Com que arran del tema de l’ús responsable de la roba, alguns de vosaltres vau parlar de la publicitat, us passo aquest vídeo amb anuncis polèmics que no s’emeten per televisió. Mireu-lo i digueu si les afirmacions que hi ha a continuació són certes o falses:
1. El reportatge defensa la creativitat dels publicitaris.
2. La normativa vigent sobre publicitat és molt estricta.
3. En alguns casos aquesta censura de què parla el reportatge beneficia les marques.
4. La campanya del desodorant Axe, segons la publicista, no és sexista.
5. Amb l’espot d’Amena el col·lectius de nans es va ofendre i va demanar retirar l’anunci.
6. Campanyes com la de l’FNAC van ser retirades perquè feien apologia de la violència sexista.
7. El publicista creu que en la nostra societat se’n fa un gra massa i que no caldria que ens ofenguéssim tant.
8. El creatiu creu que en tota publicitat és necessari que hi hagi humor.
9. Els límits de la legislació no són cap obstacle per als creatius.
La creativitat i llibertat d’expressió és molt important, peró alerta també ha de tenir limits.
La creativitat i llibertat publicitària no vol dir que tot és permès de manera que pot arribar a ferir le sensibilitat del public a qui va dirigida la publicitat.
Els publicistes han de tenir una certa ètica, autocrítica i sensibilitat per protegir els interessos dels més faibles dels seus publics que són els menors.
La creativitat és a dir les coses d’una manera artística. Penso que el millor és l’autocensura, posar-se en la pell de l’altre, de qui es parla.
La publicitat ha de tenir sentit de l’humor però també sentit comú per no ofendre a un públic determinat.
En la creativitat dels publicistes pot haver-hi humor, però sense ferir la sensibilitat del públic. Un bon creatiu no necessita utilitzar la violència, ni mostrar escenes exagerades de sexe o recórrer a valors negatius.
En nombroses ocasions, els treballs dels creatius publicitaris són censurats pel seu contingut. Per aquesta raó, els publicistes han de ser responsables i conèixer els seus límits.