• 10a sessió: dimarts, 17 de gener

    Què hem fet?

    Avui l’encarregada d’escriure i dictar un nou fragment del nostre dictat creatiu ha estat la Txell.
    L’exposició l’ha feta la Maria, que ens ha parlat de l’ebenisteria.

    . Hem començat a treballar l’article d’opinió. Reviseu-ne aquí la teoria.

    Què heu de fer?

    . Cal que llegiu els enllaços de la pàgina 25 del dossier que parlen de l’article d’opinió i l’article “No gens menys” de la pàgina 27.

    . Heu d’escriure un article d’opinió sobre l’enseyament presencial i l’ensenyament a distància (200-250 paraules).

    Molt bon cap de setmana !

    Article complet

  • 10a sessió: 11 de gener de 2017

    Bentornats!

    Comencem l’any amb esforç!

    Què hem fet?

    ·La Susana Álvarez ha llegit la seva aportació al dictat creatiu i ha tornat a fer un tomb a la història.

    ·En David Cañadas ha fet l’exposició oral sobre la fotografia i les gravacions amb el mòbil, tema que ha provocat certa controvèrsia.

    ·Hem corregit els deures sobre els dos documents que us vaig enviar abans de les vacances de Nadal. Un era sobre l’apostrofació i l’altre sobre indefinits.

    ·Per acabar hem fet la prova escrita en què heu hagut de fer un informe a partir d’unes dades sobre companyies aèries.

    La setmana vinent començarem la unitat 3.

    Article complet

  • 9a sessió : dimarts,10 de gener

    Què hem fet?

    Avui l’encarregada d’escriure i dictar un nou fragment del nostre dictat creatiu ha estat la Laura.
    L’exposició l’ha feta la Marisa, que ens ha presentat un projecte d’acompanyament en el qual ella participa.
    . Hem parlat de regles d’apostrofació.

    . Hem treballat els quantitatius, els numerals i els indefinits mitjançant uns exercicis col·laboratius.

    Què heu de fer?

    Fer aquest exercici de lèxic

    Molt bon cap de setmana !

     

    Article complet

  • 9a sessió: 22 de desembre

    Què hem fet?

    Aquesta setmana la Susana Álvarez ha fet l’exposició oral sobre el trastorn d’acumulació.

    Després hem fet en grups el resum del text “Antipolítica” i els hem comentat.

    La Berta Navascués ha continuat amb el dictat creatiu després del tomb que es va produir en la història a partir de l’aportació d’en David Cañadas.

    Per acabar, hem jugat al Kahoot, cosa que ens ha permès repassar els diferents usos de perquè / per què / per a què. Ha guanyat injustament en Xavier Quindós, però què hi farem!

    Què heu de fer?

    Heu de fer els dos exercicis que ja us he enviat per correu electrònic. Un és sobre l’apostrofació i l’altre són frases per corregir en què hi ha possessius, indefinits, numerals, etc.

    Quan tornem de Nadal, farem INDEFECTIBLAMENT la prova d’expressió escrita sobre l’informe.

    Us desitjo un bon Nadal i un feliç 2017!

    Fins l’any que ve!

     

     

    Article complet

  • 8a sessió: 14 de desembre

    Què hem fet?

    · Hem repassat la teoria sobre com redactar un informe

    ·L’Òscar Badia ha fet l’exposició oral sobre l’etimologia dels dies de la setmana en català

    ·Hem treballat què és un resum

    ·En grups hem redactat diferents informes a partir de les propostes que hi ha al llibre del curs

    Què heu de fer?

    ·Heu de fer el resum sobre el text titulat “El Narcotràfic”

    Article complet

  • 8a sessió: dimarts, 20 de desembre

    Què hem fet?
    Avui l’encarregada d’escriure i dictar un nou fragment del nostre dictat creatiu ha estat la Lídia.
    L’exposició l’ha feta el David, que ens ha presentat un petit poblet francès.
    . Hem fet un petit repàs de l’informe i del resum a propòsit que us he tornat els vostres exercicis corregits
    . Hem fet l’informe puntuat

    Què heu de fer?

    Exercici d’apostrofació (Alerta! Hi teniu també el model de correcció)

    Resum del text “Narcotràfic”

    Molt bones festes!

    Ens hi tornem a posar el dia 10 de gener!

    31341964392_f28909d04c

    Article complet

  • 7a sessió: dimarts, 13 de desembre

    En primer lloc, hola! Ja torno a ser aquí!

    Què hem fet?

    Avui l’encarregada d’escriure i dictar un nou fragment del nostre dictat creatiu ha estat la Marisa 

    L’exposició l’ha feta el Víctor, que ens ha fet una interessant xerrada sobre arqueologia

    . Hem fet precisió lèxica amb un exercici de “paraules sospitoses” del dossier. Concretament, l’exercici 11 pàg.21

    . Hem treballat l’informe. N’he passat dos exemples. Model 1 i model 2

    ( fotocopiat dimarts vinent)

    N’heu redactat un en grup

    Què heu de fer?

    Fer-me arribar el resum del text El volcà que us va passar la Isabel

    Pel que fa al guió me l’haureu d’ensenyar una setmana abans de la vostra exposició oral

    Els que no em vau lliurar el resum, me’l podeu enviar per correu fins dijous

    Bon cap de setmana!

     

    Article complet

  • 7a sessió: 30 de novembre de 2016

    Què hem fet?

    ·Hem omplert la graella de preparació de la pàgina 15

    .L’Ana Maria Ruiz ha fet la primera exposició oral

    ·Hem continuat amb el dictat creatiu

    ·Hem comentat els 10 consells per redactar correctament del Servei Lingüístic de la UOC

     

    ·Hem començat a corregir frases per millorar-ne la redacció

    Què heu de fer?

    ·Heu d’acabar de corregir la redacció de les 20 frases que us he dictat

     

    Article complet

  • 6a sessió: 22 de novembre de 2016

    Què hem fet?

    · Hem continuat amb el dictat creatiu

    ·4 companys han sortit “voluntàriament” a fer la intervenció sobre “La importància de la lectura en el procés d’aprenentatge”

    ·Hem començat el tema 2, que tracta sobre els informes. Hem treballat el concepte d’informe i el seu procés d’elaboració (Us he enviat per correu el document que ho explica)

    · A partir de diferents propostes d’informe per a la tasca final de la unitat, hem començat a omplir la graella de preparació de la pàgina 15

    Què heu de fer?

    Heu d’acabar la graella de la pàgina 15

     

    A la propera sessió comencem les exposicions orals!

     

     

    Article complet

  • 5a sessió: 16 de novembre

    Què hem fet?

    • Hem corregit els exercicis de per què / perquè
    • Hem comentat l’apartat sobre l’argumentació de la pàgina 8 del dossier
    • Hem comentat un model de guió per a una intervenció oral
    • Hem continuat amb el dictat creatiu

    Què heu de fer?

    • Heu de preparar la intervenció oral sobre “La importància de la lectura en el procés d’aprenentatge”a partir del model de guió

    Article complet