Primer hem parlat de quan el QUÈ/QUE porta accent i quan no. Per practicar la distinció de les diferents funcions dels què/que hem fet l’exercici 19, de la pàg. 127 del llibre de Teide (pronom relatiu, interrogatiu o conjunció).
A continuació hem comentat els deures que hi havia, l’exercici 5 de la pàg. 199 d’El català escrit (hi havia més solucions de les que posava al llibre, però a l’exercici deia que focalitzéssiu en les formes preposició + que o qui), i l’exercici 5 de la pàg. 247 del mateix llibre.
Després hem treballat l’expressió oral amb un debat per grups per proposar un ús a l’espai de Ca n’Altimira. Tot seguit s’han exposat al grup classe totes les propostes i hem intentat arribar a un acord que inclogués més d’una proposició…i ho hem aconseguit!!! Només ens ha faltat incloure l’spa 🙂
Per acabar, hem estudiat l’ús d’alguns connectors com el per/per a, potser/pot ser i quant a (=pel que fa a).
Per deures, repasseu el tema 23 del llibre El català escrit, pàg. 140 i 141, i feu l’exercici 6 de la pàg. 200 per repassar els pronoms relatius.