• Sessió 2: 10 d’abril

    Sessió 2: 10 d’abril

    Lèxic

    Verbs relacionats amb amb les relacions socials, a partir del wordwall: 


     

    Hem comentat els verbs nous, els que no van sortir l’altre dia.

    Gramàtica

    Verbs en present d’indicatiu, a partir de l’exercici del full; hem fet el bloc d’exercicis de dalt: Verbs en present d’indicatiu

    Full amb model verbs:

    Hem insistit molt a veure les diferències entre bec/beu, moc/mou…, m o n final de verb 

    Comprensió i expressió oral

    Hem vist el vídeo, fins al minut 4.45 

    Vull viure entre herbes

    Què penseu de l’experiència d’aquest noi? Coneixeu algú que hagi fet alguna cosa similar? Ho faríeu? Ho faríeu d’una manera diferent? Com?

    Gramàtica

    Pronoms, en/hi, full de l’altre dia Pronoms-EN-HI.pdf  

    Hem comentat casos similars als de l’última frase:

    Què hi plantareu? Hi seu algú? No hi cap. Què hi posa, aquí?… 

    Expressió oral

    Com fem una exposició oral formal, de dos minuts; estructura i exemple a partir del vídeo que hem vist abans

    Una exposició formal ha de tenir una estructura molt clara (us proposo un model, tot i que es pot fer de moltes maneres):

    Una introducció, en què expliqueu perquè parleu d’un tema, perquè us ha cridat l’atenció i indicar que us ha fet pensar

    Tesi: una frase, clara i senzilla en què digueu què penseu sobre un tema. La persona que us escolti ha de pensar: sí, hi estic d’acord; o: No, no hi estic d’acord.

    Arguments: com a mínim, heu d’aportar tres idees que serveixin per explicar per què defenseu aquesta opinió.

    Cada idea es pot introduir amb un marcador. us ajudo a vosaltres, i ajuda els oients:

    En primer lloc,    Primer de tot,    D’una banda,

    D’altra banda,   En segon lloc,   A més.

    Finament,    per acabar

    Conclusió: heu de resumir molt breument i molt clarament el que heu dit. sobretot, ha de ser breu. 

    Comprensió i expressió oral i escrita

    Activitat 1 de la pàgina 88 del llibre

     

    DEURES: expressió escrita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! IMPORTANT. Compta com a nota de curs. És per a dilluns.

    Heu d’escriure un text de 100 paraules (10 línies aproximadament, no més) sobre el tema de la felicitat. Es tracta d’escriure un microrelat en què expliqueu una anècdota de la vostra vida (per tant, en passat), sobre alguna cosa que us provoqués una gran satisfacció, una sensació de felicitat. Està radicalment prohibit parlar de parelles, matrimonis, fills, esdeveniments familiars. Ha de ser un fet sobre la vida quotidiana que us hàgiu aportat felicitat: alguna cosa que us he trobat, que us ha passat, que heu vist…  També us ho podeu inventar o podeu manipular algun fet que us hagi passat. Ha de tenir intencions “literàries”. Dilluns acabarem de polir els textos a l’aula.  

     

     

    Print Friendly, PDF & Email

Els comentaris per aquesta entrada estan tancats.