Avui hem començat repassant pronoms febles. Hem fet l’exercici 3 de les pàg. 173 i 174 de Teide. Les primeres frases les hem fet entre tots, mirant, com sempre us he dit, què diríem si no poséssim els pronoms (com completaríem les frases); després fent les preguntes per trobar el c. directe (què, -o qui-), c. indirecte (a qui o per a qui)…
Després hem fet un exercici per aprendre vocabulari referent a termes ofensius (ex. 8, pàg. 177 de Teide). Tot seguit hem vist el significat del connector ‘tanmateix’ (=no obstant això). I hem fet l’exercici 22 de precisió lèxica, pàg. 183 de Teide.
A continuació hem vist quan escriure a i quan en (davant de lloc o en c. circumstancials de temps), a l’exercici 12, pàg. 193 de Teide).
Finalment, hem vist pistes per saber si una paraula va amb ela geminada (mots començats per al·l, col·l, il·l; acabats en el·la, il·la). Heu intentat memoritzar paraules de les llistes que surten a la pàg. 78 del llibre El català escrit i després heu intentat recordar el màxim nombre de paraules. Després, en grups de tres, heu creat una petita història que incloïa paraules amb l·l.
Per deures feu el tema 14 del llibre El català escrit (l·l), l’exercici 3 de la pàg. 187 de Teide (repàs de pronoms febles) i un exercici de gramàtica que us passo aquí per als que no heu pogut venir avui a classe. Qui no hagi entregat avui l’article d’opinió, que el porti dilluns o l’enviï per c/e.