeixo al bar de la meva germana a les 2:30 de la tarda fins a les 5 de la tarda per ajudar a la feina, després em dirigeixo a la meva casa a esmorzar i portar la meva filla a les seves classes de natació des de les 6 fins a les 7 de la tarda, acabant les classes em dirigeixo novament a casa meva a sopar miro televisió i després, em dirigeixo a la meva habitació a descansar amb la meva filla

14. blanca azucena

0:09 #

em llevo a les 2/4 de nou del mati , després em dutxo va realitzar la neteja de la casa fins a les deu del matí després tom esmorzar, sac al gos a passejar a les 12 en punt fins a les 12:30, després em poso a mirar televisió, dinar a les tres de la tarda fins les cuara de la tarda, després torno a treure el gos a passejar a les cinc de la tarda fins a les 2/4 de sis de la tarda repòs una mica després surto a passejar i retorn a les wuit del vespre ja que de moment no treballo , sopo a les deu de la nit miro una mica de televisió ia les 11 de la nit me’n vaig a dormir

15. yarivet

0:16 #

em llevo a las 8:30 del mati després em dutxo va realitzar la neteja de la casa fins a les 10 del matí després tom esmorzar, sac al gos a passejar a les 12 en punt fins a les 12:30, després em poso a mirar televisió, dinar a les 3 de la tarda fins les 4 de la tarda, després torno a treure el gos a passejar a les 5 de la tarda fins a les 5:30 de la tarda repòs una mica després surto a passejar i retorn a les 8 del vespre ja que de moment no treballo , sopo a les 10 de la nit miro una mica de televisió ia les 11 de la nit me’n vaig a dormir

16. jose Luis

0:36 #

m’aixeco a les 7:30 del matí, després em dutxo fins a les 8 del matí, després tom esmorzar fins a les 8:15 del matí, després em dirigeixo a la feina fins a les 4 de la tarda, retorn a casa meva a les 5 de la tarda, dinar a les 5:30 del vespre fins a les 6 de la tarda i després faig la migdiada de dues hores, des de les 8 fins a les 8:30 de la nit sac a passejar el gos, després tornada a casa a sopar a les 9 del vespre fins a les 9:15 del moche miro una mica de televisió a les 11 de la nit per després poder descansar ja que el treball comença d’hora.

17. Edmundo

14 Des 16
    17:10 #

Em dic Edmundo, sóc d’origen mexicà i tinc deu anys vivint a Espanya. Primer vaig arribar a viure a Palma de Mallorca on vaig treballar com a pastor d’una església evangèlica. Fa tres anys juntament amb la meva família vam venir a viure a Barberà del Vallès.
    Cada dia em llevo a les 7:30 per fer algun exercici de oració i reflexió, a les 8 despert als meus fills, i mentre em dutxo i em vist la meva dona els prepara a ells per al col·legi. A les 9 els porto al col·legi i jo aprofito que ja he sortit de casa per anar a treballar.
    Al llarg del matí treball a traduir materials de l’anglès al castellà que m’ajuden a millorar la meva feina i els equips als quals assessoro.
    També prenc temps per escriure el meu segon llibre, el primer es va dir “sóc egoista”, i el que estic escrivint ara es dirà “sóc incoherent”; són llibres escrits en clau de novel·la.
    Abans de tornar a dinar a casa, responc mails i faig trucades telefòniques pendents. Després de dinar porto als nens a l’escola i torno a casa a dormir una mica i a veure alguna sèrie amb Karla, la meva dona.
    A la tarda el meu treball s’enfoca en quedar amb equips de lideratge de diferents esglésies evangèliques i grups juvenils i els ajudo a millorar el seu rendiment. Els ajudo a nivell de comunicació i a nivell estratègic.
    Quan és estiu, gaudeixo de la piscina amb la meva família, però ara en i hivern vam gaudir d’alguna sèrie de televisió i de caminar en algun poble proper.

18. yarivet

20 Des 16
    15:02 #

em desperto a les 8:30 del matí, recullo el llit, net la cuina, la sala i el menjador, tom esmorzar a les 11:30 del matí em dutxo miro una mica de televisió, dinar a les 3 de la tarda , després gripau a passejar el gos a les 4:30 de la tarda fins a les 5:30 de la tarda, tornada a casa rento els plats del amuerzo, miro televison novament una mica a les 9:30 de la nit sopo repòs uns 10 minuts i després em vaig a ficar al llit.

Escriu un comentari

RSS dels comentaris

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Cursos

Vocabularis

Històric

Benvinguts

Hola! Els professors de català us volem donar la benvinguda al blog del curs que ens servirà com a diari d’aula. Aquí, setmanalment, fareu una entrada explicant què heu après aquella setmana, què us ha estat més fàcil i què més difícil. Per fer-ho, entreu a la categoria corresponent al vostre curs i població i afegiu-hi comentaris. Ànims!