• 22a sessió: 14 de març de 2019

    Hola a tots. Aquesta setmana hem tingut la 22a sessió del curs.

    Amb motiu del Dia Mundial de la Poesia, que se celebra el proper 21 de març, us he proposat que féssiu un petit poema a partir d’unes imatges en uns daus. A algú li ha fet una mica de mandra, però al final han sortit creacions ben originals.

    Per començar el que correspon pròpiament a la classe, la Sara ha fet la seva exposició oral. Ens ha parlat sobre el “realfooding”.

    Tot seguit, hem continuat amb la correcció dels exercicis de pronoms febles.

    Al final de la classe, hem llegit un text titulat “Gordofòbia” i l’hem comentat a classe. Després, hem fet exercicis complementaris relacionats amb el text.

    Què heu de fer?

    ·Heu d’acabar els exercicis complementaris del text.

    A LA PRÒXIMA SESSIÓ FAREM UNA PRÀCTICA D’ACTIVITAT D’ESCOLTAR PER ESCRIURE

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 10a setmana: 12 i 14 de març

    Aquesta setmana han començat les exposicions orals… Quines ganes que n’arribin més!

     

    QUÈ HEM FET A CLASSE

    1. Hem reflexionat sobre els manlleus i els neologismes en general.
    2. Hem estudiat l’ús del gerundi i l’hem practicat.
    3. Hem treballat el text descriptiu tot buscant sinònims a un munt d’adjectius.
    4. Hem corregit els errors d’una ressenya d’un lloc.
    5. Hem après dels errors de les ressenyes de restaurants.
    6. Hem sabut quins són els vostres plats preferits.

     

    QUÈ HEU DE FER A CASA

    1. Escriviu la ressenya d’un lloc (300-350 paraules).

     

    I A MÉS…

    1. Mireu-vos aquest enllaç dels Criteris de la Universitat de Barcelona; us pot resultar ben útil a l’hora d’escriure els vostres textos!

     

    Ep! M’ha tocat el mateix caramel un altre cop!

    Photo by Vinicius Amano on Unsplash

    Article complet

  • 21a sessió: 7 de febrer de 2019

    Hola a tots!

    Aquesta setmana hem dedicat la sessió del curs exclusivament als pronoms febles.

    Primer de tot, n’hem repassat la teoria.

    I després hem estat fent exercicis per practicar.

    Aquí us penjo un enllaç que us pot ajudar a resoldre els dubtes que pugueu tenir. Moltes gràcies, Lucía!

    Bon cap de setmana!

    Atenció! A partir del 27 de març farem les classes en una altra aula. Ens traslladem dl’aula 10 de la tercera planta a l’aula 1 de la quarta!

    Article complet

  • 9a setmana: 5 i 7 de març

    Estrenem el mes de març i passem l’equador del curs!

     

    QUÈ HEM FET A CLASSE

    1. Els pronoms relatius ja no tenen secrets per a nosaltres.
    2. Hem corregit una entrada d’un blog de viatges.
    3. Ens hem endinsat en el món de les majúscules i les minúscules.
    4. Hem reflexionat sobre els complements directes i indirectes, sobre els  verbs transitius i instransitius…
    5. Hem dibuixat unes quantes cases.
    6. I hem fet una lectura col·lectiva.

     

    QUÈ HEU DE FER A CASA

    1. Completeu aquests exercicis de pronoms relatius.
    2. Feu l’activitat 4 de les p. 46-47 del dossier.
    3. Aneu pensant un lloc sobre el qual us agaradaria escriure una ressenya per a un blog de viatges i escapades.

     

    I A MÉS…

    1. Per saber més sobre les majúscules, consulteu aquest document.
    2. Si voleu tornar a llegir el conte de Ramon Solsona, aquí el teniu.
    3. No deixeu de ballar amb l’orquestra Pérez Prado… Maaaaaaaaaambo, uuuh!

     

    https://youtu.be/ZV06r_hrF98

     

    Article complet

  • 8a setmana: 26 i 28 de febrer

    Dues sessions més, entre caramels i coca de llardons!

     

    QUÈ HEM FET A CLASSE

    1. Hem seguit millorant el nostre lèxic.
    2. No hem sabut ben bé si fer o donar segons quines coses.
    3. Hem parlat de restaurants, hem llegit una ressenya i n’hem elaborat el guió.
    4. Hem entrat en el món del pronoms relatius.
    5. Hem distribuït el calendari de les vostres exposicions orals.
    6. Hem jugat amb els verbs.

