A la classe de dimarts vam repassar els pronoms relatius. Vam començar fent un exercici per veure què és una frase subordinada de relatiu i quines funcions pot fer el pronom. Després vam fer aquests exercicis i a casa havíeu d’acabar aquests altres (exercicis, solucions)
També us penjo un esquema per saber quin pronom relatiu s’ha de fer servir en cada cas.
A la classe de dijous vam veure els diferents usos de que, què i altres conjuncions com sinó que i perquè.
Vam acabar la classe parlant de lèxic. D’una banda, vam veure el sufix -èrrim que serveix per formar adjectius superlatius. Com que són adjectius amb un significat absolut, no admeten quantitatius com molt, força… Per tant, és incorrecte dir: *Tenim una situació molt paupèrrima de les finances. Més exemples:
acèrrim: ‘molt ferm, molt tenaç’
celebèrrim: ‘ molt cèlebre’
paupèrrim: ‘molt miserable’
Finalment vam parlar de les expressions llatines que diem habitualment i que, en alguns casos, utilitzem malament: ad hoc, alea iacta est, alter ego, ex aequo, grosso modo, in extremis, motu proprio, sine qua non,…
Deures: ex. 5 i 6 de les pàg. 233 i 234.