• 2a sessió: 10 d’octubre de 2018

    Hola a tots!

    Aquesta setmana fet la segona sessió del curs.

    Què hem fet?

    ·He repartit la correcció de la redacció que vau fer la setmana passada.

    ·Us heu apuntat en la llista per fer l’exposició oral i el dictat creatiu.

    ·Hem treballat els diferents aspectes a l’hora de preparar una intervenció oral. Aquest són els enllaços dels diferents documents i vídeos que hem revisat:

    Rúbrica de l’exposició oral (el bàrems que s’han tenir en compte per fer una intervenció oral)

    -Vídeo “Les 5 claus per seduir el teu públic a través de la comunicació no verbal”, de l’experta en comunicació personal Teresa Baró.

    -Vídeo “Model d’exposició oral”, Departament de Valencià IES Antoni Llidó, Xàbia.

    -Vídeo “Com es pot avaluar l’exposició oral d’un treball”.

    Exemple de guió per a una intervenció oral.

    Preparació d’un esquema per a la intervenció oral.

    A part de tot això, la Nora Blazquez ens ha llegit la seva part del dictat creatiu. Aquí la teniu:

    UNA NISSAGA INDESTRUCTIBLE (CAPÍTOL 1)

    Els anys passaven i la petita Laia era tota una dona, ben bella, d’aspecte delicat però ben forta, sens dubte havia crescut en la misèria. Tot el poble va quedar sorprès per la seva bellesa, fins i tot alguns com l’Estevet, que ja no era el d’abans, la veien com un miracle: la que els salvaria de la tirania a la qual el seguia sotmetent l’amo. Els plans de l’exèrcit no resultaven i cada cop eren menys les esperances per sortir de la dura situació, que amb els pas dels anys, pintava pitjor.

    L’Estevet els partidaris d’enderrocar el tirà es reunien en llocs molt amagats. Tots coincidien en el mateix: la Laia l’enamoraria i alliberaria el poble per sempre, amb ella anirien a bon port. Però, com li ho proposarien?

    Tingueu en compte que, a part de revisar l’ortografia, un dels objectius del dictat és treballar la varietat lèxica. Al Diccionari de sinònims Albert Jané podeu trobar una gran varietat de mots per enriquir el vostre vocabulari.

    Què heu de fer?

    ·Heu de tornar-vos a llegir aquest fragment del dictat parant atenció als diferents aspectes fonètics que hi apareixen: essa sorda, essa sorda, neutralització, ensordiment, sonorització, etc.

     

    RECORDEU QUE AQUEST DIMARTS HI HA LA LLIÇÓ INAUGURAL DEL CURS 2018-2019. 

    “Pompeu Fabra, el miracle de la c trencada” a càrrec de Genís Sinca, escriptor.

    Dimarts, 16 d’octubre a les 18.30 h al Centre Cultural Tecla Sala. 

     

    BON CAP DE SETMANA A TOTS!

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.