     

    QUÈ HEU DE FER A CASA

    1. Acabeu l’exercici 2 de pronoms relatius que us vaig passar.
    2. Escriviu una ressenya sobre un restaurant que conegueu (200-250 paraules). Recordeu que és una altra tasca intermèdia de nota de curs.
    3. Aneu pensant en el tema de la vostra intervenció oral i comenceu a preparar-la.

     

    I A MÉS…

    1. Si voleu fer exercicis per millorar la vostra ortografia, recordeu que teniu el dossier que us vaig fer arribar a principi de curs (Departament de Justícia), els Dictats en Línia i els Itineraris d’Aprenentage, tant del nivell Intermedi com de Suficiència.
    2. Mireu-vos el següent enllaç i comproveu la diversitat de llengües que parlen els alumnes del Centre!

     

    Potser així es pensen que soc un llobarro i no acabo fet llardons…

    Photo by Jakob Owens on Unsplash

    Article complet

  • 20a sessió: 27 de febrer de 2019

    Hola a tots! Aquesta setmana hem tingut la 20a sessió del curs.

    Hem començat amb l’exposició de l’Emili sobre el mindfulness i amb la de l’Ana sobre els ictus.

    En acabar les exposicions, hem corregit l’estil de les frases que van quedar per revisar la setmana passada.

    Tot seguit, hem repassat la teoria i l’estructura sobre l’informe. I hem fet un exercici pràctic.

    Quan hem acabat la pausa, la Susagna ha llegit l´lultim episodi del dictat creatiu:

    UNA NISSAGA INDESTRUCTIBLE (Capítol 18)

    L’Abel i la Laia cada dia estaven més enamorats, però ningú prenia la iniciativa d’expressar els seus sentiments. D’altra banda, la Laia continuava pensant que havia fallat el seu amic i amor de la infantesa, en Bernat. Però, un matí, va arribar una notícia que la va alliberar d’aquella sensació de traïció: el Bernat s’havia promès amb la Maria, una jove de poble que feia anys que estava encisada pel encants d’aquell noi. Així, en Bernat, va decidir emmaridar-se i deixar de somiar amb l’amor de la Laia i en aquella promesa d’adolescents.

    La Laia, en conèixer la notícia, es va sentir alliberada de culpa, va córrer cap a l’Abel, el va mirar, i amb veu tremolosa li va dir: “No puc negar més els meus sentiments.” A l’Abel, se li va accelerar el cor i amb els ulls brillants li va respondre: “T’estimo, Laia, vols casar-te amb mi?”

    La Laia el va abraçar i li va dir: “Sí, Abel, res no em faria més feliç.”

    Dos anys després, vivien al poble, lluny de la fortalesa i dels ombrívols records del temps passat, feliços de veure com creixia l’Anna, la filla que va néixer un any després del seu enllaç.

    Per acabar la sessió, hem començat a treballar amb els pronoms febles.

    Què heu de fer?

    ·Corregir l’estil de l’informe que us he donat a classe.

    ·Redactar un article explicatiu a partir dels textos sobre el voluntariat social.

    Bon cap de setmana!

    Article complet

  • 19a sessió: 20 de febrer de 2019

    Hola a tots! Aquesta setmana hem tingut la 19a sessió del curs.

    He repartit l’activitat de nota de curs relacionada amb la crítica d’un restaurant.

    Tot seguit, hem tornat a veure les característiques principals del llenguatge administratiu i jurídic en català. Aquí us torno a posar els dos enllaços que hem revisat: 10 recomanacions per redactar i comunicar de manera eficaç i llenguatge jurídic. I com a pràctica, hem fet un exercici de correcció i millora de frases.

    Després de la pausa, la Marta ens ha llegit la seva part del dictat creatiu:

    UNA NISSAGA INDESTRUCTIBLE (Capítol 17)

    L’Abel i la Laia van decidir emmudir el que havia succeït, no volien treure partit de les alabances del poble arran d’un acte furibund. Així, amb una nota excusaren la presència del seu pare. Els veïns de la vila, els quals havien cedit el guiatge al feréstec de l’Estevet, no havien volgut sondejar gaire sobre l’esvaïment del senyor feudal. Al capdavall, la mala collita i la pesta havien arribat fins a la seva fi i el poble vivia amb assossec.

