• 15a sessió: 15 de febrer

    Què hem fet?

    Aquesta setmana no hi ha hagut exposició perquè el Xavi, que era la persona a qui li tocava fer-la, no ha pogut assistir a classe; la setmana que ve, doncs, n’hi haurà dues.

    ·La Montse Català ha llegit la seva part del dictat creatiu. (A partir d’ara, els dictats hauran de contenir 4 paraules que apareguin al dossier de lèxic.)

    ·Hem corregit els exercicis que havien quedat pendents del dossier de lèxic i del de connectors.

    ·Hem repassat els conceptes de sinonímia i antonímia. Podeu consultar aquesta pàgina

    ·Hem treballat els conceptes relacionats amb el text explicatiu i les diferències que té respecte al text argumentatiu.

    ·Finalment, hem començat a treballar els signes de puntuació. He repartit una sèrie de textos en diferents grups; el que havien de era posar-hi el signe de puntuació que faltava. La setmana que ve cada grup exposarà el text puntuat al conjunt de la classe.

    Què heu de fer?

    ·Redactar un article explicatiu a partir de l’enunciat que us he enviat per correu.

    ·Fer el primer exercici de l’apartat de sinonímia i antonímia del dossier de lèxic.

     

    Bon cap de setmana a tots!

    Article complet

  • 14a sessió: 8 de febrer de 2017

    Què vam fer?

    ·L’última sessió va ser una mica diferent de les altres. Va venir en Jaume Botey a parlar-nos sobre la història de l’Hospitalet.

    ·Després la Yaiza va fer la seva exposició i en Ferran va llegir la seva part del dictat creatiu.

    L’última estona de la classe vam corregir els exercicis del dossier de lèxic.

    Què havíeu de fer?

    ·Havíeu de redactar un article d’opinió sobre l’impacte de la immigració en la història i el desenvolupament de l’Hospitalet de Llobregat. Si no l’heu fet, encara hi sou a temps!

     

    Article complet

  • 14a sessió: dimarts, 14 de febrer

    Què hem fet?

    Avui la continuació del dictat l’ha feta la Maria i la Rosa ens ha fet una exposició sobre la seva experiència com a restauradora.

    . Us he tornat els articles puntuats corregits i us els he comentat

    . Hem corregit els deures de lèxic i de connectors que no vam poder corregir l’últim dia

    . Us he parlat de l’article explicatiu

    . Hem treballat els signes de puntuació mitjançant una activitat d’aprenentatge cooperatiu

    Consulteu-ne les solucions aquí

    Què heu de fer?

    . Article explicatiu: Les noves tecnologies. Cliqueu aquí per llegir l’enunciat de l’exercici.

    . Exercici 2 de sinonímia del dossier de lèxic

     Recordeu-vos de portar els diners del teatre!

    Molt bon cap de setmana !

    Article complet

  • 13a sessió: dimarts, 7 de febrer

    Què hem fet?

    Avui ha estat una classe força diferent: ha vingut el senyor Jaume Botey del CELH a fer-nos una conferència a propòsit de les onades migratòries que hi ha hagut a l’Hospitalet.

    Aquesta xerrada l’hem aprofitada per fer un exercici del tipus “Escoltar per escriure” que hi haurà a la prova.

     

    El dictat d’avui l’ha preparat l’Anna i l’encarregat de l’exposició d’avui ha estat l’Antonio, que ens ha parlat de la situació a Síria.

    Hem anat molt justets de temps, així que la correcció dels deures la farem la setmana vinent!

    Què heu de fer?

    . Article d’opinió: Les onades migratòries a l’Hospitalet han afectat la ciutat de manera positiva o més aviat al contrari?

    . Exercici 2 de sinonímia del dossier de lèxic

    Molt bon cap de setmana !

    Per cert, penseu si voleu venir al teatre!

    Article complet

  • Sortida al teatre!

    Si us hi animeu, digueu-me dimarts vinent quantes entrades voldreu!

    Article complet

  • 13a sessió: dimecres, 1 de febrer

    Què hem fet?

    ·La Jenny ha fet l’exposició oral sobre les mesures a prendre en cas d’un atac cor.

    ·Aquesta setmana a causa d’un problema logístic no hi ha hagut dictat creatiu.

    ·Hem corregit els deures del dossier de lèxic.

    ·Hem fet el segon text puntuat per a la nota de curs: un article d’opinió.

    Què heu de fer?

    ·Els exercicis 5 i 6 del dossier de lèxic.

    I els exercicis 1, 2,3,4, 5 i 6 del dossier de connectors.

    Per cert, la propera classe serà una mica diferent!

