RSS

Consorci per a la Normalització Lingüística

  • CLASSE 26 DE FEBRER: Celebració del Dia de la llengua materna i aprenem a escriure amb connectors.

    Avui hem celebrat el dia de la llengua materna del 2019 (21 de febrer) per donar visibilitat a les llengües que parla l’alumnat dels cursos de català. Hem après. o recordat. algunes de les moltes expressions que tenim en català amb el verb fer, n’hem comentat el significat i després quina expressió hi ha equivalent en la vostra llengua materna. Tot seguit, hem jugat a endevinar l’origen d’alguns mots catalans, si van venir del basc, castellà, llengües d’Amèrica, germànic, anglès, francès, italià o àrab.

    Després, hem treballat l‘expressió escrita i l’ús dels connectors, molt importants perquè ajuden a estructurar el text i a fer-lo més comprensible. Heu mirat un vídeo i després heu escrit la història d’un dels personatges en relació al protagonista, i l’heu explicada utilitzant un connector per a cada acció de la història. Per al proper dia (o per al cap de setmana i me l’envieu per c/e), intenteu entregar el text que heu elaborat avui a classe passat en net. 

    Per acabar, us he donat un grup de verbs a cadascú. Per deures, mireu quines particularitats tenen els verbs que us han tocat: per exemple, canvis ortogràfics d’e per a, o determineu quines formes que presenten certa dificultat (algun participi o gerundi, subjuntiu verbs velars o imperatiu…). El proper dia, tots els que prepareu el mateix grup de verbs us reunireu un moment per comentar a quines conclusions heu arribat. 

Cap comentari

  1. Encara no hi ha cap comentari. Sigues el primer a enviar-ne un utilitzant el formulari!

RSS dels comentaris

Escriu un comentari

Pots utilitzar els següents tags XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Categories

Històric

Enllaços

Darrers comentaris

  • CSM: A la competició tots els esportistes portaven a la jaqueta l’obi, cada un del color que correspon al seu nivell...
  • Mamen: La Laura és una noia una mica escanyolida, com el fum d’ una cigarreta, però té una cara molt dolça i les...
  • La Puça Ballarina: La portada del llibre que es mostra, es l’edició castellana. Si us plau que estem en un curs...
  • Placida Espigares: Convivim amb la fibromiàlgia
  • Rachel: Bones a tots i a totes! En breu es produirà el casament entre la Carme i en Lin-Xin. Per aquest motiu, les...

Núvol d'etiquetes

Anem de viatge? C2 cançons comprensió lectora Comprensió oral Cornisa cantàbrica El camí dels bons homes i les bones dones El camí de Sant Jaume El pulmó de Collserola El Ripollès i la Vall de Núria Expressió escrita Haikus Intermedi 2011-2012 Intermedi matí 2014-2015 Intermedi vespre; Intermedi vespre; expressió escrita La Garrotxa Notícies Sortida amb els companys de classe SS 2010-2011 Suficiència 2011-2012 Suficiència 2011-2012; Comprensió oral Tot un personatge!