    Ja feia uns mesos que l’Abel havia claudicat al llegat del seu pare, però res no el feia més feliç que fantasiejar com seria el seu futur amb la Laia. De moment, s’allotjaven en una de les enormes estances de la fortalesa del seu pare. Després dels nombrosos entrebancs que havien eludit, que els esperava als dos joves? Continuarien vivint en aquella vila plena de records? L’Abel l’ompliria de coratge i tindria el desvergonyiment de demanar a la Laia matrimoni, com sempre havia anhelat, o bé seria la Laia qui s’avançaria a fer el pas?

    Què heu de fer?

    ·Heu d’acabar l’exercici de correcció de frases.

    Article complet

  • 7a setmana: 19 i 21 de febrer

    I aquests dies…

     

    QUÈ HEM FET A CLASSE

    1. Hem seguint millorant el nostre lèxic.
    2. Hem fet una activitat de nota de curs a l’aula (no sé si va ser un moment gaire “dolç”…)

     

    QUÈ HEU DE FER A CASA

    1. Acabeu els exercicis pendents del dossier de lèxic.

     

     

    Amb aquesta companyia, escriure és més senzill…

    Photo by rawpixel on Unsplash

     

    Article complet

  • 6a setmana: 12 i 14 de febrer

    Encara que no hàgim celebrat Sant Valentí, segur que hem aprofitat la setmana!

     

    QUÈ HEM FET A CLASSE

    1. Hem seguit corregint l’ús de mots “comodí”… Quina cosa!
    2. Hem treballat la pronúncia i l’escriptura de mots amb síl·laba tònica dubtosa.
    3. Ens hem dedicat a abreujar tot el que ens hem trobat pel camí i hem escrit un munt d’abreviatures, sigles i símbols.
    4. Hem apostrofat on calia.
    5. Hem encetat el dossier complementari de lèxic.
    6. I hem cantat en honor al VAR… El VAR, el VAR!

     

    QUÈ HEU DE FER A CASA

    1. Feu els exercicis 4 i 5 del dossier de lèxic.
    2. Recordeu que el proper dimarts, 19 de febrer, fareu un escrit a l’aula que puntuarà per a la nota de curs. Tindreu una hora i mitja per redactar-lo.

     

    I A MÉS…

    1. Si voleu saber més coses sobre les abreviacions, seguiu aquest enllaç i aquest altre.

     

    Això no ho anul·la ni el VAR…

    Photo by Vidar Nordli-Mathisen on Unsplash

    Article complet

  • 18a sessió: 13 de febrer de 2019

    Hola a tots! Aquesta setmana hem tingut la 18a sessió del curs.

    Per començar hem fet un divertidíssim exercici sobre anàlisi sintàctica i pronoms febles.

    Tot seguit, en Javier i la Sílvia han fet les seves respectives exposicions orals: la primera ha estat sobre els informes de bombers en cas de sinistre i la segona, sobre la musicoteràpia en els casos de malalts en coma.

    Després de la pausa, la Cristina ha llegit la seva part del dictat creatiu:

    UNA NISSAGA INDESTRUCTIBLE (Capítol 16)

    Davant el decés d’en Gelabert, l’Abel es va quedar petrificat, va adonar-se del bon pare que havia estat, però alhora, el pèrfid i tempestuós home que va ser amb l’enemic durant els seus anys de comandament. Una sensació de frisança i angoixa va recórrer el seu cos, ja que en Gelabert sempre li havia ocultat l’esclavització a què tenia sotmès el poble de la Laia. En el mateix moment que l’Abel rumiava el que havia succeït, la Laia va agafar de damunt de l’escriptori on es trobava el difunt tirà, un redactat que deia així:
    “Malgrat la confusió del meu pesar, tot aquest temps he intentat esforçar-me per decidir entre l’acció o la inacció, i en aquesta lluita m’he trobat amb forces existencials que il·luminen el meu camí fins a la mort, la qual cosa esdevé la vida en si mateixa.”
    Què és disposaria a fer l’Abel? Explicar la veritat al seu poble o enforatar l’assassinat del seu propi pare i quedar-se’n el llegat? El que tenia ben clar és que estava disposat a ajudar la Laia i el seu poble, traient-los de la misèria.

     

    En acabar el dictat, hem corregit els dos exercicis de lèxic que teníeu de deures.

    Recordeu que el 21 de febrer haureu de lliurar l’entrada d’un blog de viatge (tasca final de la unitat 3). 

    Bon cap de setmana!

     

    Musical notes round a head of the person. A vector illustration

    Article complet