Vam començar la classe de dimarts llegint un text de Marie Kondo sobre l’ordre a casa i vam buscar el significat dels sinònims que fem servir per parlar dels objectes que ja no ens fan cap servei (bagatel·la, fòtil, rampoina, trasto… i també els mots comodí com daixonses i dallonses). A partir d’aquestes paraules, vam fer un exercici sobre els plurals.
Vam treballar la separació de síl·labes, la diferència entre síl·labes tòniques i àtones i també vam veure què és un monosíl·lab. Vam fer els exercicis 2.1 i 2.2 (pàg. 9) i 5.1 (pàg. 12). A partir d’aquí, vam fer un dictat per veure els primers casos d’escriptura de la vocal neutra. Vam fer l’ex. 10.1.
També vam fer una expressió oral sobre trucs per comprar amb seny i una comprensió lectora sobre la història del mercat de la Boqueria.
Deures: 10.3, 10.4, 10.6 i 10.7 (llibre blanc).
En aquest enllaç teniu les propostes de treball del llibre de lectura.