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 12a sessió: dimarts, 31 de gener

    Què hem fet?

    Avui la continuació del dictat l’ha feta la Soraya i la Cristina ens ha fet una exposició sobre la seva experiència com a estudiant d’italià.

    . Us he tornat els articles de l’altre dia corregits i us els he comentat.

    . Hem corregit els deures de lèxic. Les solucions dels exercicis de lèxic que no vam corregir les tindreu dimarts vinent.

    . Hem fet el 2n text puntuat: un article d’opinió

    Què heu de fer?

    . L’exercici 6 del dossier de lèxic

    . Els exercicis 3, 4, 5 i 6 del dossier de connectors

    Sabeu què? El proper dia farem un exercici del tipus de la prova amb un format molt especial…

    Molt bon cap de setmana !

    Article complet

  • 12a sessió: dimecres, 25 de gener de 2017

    Què hem fet?

    Aquesta setmana hi ha hagut dues exposicions orals: la Dolores ens ha parlat sobre el vegetarianisme; i la Berta, sobre l’origen del nom Groenlàndia.

    Abans l’Òscar, en representació de la Lídia que no ha pogut venir, ens ha llegit la seva part del dictat creatiu. Pel que sembla, la missió de la Lorena és a Londres.

    Tot seguit, hem repassat la teoria sobre el text argumentatiu. (Els documents són a la pàgina 25 del dossier del curs. O els podeu consultar aquí i aquí.)

    Després, hem corregit en grups els textos argumentatius que havíeu redactat la setmana anterior.

    Per acabar, hem començat a treballar amb el dossier de lèxic.

    Què heu de fer?

    Redactar el text argumentatiu sobre la publicitat.

    Fer els quatre primers exercicis del dossier de lèxic.

    RECORDEU QUE EL PROPER DIA DE CLASSE FAREM INDEFECTIBLEMENT UNA PROVA DE NOTA DE CURS. HAUREU DE REDACTAR UN TEXT ARGUMENTATIU

    Article complet

  • 11a sessió: dimarts, 24 de gener

    Què hem fet?

    Avui la continuació del dictat l’ha feta la Roser i la Vicki ens ha fet una exposició al voltant de la salut i els nous sistemes de salut 2.0.

    . Us he tornat els articles de l’altre dia corregits i us els he comentat.

    . Hem treballat els connectors mitjançant un document del Departament de Justícia, cliqueu aquí per consultar-lo una altra vegada, i un document que parla de l’ús concret d’alguns connectors. Això ho trobareu al dossier de connectors.

    A més hem practicat l’ús d’alguns connectors amb uns exercicis en grup.

    . Per acabar, hem treballat la precisió lèxica, també en grup.

    Què heu de fer?

    . Els exercicis 3 i 4 del dossier de lèxic

    . Per treballar la precisió lèxica cal que m’expliqueu la diferència entre: rebel·lar-se/revelar, infligir/infringir, taulell/tauler, al·ludir/eludir, alçària/alçada/altitud, cup/cub i assenyalar/senyalar

    . Cal que feu aquest article d’opinió (250-300 paraules)

    Recordeu que el proper dia farem  el 2n text puntuat. En aquest cas, haureu de fer un article d’opinió.

    Per correu electrònic us envio el dossier de lèxic i el de connectors.

    Molt bon cap de setmana !

    Article complet

  • 11a sessió: dimecres, 18 de gener de 2017

    Què hem fet?

    ·Avui la Jenny ha estat l’encarregada de fer el dictat creatiu, amb nou tomb en la història. Lídia, si us plau, no facis més tombs argumentals i explica’ns quina és la missió de la Lorena!

    ·Aquesta setmana no hi ha hagut exposició oral i hem aprofitat per repassar l’ús de l’apòstrof davant d’abreviatures, enumeracions, xifres i sigles.

    ·Hem fet un exercici en parelles per repassar quantitatius i numerals. La Yaiza ha dit que s’encarregava del recompte però no ha n’ha dit el resultat. Deu ser que el seu grup no ha guanyat!

    ·Hem començat a treballar l’article d’opinió. Aquí en teniu la teoria.

    ·Hem fet en  grups el nostre primer article d’opinió del curs amb el títol “Viure al camp o a la ciutat?”

    Què heu de fer?

    · Heu d’escriure un article d’opinió sobre l’ensenyament presencial i l’ensenyament a distància (200-250 paraules).

    ·Heu de portar imprès l’article titulat “Nogensmenys” de la pàgina 27 del dossier del curs. I també us heu d’imprimir el dossier sobre lèxic que us he enviat per correu.

    QUE PASSEU MOLT BON CAP DE SETMANA!

     

    Article complet