CLASSE 2 D’ABRIL: identificació C. D., combinació de pronoms, verbs, lèxic i expressió oral

Avui hem començat explicant la frase ‘Han acostumat el nen a espavilar-se’ (pàg. 211). En aquesta oració el nen hi fa la funció de complement directe. De vegades, una persona pot fer de c. directe, però costa d’identificar-lo. Doncs bé, hem explicat fins a 7 pistes per poder-lo identificar, cadascú que agafi les que li funcionin o entengui millor. Relacionat amb això, hem vist la preposició a i el complement directe (pàg. 218 i 219). Hem fet l’exercici 2. Per deures, feu-ne l’1 (per practicar la preposició davant d’expressió de temps; a+parts del dia! ) i el 3 (distinció c. directe/c. indirecte).

A continuació, hem continuat treballant la combinació de pronoms. He comentat els quadres de la pàg. 212 (algunes combinacions que no es poden fer), i hem fet les frases 7 a 13 de l’exercici 3, pàg. 213. Per deures, acabeu aquest exercici.

Tot seguit, hem practicat els participis (alguns d’irregulars) amb l’exercici 17 de la pàg. 140 de Teide, i la precisió lèxica, pàg. 141 de Teide o fotocòpia de l’altre dia.

Finalment, hem fet una mica de debat sobre el canvi d’hora, si ens afecta, si esteu d’acord que es canviï l’hora…

Print Friendly, PDF & Email

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *